Τέμπη: «Αν είχαν ολοκληρωθεί οι συμβάσεις, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί»

Τέμπη: «Αν είχαν ολοκληρωθεί οι συμβάσεις, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί» Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
0

«Αν είχαν ολοκληρωθεί οι συμβάσεις, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί, όσα ανθρώπινα λάθη και να είχαν γίνει» τόνισε ο Ιωάννης Χαλκιάς, επικεφαλής της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που ανέλαβαν να διερευνήσουν το σιδηροδρομικό δυστύχημα, αναφερόμενος στην τραγωδία των Τεμπών που στοίχισε την ζωή σε 57 ανθρώπους.

Ο επίτιμος πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και πρόεδρος της τότε Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, Ιωάννης Χαλκιάς, ανέφερε, ότι «στο πόρισμα υπήρχαν και σημεία που δεν μπόρεσαν να διερευνήσουν, όπως το θέμα της πυρκαγιάς για το οποίο χρειάζονται ειδικές γνώσεις». 

Αρχικά ο Ιωάννης Χαλκιάς μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ  τόνισε: «Η δική μας επιτροπή συγκροτήθηκε πέντε μέρες έπειτα από το δυστύχημα στις 6 Μαρτίου και παρέδωσε το πόρισμά της στις 18 Απριλίου. Δουλέψαμε δηλαδή 40 ημέρες πολύ εντατικά. Το αντικείμενο της δικής μας επιτροπής ήταν η διερεύνηση συστηματικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών σχετικά με το δυστύχημα. Είδαμε τις ελλείψεις που υπήρχαν. Είδαμε τα λάθη που έγιναν, αλλά υπήρχαν και σημεία που δεν μπορέσαμε να διερευνήσουμε γιατί δεν είχαμε την δυνατότητα, όπως το θέμα της πυρκαγιάς. Εκεί χρειάζονται ειδικές γνώσεις. Ελέγξαμε όλα τα άλλα που μπορούσαμε να δούμε. Όπως ποια ήταν η σύνθεση της εμπορικής αμαξοστοιχίας με τα 13 βαγόνια. Στηριχθήκαμε  στα έγγραφα της Hellenic Train και στα οποία αναφερόταν ότι τα τρία πρώτα βαγόνια είχαν προϊόντα ελασματοποίησης από λαμαρίνα και σίδερο. Τα επόμενα τρία βαγόνια είχαν είδη διατροφής, το όγδοο και το ένατο μπύρες, τα δύο επόμενα σύρματα σιδερένια και τα δύο τελευταία ήταν κενά. Δεν ξέρω αν έγινε κάποια περαιτέρω έρευνα».


Χαλκιάς για ανθρώπινα λάθη: Έγιναν πολλά και από πολλούς

Ο Ιωάννης Χαλκιάς, ένα πρόσωπο που συνήθως δεν εμφανίζεται στα Μέσα Ενημέρωσης αναφέρθηκε επίσης στον ανθρώπινο παράγοντα, στο λάθος του σταθμάρχη αλλά και σε όσους τοποθέτησαν τους ανθρώπους σε αυτές τις θέσεις. «Τα ανθρώπινα λάθη είναι και στον σταθμάρχη και στους μηχανοδηγούς και σε αυτούς που τοποθέτησαν αυτούς τους ανθρώπους σε αυτή την θέση με ανεπαρκή εκπαίδευση. Εκείνο το βράδυ υπήρχε μια συγκυρία γεγονότων που ένα από αυτά να μην συνέβαινε θα είχαμε μια άλλη εξέλιξη».

Ιωάννης Χαλκιάς Facebook Twitter
Φωτ: Eurokinissi


Χαλκιάς: 11 παρατάσεις για την «717»

Ο κ. Χαλκιάς εκτίμησε επίσης ότι το πόρισμα δεν διαβάστηκε προσεκτικά από τους ενδιαφερόμενους στην εξεταστική ενώ πρόσθεσε ότι θα έπρεπε να εξεταστούν άτομα, που δεν εξετάστηκαν. Έκανε λόγο επίσης για 5 συμβάσεις και όχι μόνο την «717» για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος σηματοδότησης, που καρκινοβατούσαν και είχαν πολλές παρατάσεις. Όσον αφορά την «717» αποκάλυψε ότι δόθηκαν 11 παρατάσεις  σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Αν πραγματικά λειτουργούσε το ETCS τα τρένα θα είχαν ακινητοποιηθεί. Ακόμη και οι φωτεινοί σηματοδότες να λειτουργούσαν θα έβγαζαν κόκκινη την γραμμή. Για την «717 υπήρχαν» 11 παρατάσεις. Έξι έως το 2019 και πέντε αργότερα. Για όλες αυτές τις παρατάσεις θα πρέπει να δούμε ποιοι ευθύνονται. Δεν έμεινα ικανοποιημένος από την Εξεταστική επιτροπή. Ακόμα και το δικό μας πόρισμα δεν διαβάστηκε προσεκτικά. Υπήρχαν σημεία που ούτε καν τα έθιξαν». 

Η Κατάθεση Χαλκιά στην Εξεταστική

Στην κατάθεση του στην Εξεταστική Επιτροπή στις 31 Ιανουαρίου 2024, ο Ιωάννης Χαλκιάς, είχε αναφέρει μεταξύ άλλων: «Καταλήξαμε στη διάρθρωση αυτού του πορίσματος μας, λέγοντας: Ευθύνες ο σταθμάρχης, ευθύνες ο επιθεωρητής που τον όρισε, και (τον άφησε) μόνο του, ευθύνες ενδεχομένως οι άλλοι δύο σταθμάρχες που έφυγαν αντί για τις 11 η ώρα νωρίτερα, ευθύνες στη διεύθυνση κίνησης του ΟΣΕ, στη διεύθυνση προσωπικού, ευθύνες στην ΕΡΓΟΣΕ διότι ακριβώς είναι πελαγωμένη με τις συμβάσεις που ξεκινάνε και δεν τελειώνουν ποτέ ή τελειώνουν μετά από 10 χρόνια, μετά από διαδοχικές παρατάσεις, οι οποίες επιβαρύνουν και το κόστος.

»Ευθύνες προφανώς στη ΡΑΣ η οποία, κακώς κατά τη γνώμη μου, είχε αναλάβει με νομοθετική πρωτοβουλία τα θέματα ασφαλείας του σιδηροδρόμου - έπρεπε να ασχολείται μόνο με την αγορά και τον ανταγωνισμό - ευθύνες προφανώς στην Hellenic Train γιατί ακριβώς και οι μηχανοδηγοί της είχαν ευθύνη στο όλο δυστύχημα, ευθύνη προφανώς και στο Υπουργείο διότι ως εποπτεύoν όλου του τομέα των σιδηροδρόμων προφανώς κάποια πράγματα έπρεπε να έχουν γίνει καλύτερα, κάποιες ρυθμίσεις έπρεπε να είναι πιο επιτυχείς...», σημείωσε μεταξύ άλλων.
 

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δήμαρχος Μυκόνου για τον Πάνορμο: Από εμάς, η επιχείρηση παραμένει σφραγισμένη διότι δεν έχει άδεια

Ελλάδα / Δήμαρχος Μυκόνου για τον Πάνορμο: Από εμάς, η επιχείρηση παραμένει σφραγισμένη διότι δεν έχει άδεια

Λειτουργεί η επιχείρηση στην παραλία Πάνορμος αν και είχε σφραγιστεί από τον δήμο Μυκόνου το καλοκαίρι του 2023 - Ανύπαρκτη η επιχείρηση στο MyCoast - Τι δηλώνει στη LiFO ο δήμαρχος Μυκόνου
NEWSROOM
Χειροτονήθηκε η πρώτη γυναίκα Ορθόδοξη διακόνισσα στη σύγχρονη εποχή στην Ζιμπάμπουε

Διεθνή / Χειροτονήθηκε η πρώτη γυναίκα διακόνισσα της ορθόδοξης εκκλησίας στην Ζιμπάμπουε

Η ορθόδοξη εκκλησία αλλάζει σελίδα - Η διακόνισσα Αγγελική, η πρώτη γυναίκα που μπήκε στο ιερό, σπουδάζει Γεωγραφία και Περιβαλλοντικές Σπουδές και έχει στόχο μέσα από το έργο της να προστατεύσει τον πλανήτη
NEWSROOM