Πέθανε ο επιμελητής εκθέσεων και ιστορικός τέχνης Χρήστος Ιωακειμίδης

Πέθανε ο επιμελητής εκθέσεων και ιστορικός τέχνης Χρήστος Ιωακειμίδης Facebook Twitter
0

Πέθανε χθες, σε ηλικία 85 ετών, ο Χρήστος Ιωακειμίδης, ένας από τους πλέον σημαντικούς επιμελητές μεγάλων εικαστικών διοργανώσεων και ιστορικός τέχνης με διεθνή καριέρα.

Υπήρξε μέλος της γενιάς θεωρητικών, που από τις αρχές του 1970 επαναπροσδιόρισαν τον ρόλο του επιμελητή.


Στην Ελλάδα έγινε ευρέως γνωστός ως καλλιτεχνικός διευθυντής της μεγάλης έκθεσης «Outlook», στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας, τον Οκτώβριο του 2003 - που συνοδεύτηκε από το σκάνδαλο λογοκρισίας από το υπουργείο Πολιτισμού για τον πίνακα «Asperges me» του Βέλγου καλλιτέχνη Τιερί ντε Κορντιέ, στο οποίο εικονιζόταν ο Ιησούς Χριστός πάνω στο σταυρό και στο αριστερό μέρος ένα πέος. Για την υπόθεση είχε ασκηθεί δίωξη κατά του Ιωακειμίδη, ο οποίος απαλλάχτηκε το 2006.


Ο Χρήστος Ιωακειμίδης γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε ιστορία τέχνης, φιλοσοφία και κοινωνιολογία στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης (1953- 1957) και στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου (1958-1963). Έζησε για πολλά χρόνια στο Βερολίνο.


Αποτέλεσε έναν από τους πλέον έγκυρους διεθνείς θεωρητικούς και επιμελητές εκθέσεων σύγχρονης τέχνης, ενώ έγραψε μεγάλο αριθμό άρθρων και δοκιμίων για διεθνούς κύρους περιοδικά και εφημερίδες, επιμελήθηκε σημαντικούς καταλόγους και έδωσε πλήθος διαλέξεων.


Ενδεικτικά μπορούν να αναφερθούν οι εκθέσεις και οι κατάλογοι Joseph Beuys, (Εθνική πινακοθήκη του Βερολίνου, 1977), A new Spirit in Painting (Royal Academy, Λονδίνο, 1981), Zeitgeist, (Martin-Gropius Bau, Βερολίνο, 1982), Georg Baselitz (Palazzo Vecchio, Φλωρεντία 1988), American Art in the 20th Century, Royal Academy, Λονδίνο, 1993), Γιάννης Κουνέλλης, (πλοίο Ιόνιον, Πειραιάς, 1994), Outlook, (Αθήνα, 2003). Για δεκαπέντε χρόνια (1985-2000) υπήρξε γενικός γραμματέας της Εταιρείας για την προώθηση της σύγχρονης τέχνης «Zeitgeist» με έδρα το Βερολίνο.

Με το έργο του, συνέβαλε καταλυτικά όχι μόνο στην αποτύπωση ιστορικών εικαστικών ρευμάτων αλλά κυρίως στην συγκρότηση και την ανάδυση τάσεων, που ορίζουν το καλλιτεχνικό και πολιτιστικό στίγμα της εποχής μας. Η άμεση επαφή του με τους ίδιους τους καλλιτέχνες που συνεργάστηκε –η μακρά φιλία του με τον Joseph Beuys αποτέλεσε το πλέον χαρακτηριστικό αλλά όχι και το μοναδικό παράδειγμα– έκανε φανερή την κεντρική θεωρητική και επιμελητική του αντίληψη.


Ήταν μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Επιστημών του Ζάλτσμπουργκ και της Γερμανικής Εταιρείας Αισθητικής του Ανόβερου. Τιμήθηκε με το Παράσημο του Σταυρού της Αξίας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, του απονεμήθηκε ο τίτλος του επίτιμου διδάκτορα της πόλης του Βερολίνου. Επίσης του απονεμήθηκε το διάσημο του Ταξιάρχη του Τάγματος του Φοίνικος της Ελληνικής Δημοκρατίας.


Το 2011 ανακηρύχθηκε επίτιμος διδάκτορας του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.