Πέθανε η Ιταλίδα ηθοποιός Μόνικα Βίτι, η μούσα του Αντονιόνι

Πέθανε η Ιταλία ηθοποιός Μόνικα Βίτι, η μούσα του Αντονιόνι Facebook Twitter
H Βίτι στο Modesty Blaise, 1966 (Getty Images)
0

Η Ιταλίδα ηθοποιός Μόνικα Βίτι πέθανε σε ηλικία 90 ετών, όπως ανακοίνωσε ο πρώην δήμαρχος της Ρώμης και κριτικός κινηματογράφου Γουάλτερ Βελτρόνι. 

Από το 2001 απείχε από τα φώτα εξαιτίας της μάχης που έδινε με τη νόσο του Αλτσχάιμερ. Eκείνη την χρονιά, όταν είχε δώσει το «παρών» στο προεδρικό Μέγαρο για τα ιταλικά Όσκαρ, τα περίοπτα βραβεία David di Donatello.

«Ο Ρομπέρτο Ρούσο, ο σύντροφός της όλα αυτά τα χρόνια, μου ζήτησε να γνωστοποιήσω πως η Μόνικα Βίτι δεν είναι μαζί μας πια. Το κάνω με μεγάλη θλίψη, αγάπη και νοσταλγία», έγραψε ο Βελτρόνι στο Twitter.

Πέθανε η Ιταλία ηθοποιός Μόνικα Βίτι, η μούσα του Αντονιόνι Facebook Twitter
Σκηνή από το φιλμ Modesty Blaise, του σκηνοθέτη Joseph Losey (Getty Images)


Η Βίτι, κατά κόσμον Maria Luisa Ceciarelli in Rome, υπήρξε μούσα του Μικελάντζελο Αντονιόνι.  Είχε γεννηθεί το 1931 στη Ρώμη και πρωταγωνίστησε σε ταινίες του Λουίς Μπουνιουέλ του Ντίνο Ρίζι και του Μάριο Μονιτσέλι, αλλά έγινε γνωστή κυρίως από τις ταινίες του Αντονιόνι, του οποίου υπήρξε και σύντροφος. 

Την δεκαετία του 1960 μεσουράνησε με αξέχαστες ερμηνείες στις ταινίες L'avventura, La Notte, L'eclissi, and Deserto Rosso του «υπαρξιακού κύκλου» φιλμ του Αντονιόνι. Το 1968, ο Αντονιόνι αποφάσισε να ζητήσει τη Μόνικα Βίτι σε γάμο. «Με αιφνιδίασε!», σχολίαζε η Βίτι. «Σκεφθείτε ότι συμβιώνουμε έντεκα χρόνια και ποτέ δεν ετέθη ζήτημα γάμου.»

Πέθανε η Ιταλίδα ηθοποιός Μόνικα Βίτι, η μούσα του Αντονιόνι Facebook Twitter
Η Βίτι και ο Αντονιόνι κατεβαίνουν την κλίμακα του Excelsior Hotel στη Βενετία, το 1962 (Getty Images)

Εδώ σε μία σκηνή από το φιλμ L'Eclisse, με τον Αλέν Ντελόν

Έχει τιμηθεί με πολλά βραβεία, μεταξύ αυτών 9 βραβεία David di Donatello, 11 ιταλικές Χρυσές Σφαίρες, μία Αργυρή Άρκτο καλύτερης ηθοποιού και τον Τιμητικό Χρυσό Λέοντα για την προσφορά της στον κινηματογράφο.

Εδώ στο Il Deserto Rosso

Αξιομνημόνευτες είναι και οι εμφανίσεις της στα φιλμ "On My Way to the Crusades, I Met a Girl Who" (1967) με τον Τόνι Κέρτις, "The Girl with a Pistol" (1968) με τον Στάνλεϊ Μπέικερ, "The Bitch Wants Blood" (1969) με τον Μορίς Ρονέ και το "Help Me, My Love" (1969) με τον Albert Sordi, τον πιο δημοφιλή Ιταλό κωμικό της γενιάς του. Με τον Sordi έγιναν αργότερα ζευγάρι. 

Η Βίτι έπαιξε με τον Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι στην ρομαντική κομεντί του Ettore Scola "Dramma della gelosia" (The Pizza Triangle, του 1970). Εμφανίστηκε σε δύο φιλμ με την Κλαούντια Καρντινάλε, The Immortal Bachelor (1975) και Blonde in Black Leather (1975).

Το 2000 η Βίτι παντρεύτηκε τον Ρομπέρτο Ρούσο, με τον οποίο διατηρούσε σχέση από το 1973. Τα τελευταία χρόνια ζούσε απομονωμένη στην Ελβετία. 
 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

To μοναδικό Λιοντάρι που αναπαύεται του Ρέμπραντ σε δημοπρασία

Πολιτισμός / To μοναδικό Λιοντάρι που αναπαύεται του Ρέμπραντ σε δημοπρασία

Το μοναδικό σχέδιο ζώου του Ρέμπραντ που βρίσκεται σε χέρια ιδιωτών βγαίνει σε δημοπρασία την άνοιξη προερχόμενο από μια από τις σημαντικότερες συλλογές στον κόσμο ολλανδικής ζωγραφικής
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΥΠΠΟ: Το ταφικό μνημείο του Τύμβου Καστά στην Αμφίπολη φωτίζεται με νέα χρώματα

Πολιτισμός / ΥΠΠΟ: Το ταφικό μνημείο του Τύμβου Καστά στην Αμφίπολη φωτίζεται με νέα χρώματα

Το Υπουργείο αναθέτει σε δύο ερευνητικά κέντρα την υλοποίηση του έργου «AmphiPoly», που στοχεύει στην επιστημονικά τεκμηριωμένη ανασύσταση της αρχικής όψης του διακόσμου του μνημείου, συμπεριλαμβανομένων της πολυχρωμίας και της εικονογραφίας, σε όλες τις χρονολογικές τους φάσεις
LIFO NEWSROOM
Το ρεσιτάλ της Ρόουζ Μπερν, το τρυφερό «Renoir» κι ένας αιμοβόρος Αι-Βασίλης από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Το ρεσιτάλ της Ρόουζ Μπερν, το τρυφερό «Renoir» κι ένας αιμοβόρος Άι-Βασίλης από αύριο στους κινηματογράφους

Η tour de force ερμηνεία της Ρόουζ Μπερν στο «If I Had Legs I’d Kick you» αποτελεί τη βασική κινηματογραφική ατραξιόν της εβδομάδας, αν και υπάρχουν κι άλλες ενδιαφέρουσες επιλογές, όπως το «Renoir», που θυμίζει το σινεμά του Κόρε Έντα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ