Σεισμός

Τέλος εποχής για το Μέγαρο Μουσικής, όπως το ξέραμε

Τέλος εποχής για το Μέγαρο Μουσικής, όπως το ξέραμε Facebook Twitter
37

Το Δημόσιο, σύμφωνα με πληροφορίες του LIFO.gr κλήθηκε, ως εγγυητής, να αποπληρώσει τα υπέρογκα δάνεια του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Οι φήμες οργίαζαν τις τελευταίες εβδομάδες (το Σάββατο κυκλοφόρησε το Έθνος με σχετικό ρεπορτάζ) σχετικά και με τη δέσμευση των λογαριασμών του Μεγάρου όμως μόλις σήμερα, υπάρχει, off the record, παραδοχή ότι η απόφαση του Δημοσίου είναι ειλημμένη.

Με την απόφαση αυτή, που θα σώσει το υπερχρεωμένο Μέγαρο, η Κυβέρνηση ελπίζει πως θα μπορέσει να το πωλήσει σε ιδιώτες, πράγμα που θα αποφέρει χρήματα στα ταμεία του κράτους.

Αν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, τα στοιχεία του ενεργητικού και παθητικού του Μεγάρου θα περάσουν σύντομα στο Δημόσιο, αρχικά στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικονομικών. Κατόπιν το ΤΑΪΠΕΔ θα επιχειρήσει να προσελκύσει επενδυτές που ενδιαφέρονται να αγοράσουν το κτίριο.

Η LIFO θα ερευνήσει περαιτέρω το θέμα με μεγάλο ενδιαφέρον για την τύχη του Μεγάρου και θα επανέλθουμε μόλις έχουμε νεότερα.

Τέλος εποχής για το Μέγαρο Μουσικής, όπως το ξέραμε Facebook Twitter

====

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ #

Το Μέγαρο Μουσικής χτίστηκε επί της Λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας και άνοιξε το 1991 με δύο αίθουσες.

Πρώτη ήταν η αίθουσα "Χρήστος Λαμπράκης" (πρώην "Φίλων της Μουσικής") που έχει χωρητικότητα 1.961 ατόμων και χρησιμοποιείται για ρεσιτάλ, συναυλίες, όπερες αλλά και συνέδρια. Σχεδιάστηκε από τον Αυστριακό ακουστικό μελετητή Heinrich Keilholz, ενώ φιλοξενεί το μεγαλύτερο εκκλησιαστικό όργανο στην Ελλάδα με 6.080 αυλούς το οποίο κατασκευάστηκε από την γερμανική εταιρία Klais Orgelbau.

Η δεύτερη αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος έχει χωρητικότητα 494 ατόμων και χρησιμοποιείται συνήθως για παραστάσεις Μουσικής Δωματίου και χορού.

Το 2004 άνοιξε στο Μέγαρο το Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο, με προσθήκη της αίθουσας "Αλεξάνδρα Τριάντη" χωρητικότητας 1.750 ακροατών για όπερες, μπαλέτα κ.ά.

Άνοιξε επίσης η αίθουσα "Νίκος Σκαλκώτας", 400 θέσεων, για συνέδρια και μικρότερες μουσικές παραστάσεις.

Μεταξύ άλλων, δημιουργήθηκε και η Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη», η οποία τώρα έχει στη συλλογή της 80.000 τίτλους βιβλίων και πολυμέσων. Το σύμπλεγμα κτηρίων του οργανισμού συμπληρώνει ένας πολυώροφος υπόγειος σταθμός αυτοκινήτων, ενώ εξυπηρετείται και από τον Σταθμό του Μετρό "Μέγαρο Μουσικής" της γραμμής 3.

Το Μέγαρο είναι ο πρώτος οργανισμός που καθιέρωσε την πώληση των εισιτηρίων με μηχανογραφημένο σύστημα (μέσω Η/Υ) από την αρχή της λειτουργίας του (1991).

To φετινό καλοκαίρι πολλές εκδηλώσεις του Μεγάρου θα είναι υπαίθριες, στον Κήπο του.

Τέλος εποχής για το Μέγαρο Μουσικής, όπως το ξέραμε Facebook Twitter
37

Σεισμός

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.