Οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης που συνηθίζουν να ελέγχουν τα e-mail της δουλειάς στο σπίτι, βλάπτουν τόσο την υγεία τους όσο και τη σχέση τους, σύμφωνα με νέα αμερικανική έρευνα. 

 

Επιστήμονες των πανεπιστημίων του Lehigh και του Κολοράντο, κατέγραψαν υψηλότερα επίπεδα στρες σε όσους διαβάζουν ανελλιπώς την ηλεκτρονική αλληλογραφία της δουλειάς τους ενώ έχουν επιστρέψει στο σπίτι τους.

 

Ειδικά οι εργαζόμενοι ηλικίας 31-40 ετών, που συνηθίζουν να ελέγχουν ακόμα και στο κρεβάτι τα e-mail τους, βιώνουν περισσότερο στρες και έχουν συγκριτικά χειρότερη ποιότητα ζωής, προκαλώντας άγχος και στους συντρόφους τους.

 

«Οι ίδιοι συχνά δεν το καταλαβαίνουν, αλλά με αυτή τη στάση τους βλάπτουν εμμέσως τη σχέση τους με τους συντρόφους τους», σχολιάζει ο ερευνητής Γουίλιαμ Μπέκερ του Virginia Tech.

 

Η συμβουλή του προς τους υπαλλήλους είναι να συγκεντρώνονται στις οικογένειές τους και τις χαλαρές δραστηριότητες στο σπίτι «αντί να έχουν συνέχεια ένα κινητό μπροστά από το πρόσωπό τους».

 

«Αν αφήνουμε ό,τι κάνουμε με τους δικούς μας για να ελέγχουμε κάθε λίγο τα τηλέφωνά μας, στέλνουμε λανθασμένα το μήνυμα ότι η οικογένειά μας δεν είναι εξίσου σημαντική. Αν δεν δεν κάνουμε κάτι για αυτό θα "καούμε" από τη δουλειά καταστρέφοντας παράλληλα την επικοινωνία με τους οικείους μας», λέει.

 

Οι σύντροφοι των «εργασιομανών» παρουσιάζουν σημαντικά υψηλότερα επίπεδα άγχους από το φυσιολογικό. 

 

Στην σχετική έκθεση, ο Μπέκερ κάνει λόγο «ύπουλες επιπτώσεις» που οδηγούν σε μία επιδημία άγχους και στρες στις ΗΠΑ.  

 

Η συντριπτική πλειονότητα των εταιρειών ενισχύει τη νοοτροπία του ελαστικού ωραρίου και της εξ αποστάσεως εργασίας, δίνοντας εταιρικά λάπτοπ και smartphones στους εργαζόμενούς. 

 

«Το πρόβλημα με την "ελαστική" εργασία είναι ότι δεν σταματά ποτέ», σχολιάζει ο Μπέκερ. 

 

Στην έρευνα συμμετείχαν εθελοντές από πολλούς κλάδους: κυβερνητικοί υπάλληλοι, γιατροί και νοσηλευτές, τεχνικοί, καθηγητές, τραπεζίτες και οικονομολόγοι. 

 

Ο Μπέκερ θεωρεί πως οι ίδιες οι εταιρείες θα πρέπει να αρχίσουν να προστατεύουν τους εργαζόμενούς τους. 

 

Ο ίδιος προτείνει τη διακοπή αποστολών επαγγελματικών e-mail από μία ώρα και μετά, αλλά ακόμα και στις περιπτώσεις που οι μάνατζερ στέλνουν e-mail αργά το βράδυ, «δεν θα πρέπει να περιμένουν άμεση απάντηση», λέει ο Μπέκερ χαρακτηριστικά. 

 

Με πληροφορίες από Guardian