ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Τι είναι αριστερά;

Τι είναι αριστερά; Facebook Twitter
0

Επειδήοι λέξεις φθείρονται από την πολλή χρήση- ας επιχειρήσω μία ανανέωση των όρωνΑριστερά - Δεξιά.

Οιπρώτοι αριστεροί ήταν αστοί. Εκείνοιήταν τότε οι επαναστάτες. Η Αριστεράγεννήθηκε στη Γαλλική Εθνοσυνέλευση,πριν την Επανάσταση, όταν οι αριστοκράτεςκαι ο Κλήρος πήραν τα δεξιά έδρανα καιοι αστοί τα αριστερά.

Πουουσιαστικά σημαίνει πως από την αρχήαριστεροί ήταν εκείνοι που ήθελαν νααλλάξουν τα πράγματα, ενώ δεξιοί όσοιεπέλεγαν τη συντήρηση. Και σήμερα αυτόείναι για μένα το κριτήριο. Χαμογελάωόταν μερικές φορές βλέπω τη Δεξιά ναεπιχειρεί μεταρρυθμίσεις και τηνΑριστερά να γαντζώνεται στο υπάρχον...

Πρινχρόνια έγραφα: Πρώτο χαρακτηριστικότου αριστερού είναι η αναζήτηση καιδεύτερο η βούληση για ανατροπή. Βέβαια,εφόσον ψάχνει, δεν αποδέχεται δόγματα,τσιτάτα, ιδεολογίες, έτοιμες λύσεις.(Αυτά ανήκουν στους συντηρητικούς.)Είναι ανοιχτός σε όλες τις σκέψεις. Σαντον επιστήμονα μελετάει, δοκιμάζει,αναθεωρεί. Αποδέχεται το λάθος.

Απόαυτό προκύπτει ότι, αντίθετα με τηνκαθιερωμένη άποψη, η Αριστερά δεν είναιιδεολογία - είναι στάση ζωής. Ανησυχίακαι ευαισθησία. Αυτός που πιστεύει σεμία ιδεολογία (ακόμα και στο μαρξισμό)δύσκολα μπορεί να είναι αριστερός. Γιατίο αγώνας του αποσκοπεί περισσότερο στηνεπικράτηση της ιδεολογίας του καιλιγότερο στην απελευθέρωση και τηνευτυχία των ανθρώπων.

Οπραγματικός αριστερός δεν πιστεύει σεδόγματα αλλά σε αξίες. Πιστεύει στηνελευθερία. Στην αλήθεια. Στη δικαιοσύνη.Σίγουρα ενδιαφέρεται για ισότητα - αλλάισότητα με ελευθερία. (Αν χαθεί ηελευθερία, η ισότητα γίνεται ισότηταφυλακής.) Μόνο η ελευθερία οδηγεί στηνουσιαστική ισότητα. Διότι εμπεριέχεικαι την ελευθερία από διακρίσεις.

Αλλάεγώ θα έθετα στην κορυφή των αξιών τηνέννοια αξιοπρέπεια. Κι ας μοιάζει«αστική». Το να δώσεις σε κάθεάνθρωπο αξιοπρέπεια σε κάθε στιγμή - ναο δικός μου ορισμός της Αριστεράς.

Δενείναι τυχαίο ότι το δικαίωμα στηναξιοπρέπεια είναι το πρώτο στη ΧάρταΑνθρώπινων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ...

0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ