Νέα απειλή στο παγκόσμιο εμπόριο: Οι εξαντλημένοι ναυτικοί αρνούνται να δουλέψουν

Νέα απειλή στο παγκόσμιο εμπόριο: Οι εξαντλημένοι ναυτικοί αρνούνται να δουλέψουν Facebook Twitter
ΕΡΑ
1

Ενώ οι εθνικές οικονομίες έχουν αρχίσει να επανεκκινούνται σταδιακά, το παγκόσμιο εμπόριο βρίσκεται αντιμέτωπο με άλλη μια κρίση, απότοκη τού κορωνοϊού: 200.000 ναυτικοί που παρέμειναν για μήνες εγκλωβισμένοι σε πλοία λόγω «λουκέτου» σε λιμάνια και κατάρρευσης των αερομεταφορών μεγάλων αποστάσεων, αρνούνται να συνεχίσουν να δουλεύουν.

Σύμφωνα με ναυτιλιακές εταιρείες και τα συνδικάτα των εργαζομένων, πολλοί ναυτικοί επέκτειναν τα συμβόλαιά τους για μήνες ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία της αλυσίδας προμηθειών (τροφίμων, καυσίμων και φαρμάκων) σε όλο τον κόσμο, κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ωστόσο, η παραμονή τους τόσους μήνες στη θάλασσα χωρίς διάλειμμα δεν ήταν χωρίς συνέπειες: Η κόπωση και οι ψυχικές ασθένειες παραμένουν μια διογκούμενη απειλή για την ασφάλεια και πολλοί ναυτικοί θέλουν τώρα να απόσχουν για λίγο από τα ταξίδια.

Σύμφωνα με τη Διεθνή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές -που εκπροσωπεί περίπου το ήμισυ των ναυτικών του κόσμου- γνωστοποίησε πως η επέκταση των συμβολαίων έληξε σήμερα, Τρίτη και οι οργανώσεις θα κάνουν το παν δυνατόν ώστε να βοηθήσουν τα πληρώματα να ασκήσουν το νόμιμο δικαίωμά τους για παύση εργασίας, άδειες και επιστροφή στα σπίτια τους.

Αν ένας σεβαστός αριθμός εξειδικευμένων ναυτικών αναλάβουν δράση, η κινητοποίηση θα μπορούσε να προκαλέσει μείωση έως και παύση του παγκόσμιου εμπορίου, διαταράσσοντας σοβαρά την διεθνή αλυσίδα εφοδιασμού, εκτιμά η Ομοσπονδία.

Περίπου το 80% του παγκόσμιου εμπορίου αγαθών κατ 'όγκο μεταφέρεται με πλοία, σύμφωνα με το αρμόδιο σώμα των Ηνωμένων Εθνών (UNCTAD). Ωστόσο, η πανδημία κορωνοϊού προκάλεσε χάος στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι περιορισμοί πρόσβασης στα λιμάνια, καθώς και τα καθηλωμένα αεροσκάφη στα αεροδρόμια του κόσμου, καθιστούσαν επί μήνες ανέφικτη τη μετακίνηση των εργαζομένων από το ένα σημείο του κόσμου στο άλλο και την ανταλλαγή πληρωμάτων - με αποτέλεσμα όσοι ταξίδευαν ήδη, να παγιδευτούν στη θάλασσα. Οι ναυτιλιακές εταιρείες και τα συνδικάτα συμφώνησαν να αναστείλουν τις αλλαγές στα πληρώματα τον Μάρτιο, ώστε να ελαχιστοποιήσουν τα προβλήματα στα μεταφορά των φορτίων. Ωστόσο, επρόκειτο για βραχυπρόθεσμη λύση.

«Κάποιοι ναυτικοί δουλεύουν εδώ και πάνω από ένα χρόνο. Και κατά τη διάρκεια της πανδημίας πολλές κυβερνήσεις τούς απαγορεύσαν την αποβίβαση από τα πλοία ακόμα και για μια βόλτα και, ακόμα χειρότερα, τούς αρνήθηκαν την επείγουσα ιατρική περίθαλψη» αναφέρει ο Ντέιβ Χέιντελ της Διεθνούς Ομοσποσνίας Εργαζομένων στις Μεταφορές, συμπληρώνοντας: «Ειλικρινά, έχουμε ναυτικούς που αυτοκτονούν στην προοπτική της συνέχισης αυτής της δυστυχίας χωρίς τέλος. Αποκαλούν τα πλοία "πλεούμενες φυλακές"».

Με πληροφορίες από CNN

Οικονομία
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα στερείται βασικά αγαθά- Πρωταθλήτρια στην παιδική στέρηση

Οικονομία / Ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα στερείται βασικά αγαθά- Πρωταθλήτρια στην παιδική στέρηση

Στο 33,6% το ποσοστό των παιδιών που μεγαλώνουν χωρίς βασικά είδη ένδυσης, τροφής, παιγνιδιών ή πρόσβασης σε δραστηριότητες – Δραματική η επίδραση του μορφωτικού επιπέδου των γονέων
LIFO NEWSROOM
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νομοσχέδιο για επιδότηση ενοικίου: Η ΠΟΜΙΔΑ καταγγέλλει «επιβράβευση» ασυνεπών ενοικιαστών με δημόσιο χρήμα

Οικονομία / Νομοσχέδιο για επιδότηση ενοικίου: Η ΠΟΜΙΔΑ καταγγέλλει «επιβράβευση» ασυνεπών ενοικιαστών με δημόσιο χρήμα

Η Ομοσπονδία υπενθυμίζει ότι αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και με το ήδη ισχύον επίδομα ενοικίου, που από το 2016 καταβάλλεται απευθείας στους ενοικιαστές «χωρίς να υπάρχει εγγύηση πως αυτοί αποδίδουν τα χρήματα στους ιδιοκτήτες»
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια