Το Guggenheim αποσύρει τα έργα τέχνης που εξόργισαν τους φιλόζωους

Το Guggenheim αποσύρει τα έργα τέχνης που εξόργισαν τους φιλόζωους Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από το αμφιλεγόμενο βίντεο του έργου «Dogs That Cannot Touch Each Other»
3

Το Μουσείο Guggenheim της Νέας Υόρκης θα αποσύρει τρία έργα τέχνης από την επερχόμενη έκθεση του καθώς αντιμετώπισε έντονες αντιδράσεις, κατηγορίες για σκληρότητα εναντίον ζώων και επανειλημμένες απειλές βίας.

Πρόκειται για έργα που θα παρουσιάζονταν στην έκθεση «Art and China after 1989: Theatre of the World». Πιο συγκεκριμένα οι αντιδράσεις προκλήθηκαν για δύο βίντεο που περιλαμβάνουν ζωντανά ζώα και ένα γλυπτό που περιλαμβάνει ζωντανά έντομα και σαύρες.

Το μουσείο αναφέρει πως έλαβε την απόφαση αυτή με γνώμονα την ανησυχία για την ασφάλεια του προσωπικού, των επισκεπτών και των συμμετεχόντων καλλιτεχνών.

Το Guggenheim ενεπλάκη σε διαμάχη με ομάδες για τα δικαιώματα των ζώων ενώ σύντομα υπήρξαν και διάσημοι οι οποίοι στάθηκαν απέναντι στο μουσείο ζητώντας να μην φιλοξενήσει τα έργα.

Το πιο αμφιλεγόμενο έργο ήταν αυτό με τίτλο "Σκυλιά που δεν μπορούν να αγγίξουν το ένα τον άλλο", ένα βίντεο μιας ζωντανής εγκατάστασης του 2003, στην οποία εξαγριωμένα ζευγάρια πιτ-μπουλ έτρεχαν σε διάδρομους, δεμένα από ιμάντες έτσι ώστε να μην μπορούν να έρθουν σε επαφή. Κατά τη διάρκεια του βίντεο, που δημιουργήθηκε από τους καλλιτέχνες Sun Yuan και Peng Yu, φαίνεται πως τα σκυλιά σταδιακά εξαντλούνται και φτάνουν σε σημείο κατάρρευσης.

«Αν και αυτά τα έργα έχουν εκτεθεί σε μουσεία στην Ασία, την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Guggenheim εκφράζει τη λύπη του για το γεγονός ότι οι ρητές και επαναλαμβανόμενες απειλές βίας έχουν καταστήσει την απόφασή μας αναγκαία», ανέφερε το μουσείο. «Ως φορέας τέχνης που δεσμεύεται να παρουσιάσει πολυφωνία, είμαστε απογοητευμένοι που πρέπει να αποσύρουμε έργα τέχνης», προσθέτει η ανακοίνωση.

Μόλις την περασμένη εβδομάδα το Guggenheim υπερασπίστηκε το έργο με τα σκυλιά κάνοντας λόγο για ένα πρότζεκτ προκλητικό που επιδιώκει να εξετάσει και να επικρίνει συστήματα εξουσίας και ελέγχου.

Αλλά η άποψη του μουσείου απέτυχε να κατευνάσει την οργή των ακτιβιστών για τα δικαιώματα των ζώων που επέμεινε πως το βίντεο δείχνει βασανισμό ζώων και πως προάγει τη βία.

Η καμπάνια κατά των έργων συγκέντρωσε πάνω από 550.000 υπογραφές. Διασημότητες όπως ο κωμικός Ricky Gervais και ο τραγουδιστής Richard Marx κατηγόρησαν επίσης το μουσείο της σκληρότητας των ζώων.

Culture
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια
Το βιντεο προυποθετει ότι καπου καποτε για λογους "τεχνης" πηραν ζωντανα ζώα και τα βιντεοσκοπισανε.Αυτο είναι και μια σωστη ενσταση των φιλοζωων όσον αφορα τους κανονες και τις συνθηκες που χρησιμοποιουντε ζωα π.χ. στις ταινίες.Προφανως και δεν θεωρω ότι τα πηγαν στο μουσείο αυτα καθ'αυτα, αν και τους εχω ικανους να δουμε και τιποτα τετοιο...εδω ο αλλος κλειστηκε μεσα σε βραχο και κλωσαγε αυγα και το βαφτισανε τεχνη...Αν ηταν φωτογραφίες/βιντεο απο πραγματικες σκηνες τοτε μιλάμε για φωτορεπορταζ και όχι τεχνη.Αν ηταν (που αυτο ήταν) σκηνοθετημενο γεγονος πρεπει να γίνουν γνωστες και οι συνθηκες και ο τροπος, διότι τα ζώα σε αντιθεση με τους ηθοποιους δεν κατανοουν "κανε πως εισαι εξαγριωμενος αλλα στα ψεματα" "κανε τον απελπισμενο αλλα στα ψεματα" κτλ....αλλα οι εντολες είναι "λιγο" λιγοτερο υποκριτικες. Στην χρηση των ζωων στο χωρο του θεαματος συντάσομε με τους φιλοζωους που ζητάνε/απαιτουν ξεκαθαρες δυκλειδες ασφαλείας για τα ζώα ποσο μαλλον στην τεχνη που υποτιθετε ότι είναι το ανωτερο θεαμα που μπορει να δημιουργήσει ενας πολιτισμος.