Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ 20 γνωστοί influencers - Παίρνουν 10.000 ευρώ για μια ανάρτηση

Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ 20 γνωστοί influencers - Παίρνουν 10.000 ευρώ για μια ανάρτηση Facebook Twitter
Φωτ. αρχείου / Unsplash
0

Στα μονοπάτια των social media βαδίζει ξανά η ΑΑΔΕ, καθώς έχουν μπει στο στόχαστρό της για τη δράση τους τουλάχιστον 20 γνωστοί influencers.

Εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο βρίσκεται σε εξέλιξη μεγάλη επιχείρηση της ΑΑΔΕ, καθώς ορισμένοι γνωστοί influencers αμείβονται με υπέρογκα ποσά για να προωθήσουν προϊόντα και επιχειρήσεις στα social media, τα οποία τις περισσότερες φορές είναι μαύρα.

Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Όμηρος Τσάπαλος, μιλώντας νωρίτερα σήμερα αναφέρθηκε στην επιχείρηση αυτή, ξεκαθαρίζοντας πως έχουν μπει στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ αρκετοί influencers οι οποίοι είτε χρεώνουν ακόμα και 10.000 ευρώ για μια ανάρτηση, είτε δηλώνουν εισοδήματα από 10 ως 30.000 ευρώ, την ώρα που ξοδεύουν αρκετά παραπάνω. 

«Ταρίφα δεν υπάρχει σε αυτό γιατί μιλάμε για μαύρα χρήματα. Κινούνται διάφορα ποσά και κοστολόγια. Μπορεί και μια ανάρτηση να χρειαστεί να δώσει 5-10.000 ευρώ για να γίνει από έναν μεγάλο influencer. Μιλάμε για πάρα πολλά χρήματα, αυτές οι περιπτώσεις ελέγχονται. Υπάρχουν και σοβαροί influencers που κάνουν κανονικά τη δουλειά τους», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Τσάπαλος.

«Πριν από έναν χρόνο είχε ξεκινήσει μια τεράστια διασταύρωση στοιχείων από την ΑΑΔΕ. Ελέγχθησαν 3,8 εκατομμύρια ΑΦΜ, φυσικά και νομικά πρόσωπα. Και κατέληξαν οι μαζικοί έλεγχοι σε περίπου 800 άτομα, τα οποία, ενώ δηλώνουν πολύ χαμηλά ποσά ως εισοδήματα, 10, 20, 30.000 ευρώ το χρόνο, παρουσιάστηκαν, σύμφωνα με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές που έχουν κάνει και τις αγορές, να έχουν εισοδήματα πολλαπλάσια, εκατονταπλάσια. Δηλαδή να έχει κάποιος 10.000 ευρώ εισόδημα και να σπαταλάει 300-400.000 ευρώ το χρόνο.

»Γι' αυτό θα κληθεί ο καθένας από αυτούς να δώσει εξηγήσεις, η ΑΑΔΕ βρίσκεται σε διαδικασία επικοινωνία με αυτούς τους ανθρώπους. Μπορεί οι εξηγήσεις που θα μας φέρουν να είναι πειστικές και να δικαιολογήσουν τα έξοδά τους, περιμένουμε να δούμε. Αυτά αφορούν το 2023, θα ξεκινήσει η ίδια διαδικασία μαζικά και για το 2024 με πιο αυτοματοποιημένο τρόπο, με τη χρήση πιο εξελιγμένων ψηφιακών μεθόδων για να μην χρειαστούν πολλοί μήνες για τα αποτελέσματα, όπως έγινε το 2023» ανέφερε αρχικά.

«Ξεκίνησε μεγάλη έρευνα σε όλη την Ευρώπη για influencers που δεν δηλώνουν αυτά που βγάζουν»

«Οι έλεγχοι θα γίνονται ψηφιακά με τη χρήση αλγορίθμων. Θα τσεκάρουμε τις δαπάνες, τα δηλωθέντα, τις κινήσεις λογαριασμών, όπου επιτρέπεται και δεν χρειάζεται άρση τραπεζικού απορρήτου, προκειμένου όλα αυτά να μπουν σε μια ενιαία πλατφόρμα, να αξιολογηθούν και να βγει ένα πλήθος υποψήφιων προς έλεγχο. Υπάρχει μια έρευνα εδώ και αρκετό διάστημα για 20 περιπτώσεις influencers που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Έχουν γίνει εκατοντάδες έλεγχοι. Έχει συσταθεί εδώ και αρκετό διάστημα μια task force, μια ομάδα κρούσης μέσα στην ΑΑΔΕ που κάνει μόνο αυτό», συνέχισε.

«Σκανάρει ουσιαστικά καθημερινά την δραστηριότητα influencers στο διαδίκτυο. Προσοχή, δεν σκανάρουμε απλά πρόσωπα. Δεν γινόμαστε "Μεγάλοι Αδελφοί" του καθενός από εμάς στα social media για να δούμε αν κάνει μπάνιο σε πισίνα ή σε θάλασσα, αν έχει ακριβό αυτοκίνητο. Όταν υπάρχουν όμως άνθρωποι που κάνουν εμπορική δραστηριότητα στο διαδίκτυο, διαφημίζουν προϊόντα εξόφθαλμα και κάνουν μια συναλλαγή με μια επιχείρηση που τους δίνει ένα προϊόν και τους λέει "προωθήστε το", εκεί μιλάμε για άλλο επίπεδο έρευνας, εκεί μιλάμε για εμπορική δραστηριότητα που χρήζει ελέγχου.

»Μάλιστα, όλες οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης επιβάλουν το εξής: αν εγώ πάω και διαφημίσω ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, οφείλω να το πω ότι είναι τοποθέτηση προϊόντος, μια εμπορική συναλλαγή με έναν προμηθευτή, μια εταιρεία. Αν δεν το κάνω, μπαίνω στο στόχαστρο και αυτό δεν συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε μεγάλη έρευνα σε όλη την Ευρώπη για influencers που δεν δηλώνουν αυτά που βγάζουν... Μιλάμε για μεγάλες περιπτώσεις, ανθρώπους της showbiz, με εκατοντάδες χιλιάδες followers», κατέληξε.

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM