Σούπερ μάρκετ: Σε άνοδο ο τζίρος τον Νοέμβριο - Μαζικές αγορές λίγο πριν το lockdown

Σούπερ μάρκετ: Σε άνοδο ο τζίρος τον Νοέμβριο - Μαζικές αγορές λίγο πριν το lockdown Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Αυξημένες κατά 32,7% ήταν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen, ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. στην Ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών), στον οποίο συμπεριλαμβάνονται τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, τα φρέσκα/χύμα προϊόντα, καθώς και τα είδη bazaar, παρουσίασε αύξηση 32,7% κατά την εβδομάδα που τελείωσε στις 8 Νοεμβρίου.

Η ανάπτυξη αυτή είναι αποτέλεσμα των μαζικών αγορών που πραγματοποιήθηκαν τις τελευταίες ημέρες της εν λόγω εβδομάδας, ως καταναλωτική αντίδραση στην εξαγγελία που έλαβε χώρα στις 5 Νοεμβρίου για το επερχόμενο lockdown.

Σημειώνεται ότι η εκτίναξη των πωλήσεων ήταν λιγότερο έντονη σε σχέση με αυτή που παρατηρήθηκε την αντίστοιχη εβδομάδα, πριν την αναστολή της λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στο πρώτο lockdown (εβδομάδα που τελείωνε στις 15 Μαρτίου).

Υπενθυμίζεται ότι με βάση τις μετρήσεις της Nielsen, οι πωλήσεις την εβδομάδα εκείνη εκτοξεύτηκαν κατά 85%, γεγονός που υποδεικνύει πως αυτή τη φορά οι καταναλωτές ήταν καλύτερα προετοιμασμένοι και συμπεριφέρθηκαν με μεγαλύτερη ψυχραιμία.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, ο ρυθμός αύξησης του τζίρου, κατά την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, ήταν υψηλότερος στις πιο μεγάλες αίθουσες, οι οποίες και πάλι συγκέντρωσαν την αγοραστική προτίμηση. Ενδεικτικά, τα hypermarkets (καταστήματα άνω των 2,500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν κατά 48,1%, ενώ τα large supermarkets (καταστήματα 1000-2499 τ.μ.) κατά 35,2%.

Ειδικότερα στο νομό Θεσσαλονίκης, ο οποίος βρισκόταν ήδη εκείνη την εβδομάδα σε τοπικό lockdown, η αγοραστική συμπεριφορά ακολούθησε την αντίστοιχη του συνόλου της χώρας, με τις πωλήσεις στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή να παρουσιάζουν ρυθμό ανάπτυξης 33,9%. Θετική ήταν η τάση των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα στον νομό (26/10 - 1/11) οπότε και ανακοινώθηκε το τοπικό lockdown, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,4%. Το συγκεκριμένο ποσοστό ενδέχεται σε μια πρώτη ανάγνωση να αξιολογείται ως χαμηλό, ωστόσο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η εν λόγω εβδομάδα είχε δύο αργίες για την πόλη της Θεσσαλονίκης, έναντι μίας την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ενοίκια: Νέα διαδικασία χωρίς δικαστήριο για τις λήξεις μισθώσεων – Τι προβλέπεται για ιδιοκτήτες και ενοικιαστές

Οικονομία / Ενοίκια: Νέα διαδικασία χωρίς δικαστήριο για τις λήξεις μισθώσεων – Τι προβλέπεται για ιδιοκτήτες και ενοικιαστές

Από το 2026, η απόδοση ακινήτου μετά τη λήξη μίσθωσης θα μπορεί να γίνεται χωρίς δικαστική απόφαση, μέσω ειδικής «διαταγής» από δικηγόρο. Η ρύθμιση δίνει νέα εργαλεία στους ιδιοκτήτες αλλά προκαλεί ενστάσεις από ενοικιαστές, που ζητούν περισσότερες εγγυήσεις
LIFO NEWSROOM
 Μικρή η επίδραση του Airbnb στην αγορά κατοικίας στην Ελλάδα σύμφωνα με μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Οικονομία / Μικρή η επίδραση του Airbnb στην αγορά κατοικίας στην Ελλάδα, σύμφωνα με μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Η διαθεσιμότητα κατοικιών επηρεάζεται σημαντικά λιγότερο από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις σε σχέση με τα 2,28 εκατομμύρια κενά σπίτια που υπάρχουν τη δεδομένη στιγμή στη χώρα
LIFO NEWSROOM
Χρεώσεις ΑΤΜ: Τι θα ισχύει για τις προμήθειες - Το μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη

Οικονομία / ΑΤΜ: Τι θα ισχύει για τις προμήθειες - Μήνυμα Μητσοτάκη για τις τραπεζικές χρεώσεις

«Μηδενίζεται η προμήθεια για κάθε ανάληψή σου από ATM άλλης τράπεζας του συστήματος ΔΙΑΣ, αλλά και από τρίτο πάροχο που έχει μετοχική σχέση με την τράπεζά σου», λέει ο πρωθυπουργός
LIFO NEWSROOM