Να πώς μοιάζει η γραφιστική στη Βόρεια Κορέα Facebook Twitter
Κουτί από καραμέλες που δείχνει το τρένο Κόκκινη Σημαία στην ανατολική ακτή της Κορέας.

Να πώς μοιάζει η γραφιστική στη Βόρεια Κορέα

0

Η Βόρεια Κορέα, παρόλο που βρίσκεται συχνά στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων για τις απειλές πυρηνικού πολέμου, είναι μια χώρα που ο δυτικός κόσμος γνωρίζει ελάχιστα.


Εκτός από τις ανταλλαγές μεγαλοστομιών του ηγέτη της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κορέας, Κιμ Τζονγκ-ουν, με τον Αμερικάνο πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ και την προσπάθεια επικοινωνίας με την Νότια Κορέα στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες, η χώρα βρίσκεται πίσω από ένα πέπλο μυστηρίου για τον περισσότερο κόσμο -ειδικά όσον αφορά τη γραφιστική της. Για το graphic design των καθημερινών αντικειμένων της είναι ελάχιστα γνωστά.


Τα αντικείμενα αυτά που φωτογράφιζε για χρόνια ο Nicholas Bonner και τα συγκέντρωσε σε μια θαυμάσια έκδοση της Phaidon, με τίτλο Made in North Korea (κυκλοφόρησε το 2017), παρουσιάστηκαν σε μια έκθεση στο London's House of Illustration πέρσι τέτοια εποχή. Ήταν η πρώτη φορά που παρουσιάστηκε η -εκπληκτική- γραφιστική της Βόρειας Κορέας σε έκθεση στη Βρετανία.

Ο σχεδιασμός των καθημερινών αντικειμένων που παρουσιάζεται στις εικόνες μπορεί να φαίνεται εξωτικός και ιδιαίτερος στα μάτια ενός δυτικού, αλλά είναι παντού στη Βόρεια Κορέα και φανερώνουν μια εξέλιξη τις τελευταίες δεκαετίες που είναι αξιόλογη, τελειοποιώντας συνεχώς το design σε μια κοινωνία που είναι πολύ κλειστή.


Ο σχεδιασμός των καθημερινών αντικειμένων που παρουσιάζεται στις εικόνες μπορεί να φαίνεται εξωτικός και ιδιαίτερος στα μάτια ενός δυτικού, αλλά είναι παντού στη Βόρεια Κορέα, από τα περιτυλίγματα των συσκευασιών, τα χαρτιά που τυλίγονται οι καραμέλες, τα γραμματόσημα, τις αφίσες, και φανερώνουν μια εξέλιξη τις τελευταίες δεκαετίες που είναι αξιόλογη, τελειοποιώντας συνεχώς το design σε μια κοινωνία που είναι πολύ κλειστή. Πολλά από αυτά τα σχέδια θυμίζουν την διαφήμιση στις δυτικές χώρες της δεκαετίας του '60.


Ο Nicholas επισκέπτεται το απομονωμένο αυτό κράτος συνεχώς από το 1993, και παρόλο που αυτή τη στιγμή ζει στο Πεκίνο, γράφει και σχολιάζει την πολιτική και πολιτιστική καταπίεση και την απειλή του πυρηνικού πολέμου σε πολλά μέσα.


Τα περισσότερα από τα σχέδια στο βιβλίο του δεν δείχνουν διαφημίσεις, είναι απλά καθημερινά προϊόντα, και δείχνουν πόσο ίδιο έχει μείνει το στυλ και η αισθητική τα τελευταία 20 χρόνια επειδή δεν υπάρχουν ανταγωνιστικές επιχειρήσεις.

Να πώς μοιάζει η γραφιστική στη Βόρεια Κορέα Facebook Twitter
Πρόσκληση για την 55η επέτειο της ίδρυσης της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κορέας
Να πώς μοιάζει η γραφιστική στη Βόρεια Κορέα Facebook Twitter
Πρωτοχρονιάτικη κάρτα που δείχνει εργάτρια σε εργοστάσιο που παρουσιάζει την ποικιλία από προϊόντα φτιαγμένα από φασόλια σόγιας.
Να πώς μοιάζει η γραφιστική στη Βόρεια Κορέα Facebook Twitter
Πακέτο από καραμέλες, αρχές της δεκαετίας του '90.
Να πώς μοιάζει η γραφιστική στη Βόρεια Κορέα Facebook Twitter
Χαρτινη συσκευασία πιπεριού στις πτήσεις της Air Koryo.
Να πώς μοιάζει η γραφιστική στη Βόρεια Κορέα Facebook Twitter
Χαρτί περιτυλίγματος που δείχνει τα αρχιτεκτονικά αξιοθέατα στην Pyongyang.
Να πώς μοιάζει η γραφιστική στη Βόρεια Κορέα Facebook Twitter
Ετικέτες από κονσέρβες χοιρινού και μήλου.
Design
0

M. Hulot

O M.Hulot είναι διευθυντής της έντυπης LIFO και δουλεύει σε αυτήν από το πρώτο φύλλο της

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Babel»: Το νέο αριστουργηματικό graphic novel του Soloúp

Προδημοσίευση / «Babel»: Το νέο graphic novel του Soloúp

Μια συναρπαστική εικονογραφημένη ιστορία που συνδέει με χιούμορ και συγκίνηση τις αφηγήσεις του παππού του και της παρέας του με τα βιώματα των ανθρακωρύχων κάθε εθνικότητας, γλώσσας και θρησκείας στις στοές του Βελγίου.
M. HULOT
Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Design / Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Είκοσι δύο δημιουργοί από τον χώρο του design και των τεχνών εμπνέονται από οκτώ αρχειακά κομμάτια της διάσημης επιπλοποιίας, αναδιατυπώνοντας την έννοια του κλασικού επίπλου στην εποχή μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ένα σπίτι που λέει «ευχαριστώ»

Design / Ένα σπίτι που δίνει χαρά στον πεσιμιστή καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου

Στο διαμέρισμα του Νίκου Τσιαπάρα στη Θεσσαλονίκη συνυπάρχουν το αρ νουβό, το αρ ντεκό, η ποπ αρτ και το τρας με τους πίνακες του ιδιοκτήτη και τα πορτρέτα των τέως βασιλιάδων, έτσι, για το κιτς του πράγματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ