Η κατάσταση που βιώνουμε εδώ και έναν μήνα με την πανδημία σε όλο τον πλανήτη και τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι έχει φέρει αλλαγές που κανείς δεν είχε προβλέψει. Αλλαγές στη συμπεριφορά του κόσμου, στον τρόπο που αντιμετωπίζει την πραγματικότητα, κυρίως όμως αλλαγές στις συνήθειές του, στον τρόπο που ζει μέσα στο σπίτι, που εργάζεται, στον τρόπο που ψωνίζει.

 

Κι εκεί που οι αγορές μέσω e-shop είχαν σταθερά ανοδική πορεία (ο ένας στους τέσσερις Έλληνες αγόραζε με αυτόν τον τρόπο σε σταθερή βάση ηλεκτρονικές συσκευές, υπολογιστές, tablets, κινητά και περιφερειακές συσκευές, ρούχα και παπούτσια, βιβλία, μουσική, παιχνίδια και είδη χόμπι), ξαφνικά οι online πωλήσεις εκτοξεύτηκαν σε αδιανόητα νούμερα και τα ποσοστά σχεδόν αντιστράφηκαν. Από επιλογή το e-shopping έγινε ανάγκη.

 

Ο περιορισμός κυκλοφορίας και ο φόβος μην κολλήσεις τον κορωνοϊό προκάλεσαν τόσο μεγάλες ανάγκες για ψώνια από το σπίτι, που μπλόκαραν ένα ολόκληρο σύστημα εξυπηρέτησης ακόμα και σε μεγάλες εταιρείες που ήταν προετοιμασμένες για μεγάλο αριθμό παραγγελιών. Οι κατακόρυφα αυξανόμενες online αγορές προκάλεσαν σοκ στο σύστημα πωλήσεων και διανομής, με αποτέλεσμα να υπάρχουν λίστες αναμονής δύο (και τριών) εβδομάδων ακόμα και για είδη πρώτης ανάγκης, όπως τα τρόφιμα.

 

Σίγουρα η ανάπτυξη που αναμέναμε να έρθει τα επόμενα χρόνια ήρθε πολύ πιο γρήγορα, μέσα σε λίγες εβδομάδες.

 

Κι ενώ όλοι προσπαθούν να προσαρμοστούν στις νέες ανάγκες, το e-shopping είναι αυτήν τη στιγμή ο πιο ταχέως αναπτυσσόμενος κλάδος παγκοσμίως και εκεί που μόνο στην Αμερική οι online πωλήσεις υπολογιζόταν να φτάσουν τα 6,5 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2023 ‒και όλοι μιλούσαν για «άνθηση»‒, αυτήν τη στιγμή τα νούμερα έχουν εκτοξευτεί σε ασύλληπτα μεγέθη και, με κλειστά τα μαγαζιά πια, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει γίνει ο απόλυτος κυρίαρχος στην αγορά αγαθών κάθε είδους.

 

Και στην Ελλάδα τον τελευταίο μήνα το e-shopping είναι το απόλυτο success story. Όλα ανεξαιρέτως τα μαγαζιά που είχαν τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουν με διανομή στο σπίτι είδαν τις online πωλήσεις τους να εκτοξεύονται, μάλιστα κάποια online σούπερ μάρκετ, όπως το Ε-fresh.gr, δεν ευνοήθηκαν απλώς λόγω συγκυριών, είδαν μια τεράστια ανάπτυξη που, προφανώς, δεν είναι τυχαία.

 

«Έχει γίνει πολλή δουλειά, γι' αυτό ήμασταν προετοιμασμένοι για μεγάλη ζήτηση» λέει η κ. Ζήνα Μαυροειδή, managing director του e-Fresh, του πιο μεγάλου online σούπερ μάρκετ, εξηγώντας τα πλεονεκτήματα της εταιρείας. «Το γεγονός ότι η εταιρεία έχει αναπτυχθεί με γνώμονα τις online πωλήσεις μεταφράζεται σε μια σειρά από στρατηγικές επιλογές για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη. Το site είναι πλήρες, με 15.000 προϊόντα άμεσα διαθέσιμα και περισσότερες από 2.500 προσφορές που ανανεώνονται κάθε εβδομάδα. Οι παραγγελίες προετοιμάζονται σε δύο αυτόματες αποθήκες με τη βοήθεια ρομποτικής και ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση. Οι παραδόσεις μας γίνονται από 52 υγειονομικώς ελεγμένα φορτηγά ψυγεία με διακριτούς χώρους ψυγείου και κατάψυξης, ώστε να μην αυξομειώνεται η θερμοκρασία κατά τη διαδικασία της μεταφοράς.

 

Στην Ε-fresh.gr είμαστε μια ομάδα 170 ανθρώπων, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι οι οδηγοί μας. Με την απότομη αύξηση της ζήτησης κάναμε άμεσες προσλήψεις στις αποθήκες μας, στο κέντρο εξυπηρέτησης πελατών αλλά και στον τομέα της διακίνησης. Το μεγαλύτερο κομμάτι της ομάδας μας βρίσκεται στον δρόμο. Καθοριστικό ρόλο στη λειτουργίας μας διαδραματίζουν οι δύο αποθήκες μας στην Αττική (στου Ρέντη και στο Μενίδι), όπου το προσωπικό δουλεύει σε συνεργασία με τους ρομποτικούς μηχανισμούς.

  

Η ασύλληπτη εκτόξευση του e-fresh.gr: Ποια είδη αυξήθηκαν πάνω από 500%
Ένα από τα φορτηγά της εταιρείας... «Είμαστε μια ομάδα 170 ανθρώπων, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι οι οδηγοί μας. Με την απότομη αύξηση της ζήτησης κάναμε άμεσες προσλήψεις στις αποθήκες μας, στο κέντρο εξυπηρέτησης πελατών αλλά και στον τομέα της διακίνησης.»

 

Όταν ξεκινήσαμε την εταιρεία το 2015, η Ελλάδα ήταν μια χώρα με πολιτική αστάθεια και αβέβαιη οικονομία. Ακόμα και σε τέτοιες περιόδους, όμως, υπάρχουν επιχειρηματικές ιδέες που θα βρουν έδαφος. Η Ε-fresh.gr είναι μια εταιρεία χωρίς φυσικά καταστήματα, που αναπτύχθηκε αποκλειστικά με βάση τις ανάγκες του ηλεκτρονικού εμπορίου. Από την έναρξη της λειτουργίας μας έχουμε εξυπηρετήσει περισσότερες από μισό εκατομμύριο παραγγελίες.

 

Η πρώτη φουρνιά ανθρώπων που δοκίμασαν την Ε-fresh.gr ήταν άνθρωποι για τους οποίους οι ευκολίες που προσφέρονται είναι ιδιαίτερα σημαντικές, ώστε να δώσουν ένα ισχυρό κίνητρο. Για παράδειγμα, εργαζόμενοι που έχουν απρόβλεπτο πρόγραμμα ή δουλεύουν αρκετές ώρες επωφελήθηκαν από τις πολύ πρωινές (07:00-09:00) ή τις πολύ βραδινές (21:00-23:00) παραδόσεις. Σήμερα όμως το προφίλ των πελατών αλλάζει: ο κορωνοϊός ώθησε περισσότερα άτομα να δοκιμάσουν έστω και για πρώτη φορά την ηλεκτρονική παραγγελία σούπερ μάρκετ και πλέον έχουμε αντιπροσώπευση απ' όλες τις πτυχές της ελληνικής κοινωνίας.

 

Η ασύλληπτη εκτόξευση του e-fresh.gr: Ποια είδη αυξήθηκαν πάνω από 500%
Υπάλληλος συσκευάζει μια παραγγελία

 

Τα πιο δημοφιλή προϊόντα 

Τα πιο δημοφιλή προϊόντα είναι αυτά που συναντά κανείς σε κάθε καλάθι, ακόμα και σε διαφορετικά νοικοκυριά. Για παράδειγμα, το φρέσκο γάλα, το ψωμί του τοστ, το κίτρινο τυρί, το χαρτί υγείας, τα φρούτα, όπως η μπανάνα ή τα πορτοκάλια, ευρέως χρησιμοποιούμενα λαχανικά, όπως η πατάτα και το κρεμμύδι, είναι πράγματα που αγοράζουμε οι περισσότεροι, ανεξαρτήτως των διαφορετικών συνηθειών που αντικατοπτρίζονται σε άλλες επιλογές. Όπως είναι φυσιολογικό, κατηγορίες όπως η καθαριότητα και τα είδη απολύμανσης γνώρισαν έντονη ανάπτυξη από τις πρώτες μέρες της πανδημίας. Απολυμαντικά σπρέι, αντιβακτηριδιακά μαντιλάκια και αντισηπτικά αναπτύχθηκαν άνω του 500%, το οποίο είναι αναμενόμενο δεδομένου ότι πρόκειται για μικρές κατηγορίες με χαμηλή αρχική βάση πωλήσεων. Υπερδιπλασιασμό των πωλήσεων είδαμε και σε κατηγορίες ξηρού φορτίου, όπως είναι τα μακαρόνια ή τα όσπρια. Μια άλλη κατηγορία που επηρεάστηκε είναι τα χαρτικά, για παράδειγμα τα χαρτιά κουζίνας που μπορεί να χρησιμοποιηθούν και για την καθαριότητα ‒ εδώ είδαμε μια ανάπτυξη της τάξεως του 150%-200%.

 

Η ζήτηση έχει υπερδιπλασιαστεί μέσα σε λίγες εβδομάδες και από την πρώτη στιγμή δώσαμε προτεραιότητα στις παραγγελίες πελατών που προέρχονται από ευπαθείς ομάδες, ώστε, ανεξαρτήτως ζήτησης, να εξυπηρετούνται άμεσα, παραλαμβάνοντας όσα χρειάζονται πιο γρήγορα.

 

Σίγουρα η ανάπτυξη που αναμέναμε να έρθει τα επόμενα χρόνια ήρθε πολύ πιο γρήγορα, μέσα σε λίγες εβδομάδες. Προσωπικά, μου δίνει ελπίδα το ότι ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες κάνουμε κάθε μέρα μικρά βήματα προόδου. Μπορεί να μην είναι το ίδιο σημαντικά ή μεγάλα κάθε μέρα, αλλά δεν είμαστε στάσιμοι. Προσπαθούμε, δοκιμάζουμε και νομίζω ότι τελικά βελτιωνόμαστε και προοδεύουμε. Αυτό μου δίνει πολύ κουράγιο».

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr