Το πρόβλημα των φουσκωμένων λογαριασμών ρεύματος επιχειρεί να λύσει η ΔΕΗ, μέσω εφαρμογής κινητού που ετοιμάζει και με την οποία θα δίνεται η δυνατότητα σε πελάτες να στέλνουν την ένδειξη του μετρητή ώστε να «δικαιολογούν» ή να ενίστανται για το ποσό που καλούνται να καταβάλουν.

 

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου, με την εφαρμογή που θα είναι έτοιμη το αμέσως επόμενο διάστημα, η ΔΕΗ εκτιμά ότι θα αποτρέψει και πιθανές ρευματοκλοπές – δεδομένου ότι θα γίνεται αντιληπτή οποιαδήποτε παρέμβαση.

 

Όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα, μέχρι σήμερα είχαν σημειωθεί χιλιάδες περιπτώσεις που ο «πέλεκυς» ήταν πολύ μεγαλύτερος από την πραγματική κατανάλωση ρεύματος, δεδομένου ότι ο ΔΕΔΔΗΕ έκανε μήνες να ελέγξει το ρολόι και έτσι ο λογαριασμός έναντι ερχόταν ιδιαίτερα τσιμπημένος. Αποτέλεσμα αυτού, οι πολίτες να μεταβαίνουν στα κατά τόπους καταστήματα της Επιχείρησης και να διαμαρτύρονται για την κατάσταση που τους υποχρέωνε να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη.

 

«Ένεση ρευστότητας» φαίνεται πως φέρνουν όμως οι διακανονισμοί των οφειλών, καθώς από την 1η Οκτωβρίου έχουν πραγματοποιηθεί 140 χιλιάδες ρυθμίσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ. Όπως προκύπτει από στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο «Ε.Τ.», το 9% αφορά πελάτες με οφειλές κάτω των 500 ευρώ. Αντίστοιχα, το 26% αφορά πελάτες με οφειλές 500-1.000 ευρώ, το 39% περιλαμβάνει καταναλωτές με χρέη 1.000 – 3.000 ευρώ και το 30% πολίτες που χρωστούν από 3.000 έως 5.000 ευρώ. Το παράδοξο φυσικά είναι ότι οι στρατηγικοί κακοπληρωτές -με χρέη δηλαδή άνω των 10 χιλ. ευρώ- δεν έχουν αλλάξει ρότα, καθώς σε ρύθμιση έχει προχωρήσει μόλις το 5%.

 

Σύμφωνα τέλος με τα τελευταία στοιχεία που έχουν γνωστοποιηθεί από τη ΔΕΗ, το συνολικό ύψος των ανεξόφλητων οφειλών προς την Επιχείρηση βρίσκεται στα επίπεδα των 2,7 δισ. ευρώ.

 

Με πληροφορίες από Ελεύθερο Τύπο