Το ΚΑΣ δεν δίνει το Σούνιο στον Παρκ Τσαν-γουκ για γυρίσματα σειράς του BBC

Το ΚΑΣ δεν δίνει το Σούνιο στον Παρκ Τσαν-γουκ για γυρίσματα σειράς του BBC Facebook Twitter
(ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)
2

Ο διάσημος σκηνοθέτης Παρκ Τσαν-γουκ δεν θα μπορέσει τελικά να κάνει γυρίσματα στο ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, καθώς σήμερα εισέπραξε «όχι» από το ΚΑΣ.

Με οριακή πλειοψηφία, τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) δεν συναίνεσαν στη χορήγηση άδειας κινηματογράφησης στον αρχαιολογικό χώρο στις 12 Απριλίου 2018, στο πλαίσιο γυρισμάτων της τηλεοπτικής σειράς «The Little Drummer Girl» («Η Μικρή Τυμπανίστρια»).

Η «Μικρή Τυμπανίστρια» είναι ένα κατασκοπικό έργο του γνωστού συγγραφέα Τζον Λε Καρέ, με πρωταγωνιστές έναν Παλαιστίνιο τρομοκράτη, έναν κατάσκοπο των Ισραηλινών μυστικών υπηρεσιών και μια Αγγλίδα ηθοποιό διπλή πράκτορα.

Η σειρά γυρίζεται για το BBC και η μεταφορά του μυθιστορήματος στη μικρή οθόνη γίνεται από τον διάσημο Νοτιοκορεάτη σκηνοθέτη Παρκ Τσαν Γουκ (έχει κάνει, μεταξύ άλλων, τις ταινίες «Oldboy», «Stoker», «Η Υπηρέτρια», «Η εκδίκηση μιας κυρίας» ), με πρωταγωνιστές τους γνωστούς ηθοποιούς Φλόρενς Πιού, Αλεξάντερ Σκάρσγκααρντ και Μάικλ Σάνον.

Το έργο εκτυλίσσεται και στην Ελλάδα, ενώ όπως έγινε γνωστό στη συνεδρίαση, ήταν ο ίδιος ο Παρκ Τσαν-γουκ που ζήτησε να γίνουν τα γυρίσματα στον χώρο του Σουνίου, καθώς, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος της παραγωγής, ο Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης γνωρίζει πολύ καλά το Σούνιο, το οποίο έχει «την πιο ισχυρή εικόνα από οπουδήποτε αλλού».

Το ΚΑΣ δεν δίνει το Σούνιο στον Παρκ Τσαν-γουκ για γυρίσματα σειράς του BBC Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης Παρκ Τσαν-γουκ

Γιατί είπε όχι το ΚΑΣ

Η αιτιολογία ήταν ότι τρεις παράμετροι -η μεγάλη χρονική έκταση (η κινηματογράφηση θα γινόταν αυθημερόν από τις 7 το πρωί ως τις 7 το βράδυ), ο μεγάλος αριθμός προσώπων (ως και 120 άνθρωποι θα στέκονταν σε σημεία ελέγχοντας τη ροή των επισκεπτών και σταματώντας την για λίγο όταν χρειαζόταν) και ο βαρύς εξοπλισμός- δυσχεραίνουν υπέρμετρα τη λειτουργία του αρχαιολογικού χώρου και μάλιστα σε μια περίοδο αιχμής κατά την οποία καταφτάνουν ως και 1.000 επισκέπτες.

Τα μέλη τοποθετήθηκαν ποικιλοτρόπως, με τη μειοψηφία να προτείνει τα γυρίσματα να γίνουν δυο μέρες, εκτός ωραρίου λειτουργίας ή νωρίς το πρωί, οπότε η κίνηση είναι μειωμένη, ενώ υπήρξε και η τοποθέτηση ότι το περιεχόμενο της ταινίας δεν συνάδει με τον χώρο.

Πάντως, εκπρόσωπος της εταιρείας παραγωγής που έκανε το αίτημα και παραβρέθηκε στη συνεδρίαση, είπε ότι θα υπάρξει ίσως κάποια ταλαιπωρία για τους επισκέπτες εκείνη την ημέρα, ωστόσο έχοντας εμπειρία από αντίστοιχες περιπτώσεις, συνήθως ο κόσμος έχει κατανόηση.

Επίσης, συμπλήρωσε ότι η εταιρεία ήταν διατεθειμένη να πληρώσει το εισιτήριο της εισόδου σε όσους θα αποφάσιζαν να αποχωρήσουν και ότι με δικά της μέσα θα ενημέρωνε τους επαγγελματίες και τα ΜΜΕ.

Σημειώνεται ότι γυρίσματα για την ίδια παραγωγή θα γίνουν στην Ακρόπολη (το θέμα απασχόλησε παλαιότερη συνεδρίαση του ΚΑΣ), καθώς θα πραγματοποιηθούν βραδινές ώρες οπότε ο αρχαιολογικός χώρος είναι κλειστός, συνεπώς δεν θα υπήρχε θέμα ταλαιπωρίας των επισκεπτών.

Culture
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

2 σχόλια
Αυτή η γελοιότητα και η υποκρισία από το ΚΑΣ πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει. Δε φτάνει που ζούμε ακόμα με τη φουστανέλα κάτω από το μαξιλάρι, υπάρχουν άτομα που θέλουν να διαφημίσουν ένα σημείο της Ελλάδας και εμείς τους γυρνάμε με ευχαρίστηση τη πλάτη, λες και θα γκρεμίσουν τα μνημεία. Όταν όμως ζωγραφίζουν οι γκραφιταδες τα βραχάκια στο Παρθενώνα και κάνουν ταγκιες στα μάρμαρα, είναι Όλα εντάξει, η εφορία αρχαιοτήτων δε διαμαρτύρεται.