«Η παράδοση της Μπρέντα» με σάρκα και οστά: Ο πίνακας του Ντιέγο Βελάθκεθ «ζωντάνεψε» σε δρομάκι της Σεβίλλης

«Η παράδοση της Μπρέντα» με σάρκα και οστά: Ο πίνακας του Ντιέγο Βελάθκεθ «ζωντάνεψε» σε δρομάκι της Σεβίλλης Facebook Twitter
0

Αν χθες το απόγευμα έτυχε να περπατάτε στους δρόμους της κεντρικής Σεβίλλης, τότε μπορεί να περάσατε μπροστά από έναν «ζωντανό πίνακα» του σπουδαίου ζωγράφου Ντιέγο Βελάθκεθ.

Λίγο μετά τις 8:30μμ, σε ένα στενό και ήσυχο δρομάκι, το παράξενο θέαμα έκανε πολλούς πεζούς να σταματήσουν και να τραβήξουν μια φωτογραφία, την ώρα που o «Ολλανδός κυβερνήτης του 17ου αιώνα» παρέδιδε την πόλη στις ισπανικές δυνάμεις, φορώντας, εκτός από ρούχα εποχής, και μια πάνινη μάσκα για τον κορωνοϊό. 

«Η παράδοση της Μπρέντα», μία από τις πιο σημαντικές στιγμές του Ολλανδικού πολέμου ανεξαρτησίας, απαθανατίστηκε από τον σπουδαίο Ισπανό ζωγράφο στα 1635.

Χθες, 421 χρόνια μετά την γέννηση του καλλιτέχνη, ο πίνακας πήρε σάρκα και οστά έξω από το σπίτι που είχε γεννηθεί. Η παράδοση της Μπρέντα είχε γίνει στις 5 Ιουνίου του 1625, ανήμερα των 26ων γενεθλίων του Βελάθκεθ που αργότερα φιλοτέχνησε το γεγονός, δημιουργώντας έναν θηριώδη πίνακα 3,07x3,70μ.

«Η παράδοση της Μπρέντα» με σάρκα και οστά: Ο πίνακας του Ντιέγο Βελάθκεθ «ζωντάνεψε» σε δρομάκι της Σεβίλλης Facebook Twitter
«Η παράδοση της Μπρέντα» με σάρκα και οστά: Ο πίνακας του Ντιέγο Βελάθκεθ «ζωντάνεψε» σε δρομάκι της Σεβίλλης Facebook Twitter
Φωτογραφία: Enrique Bocanegra

Η αναβίωση του έργου συνάντησε δυσκολίες εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων για τον κορωνοϊό. Ο Ενρίκε Μποκανέγκρα, ο άνθρωπος πίσω από το πρότζεκτ του μουσείου δήλωσε: «Το κάναμε πρώτη φορά πέρυσι αλλά θέλαμε να γίνει πιο μεγάλο φέτος, με δύο άλογα και ένα μικρό κανόνι. Δεν μπορέσαμε να καλέσουμε περισσότερο κόσμο γιατί θα ακυρωνόταν (σ.σ λόγω κανονισμών). Έτσι κάναμε μια μικρότερη αναπαράσταση». 

Ελάχιστοι συμμετείχαν και όλοι φορούσαν μάσκες. «Το κάναμε για εμάς. Είναι σαν να παίζεις έναν αγώνα ποδοσφαίρου χωρίς θεατές, αλλά ήταν υπέροχο στο τέλος και είναι μια μικρή παράδοση που θέλουμε να κρατήσουμε», προσθέτει.

Δημοσιογράφος και συγγραφέας, ο Μποκανέγκρα είχε πείσει στο παρελθόν τις αρχές να περισώσουν το εγκαταλελειμμένο σπίτι, μετά από μία δική του επίσκεψη στην οικία που είχε γεννηθεί ο Ουίλλιαμ Σαίξπηρ. 

Αυτός και άλλοι έχουν τώρα ξεκινήσει και σώζουν λεπτομερή, ψηφιακά αντίγραφα των καλύτερων έργων του Βελάθκεθ, θέλοντας να κάνουν μία έκθεση μέσα στο γενέθλιο σπίτι του ζωγράφου, μόλις ολοκληρωθεί η συντήρησή του.

«Ελπίζουμε να πάρουμε άδεια για να ξεκινήσουμε τις εργασίες μέσα στον μήνα. Θα αρχίσουμε από την σκεπή αλλά το πρόβλημα με την ανακαίνιση ενός σπιτιού του 16ου αιώνα είναι πως θυμίζει το κόψιμο ενός πεπονιού: απλά ποτέ δεν ξέρεις τι θα βρεις μέσα.» 

O Ντιέγο Βελάθκεθ (Diego Rodríguez de Silva y Velázquez) θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους Ισπανούς ζωγράφους του μπαρόκ, ιδιαίτερα γνωστός για τις προσωπογραφίες που φιλοτέχνησε ως καλλιτέχνης της αυλής του βασιλιά της Ισπανίας Φίλιππου Δ'. 

Με πληροφορίες από Guardian

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.