Από νωρίς το πρωί στο κέντρο της Αθήνας οι καφετέριες γέμισαν με κόσμο, κατά την πρώτη ημέρα επαναλειτουργίας της εστίασης, με τα απαραίτητα και προβλεπόμενα μέτρα προστασίας.

 

Στο Κολωνάκι αρκετός κόσμος πίνει τον καφέ του, ενώ παρόμοια είναι η εικόνα στα μαγαζιά γύρω από το Σύνταγμα και το Μοναστηράκι.

 

Αποστάσεις πάνω από ένα μέτρο, αντισηπτικά πάνω σε τραπέζια, εργαζόμενοι με μάσκες και γάντια, άλλοι κρατώντας τους δίσκους τους κι άλλοι πίσω από τους πάγκους των καταστημάτων τους. Κάπως έτσι διαμορφώνεται μέχρι στιγμής η εικόνα της επαναλειτουργίας των καταστημάτων εστίασης που σήμερα υποδέχονται μετά από σχεδόν δυόμισΙ μήνες ξανά τους πελάτες τους. 

 

EUROKINISSI
EUROKINISSI

 

EUROKINISSI
EUROKINISSI

 

ΑΠΕ/ΜΠΕ
ΑΠΕ/ΜΠΕ

 

«Έχουμε λάβει όλα τα μέτρα με βάση το νόμο. Υπάρχουν πολλές παραλλαγές, αρκετά που πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν μας, όπως τις διαστάσεις των τραπεζιών, τις καρέκλες που χωράνε, πάντα όμως σύμφωνα με τη νομοθεσία», λέει ο υπεύθυνος πρωινής βάρδιας σε all day bistro and wine bar, κοντά στην οδό Μητροπόλεως. 

 

ΑΠΕ/ΜΠΕ
ΑΠΕ/ΜΠΕ

 

EUROKINISSI
EUROKINISSI

 

EUROKINISSI
EUROKINISSI

 

 «Έχει μια κίνηση, μια κινητικότητα, δεν υπάρχουν ακόμη τουρίστες αλλά υπάρχει μια κίνηση από τους ανθρώπους που πάνε στις δουλειές τους το πρωί, είναι μειωμένη βέβαια, ελπίζουμε στο στοίχημα της επιβίωσης μέχρι του χρόνου», υπογραμμίζει καταστηματάρχης στο Μοναστηράκι.

 

EUROKINISSI
EUROKINISSI

 

EUROKINISSI
EUROKINISSI

 

EUROKINISSI
EUROKINISSI

 

Οδηγίες από τον ΕΦΕΤ


Στις κατευθυντήριες οδηγίες για τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων περιλαμβάνονται τα παρακάτω:

 

- Αποφυγή συγχρωτισμού και τήρηση των απαιτήσεων «απόστασης» με αναδιάταξη του εργασιακού χώρου και αναδιοργάνωση των τραπεζοκαθισμάτων των εξωτερικών και εσωτερικών χώρων με βάση τις συστάσεις των αρμόδιων φορέων.

- Διαμόρφωση προγράμματος σταδιακής προέλευσης /αποχώρησης των εργαζομένων με δημιουργία ομάδων εργασίας ώστε να υπάρχει περιορισμένη αλληλεπίδραση μεταξύ τους.

- Διαμόρφωση προγράμματος ελεγχόμενης πρόσβασης των υπαλλήλων της επιχείρησης σε κοινόχρηστους χώρους (χώροι διαλειμμάτων, αποδυτήρια, λουτρά, τουαλέτες κ.ά.)

- Συναλλαγές σε ταμείο

- Προτροπή πελατών και εργαζομένων να χρησιμοποιούν τις σκάλες και να αποφεύγουν τους ανελκυστήρες στο μέτρο του δυνατού.

- Ανάρτηση πινακίδων ενημέρωσης - υπενθύμισης για την ατομική υγιεινή και τα προληπτικά μέτρα για όλους τους χώρους (σωστή χρήση γαντιών, μάσκας, σωστό πλύσιμο χεριών και τήρηση αποστάσεων).

- Ρύθμιση της προσέλευσης τρίτων (συνεργατών, διανομέων κ.ά) στον χώρο εργασίας ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να εξασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων και η χρήση μέτρων ατομικής προστασίας.

- Ενημέρωση οδηγών, προμηθευτών, εξωτερικών συνεργατών, πελατών, επισκεπτών με κάθε πρόσφορο μέσο για τις οδηγίες των αρμόδιων κρατικών αρχών.

- Μέριμνα για επαρκή αερισμό (με έμφαση στον φυσικό αερισμό) όλων των χώρων 

- Τα πάσης φάσης συνεργεία θα πρέπει να εισέρχονται στους χώρους εργασίας με χρήση προστατευτικού ρουχισμού (πλαστική ποδιά μιας χρήσης, μάσκες και γάντια).

- Μέριμνα για ένα οργανωμένο πρόγραμμα διαχείρισης απορριμμάτων.

- Λήψη μέτρων για την υγεία και την υγιεινή του προσωπικού, των χώρων και του εξοπλισμού. 

- Λήψη ειδικών μέτρων για το service, την παραλαβή από το κατάστημα (takeaway), τη διανομή (delivery), τους προμηθευτές και τα συνεργεία συντηρήσεων.

- Αναγκαία κρίνεται η εκπαίδευση προσωπικού και μέσω γραπτών οδηγιών σχετικά με την ατομική υγιεινή, πλύσιμο χεριών, ορθή χρήση γαντιών και μάσκας, αποφυγή συγχρωτισμού καθώς και η καθοδήγησή του για τα συμπτώματα της νόσου ώστε να είναι σε θέση να τα αναγνωρίζει νωρίς και να μπορεί να ζητήσει ιατρική βοήθεια και εξετάσεις.