Κριτικός τέχνης κατέστρεψε έργο 20.000 δολαρίων

Κριτικός τέχνης κατέστρεψε έργο 20.000 δολαρίων Facebook Twitter
Φωτογραφία Twtter/@paveleguez
1

Μία κριτικός τέχνης κατέστρεψε ένα πανάκριβο έργο σύγχρονης τέχνης αξίας 20.000 δολαρίων, σε έκθεση στο Μεξικό

Η Αβελίνα Λέσπερ υποστηρίζει πως διέλυσε κατά λάθος το installation του Μεξικανού καλλιτέχνη, Γκάμπριελ Ρίκο, που εστιάζει στην αντιπαραβολή χειροποίητων αντικειμένων, όπως τα μπαλάκια του τένις, με διάφορα αντικείμενο στο εσωτερικό τους. Το περιστατικό συνέβη στην έκθεση του Zona Maco στο Μέξικο Σίτι.

Όπως όμως μεταδίδει ο Guardian, η Λέσπερ είχε νωρίτερα τοποθετήσει ένα άδειο κουτάκι σόδα δίπλα στο έργο του καλλιτέχνη, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να εκφράσει την αποδοκιμασία της για την δημιουργία του Ρίκο που αποτελείτο από ένα κομμάτι γυαλιού, μία πέτρα, μια μπάλα ποδοσφαίρου και μερικά ακόμα αντικείμενα. 

Η Λέσπερ δεν δίστασε να ειρωνευτεί την καταστροφή του έργου. «Ήταν λες και το έργο "άκουσε" το σχόλιο μου και ένιωσε τι σκεφτόταν για μένα», δήλωσε αργότερα στο Milenio, χωρίς να δείχνει καμία μεταμέλεια. «Το έργο κατακερματίστηκε σε κομμάτια, κατέρρευσε και και έπεσε στο πάτωμα». 

Ατύχημα ή όχι, η γκαλερί που φιλοξενούσε το έργο κατηγορεί την Λέσπερ για αντιεπαγγελματική συμπεριφορά. «Η Λέσπερ ήρθε πολύ κοντά στο έργο για να τοποθετήσει ένα κουτάκι σόδας πάνω του και να τραβήξει μια φωτογραφία, ως επικριτικό σχόλιο και, δίχως αμφιβολία, προκάλεσε την καταστροφή του», έγραψε η γκαλερί OMR στο Instagram. 

Όπως λέει η OMR, τα έργα του Rico εκτιμώνται ιδιαιτέρως από συλλέκτες και καλλιτεχνικά ιδρύματα. Ο διευθυντής του μουσείου τέχνης Soumaya στο Μεξικό, Αλφόνσο Μιράντα, χαρακτήρισε «τραγωδία» το περιστατικό αλλά στα social media, πολύ υποδέχτηκαν την καταστροφή του έργου με θυμηδία.  Η Λέσπερ πρότεινε στην γκαλερί να αφήσει το έργο σπασμένο, στο ίδιο σημείο, για να δείξει την εξέλιξή του. Όταν οι υπεύθυνοι αρνήθηκαν, υποσχέθηκε να επιληφθεί για την αποκατάστασή του. 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

En OMR estamos muy tristes y decepcionados por lo que sucedió el día de hoy en la feria de arte @zonamaco. No entendemos como una supuesta crítica profesional de arte, destruyó una obra. Gabriel Rico fue seleccionado para la Bienal de Venecia el año pasado, dentro de la selección oficial, con piezas en el Giardini y Arsenale. A sus escasos 39 años ha tenido exposiciones individuales en museos de la talla del Aspen Art Museum en Colorado y su obra será mostrada la semana que viene en Frieze Los Ángeles; en fin, es uno de los artistas más buscados de OMR por coleccionistas e instituciones del momento. A pesar de que parece haber sido accidental y que es irrelevante como sucedió, la acción de la Stra. Lésper de acercarse demasiado a la obra para ponerle una lata de refresco encima y tomarse una foto para hacer una crítica, sin duda ocasionó el destrozo, y es sobre todas las cosas, una enorme falta de profesionalismo y respeto. Estamos hablando con los organizadores de la feria y contactando al artista y los mantendremos informados sobre lo que proceda. #ZonaMaco #Mexico #SemanaDelArte #GabrielRico

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Galería OMR (@galeriaomr) στις

Με πληροφορίες από Guardian

Culture
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια