New weird America

New weird America Facebook Twitter
0

ΠΟΙΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ τι ιστορίες κρύβει στο μυαλό της η Julia Holter; Απ’ την περίοδο κυκλοφορίας του «Ys» της Joanna Newsom είχε ν’ απασχολήσει την alternative κοινότητα ένα ανάλογου ύφους άλμπουμ, όπως το «Tragedy» της Julia Holter. Βασισμένο στην τραγωδία Ιππόλυτος του Ευριπίδη, το «Tragedy» είναι ένα αβανγκάρντ παράδοξο στη σημερινή ποπ. Έξι μακροσκελείς συνθέσεις, έτοιμες από στιγμή σε στιγμή να σπάσουν σε χίλια κομμάτια, ισορροπούν επίφοβα μεταξύ της ambient και του lo-fi της Maria Minerva.

Το «Tragedy» θυμίζει μυστικιστική εμπειρία, κι αν απαιτεί υπομονή απ’ τον ακροατή, όσα θα του προσφέρει θα είναι έμμεσα κι υπαινικτικά, χαμένα κάπου ανάμεσα στα samples του «So Lillies» και στο αρμόνιο του «Finale». Η σουρεάλ, abstract φύση της Holter ταίριαξε απόλυτα με τη ρετρό αναβίωση, όταν αποφάσισε να διασκευάσει το «Delicious» απ’ το φολκ κομψοτέχνημα «Parallelograms» της Linda Perhacs από το 1970, από κοινού με την ίδια την Perhacs (ως «Delicious Descant»). Το νέο της άλμπουμ «Ekstasis» αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2012, σαφέστατα με καμία υποχώρηση ως προς την εκκεντρικότητα.

Στην ίδια μαρμίτα με τη Holter έχει πέσει κι η γεννημένη στη Λουιζιάνα Julianna Barwick. Το άλμπουμ της «The Magic Place» που κυκλοφόρησε το 2011 φιγουράρισε σε πολλές λίστες «καλύτερων της χρονιάς». Χτισμένο πάνω σε λούπες κι αιθέρια φωνητικά, το «Magic Place» σου μεταφέρει μια θρησκευτικού τύπου αίσθηση, σαν ν’ ακούς το άλμπουμ μέσα σε μια ερημω-

μένη εκκλησία, στη μέση του πουθενά.

Όταν φτάσει το (σχεδόν καθαρτήριο) τέλος του «Flown», το «Magic Place» θα θυμίζει όνειρο. Η Julia Holter κι η Julianna Barwick είναι περιπτώσεις Αμερικανών μουσικών που δεν αρκέστηκαν στο στερεότυπο της «θηλυκής τραγουδοποιού» με την κιθάρα υπό μάλης. Αγάπησαν την τεχνολογία κι άγγιξαν τη φoλκ τόσο εύκολα όσο εύκολα θα πατούσαν ένα κουμπί, περνώντας την Joan Baez απ’ το ping pong delay effect του Ableton.


Το «Tragedy» της Julia Holter κυκλοφορεί από τη Leaving Records, ενώ το «Magic Place» της Julianna Barwick από την Asthmatic Kitty.


BLACK BOX RECORDER

Η εμφάνιση της Mαντόνα στον τελικό του αμερικανικού φούτμπολ μεταξύ Giants και Patriots είχε όλο το glam που άξιζε στην περίσταση. Απ’ την άλλη πλευρά όμως, οι συμμετοχές από M.I.A., Nicki Minaj (που παίζουν και στο βίντεο του νέου της κομματιού «Give me all your luvin»), Cee-Lo και των (κακόγουστων) LMFAO έδειξαν με τον πιο τρανό τρόπο τη σύγχυση της σημερινής mainstream ποπ ●●● Κάτι παραπλήσιο θα μπορούσαμε να πούμε και για την ακατανόητη επιλογή των Grammy να δώσουν στον Skrillex τρία βραβεία - ή πώς η σύγχυση για την αποδοχή ενός είδους, όπως το dubstep, απ’ τη μουσική βιομηχανία, καταλήγει σε τραγωδία ●●● Η νέα αγάπη μου στον χώρο της house είναι ο μυστηριώδης Terekke. Το EP του «Damn» στην εταιρεία L.I.E.S. και τα ονειρικά δείγματα που ανεβάζει στο soundcloud.com/terekke τον κάνουν αυτομάτως τον Neworldaquarium του 2012 ●●● Αν αφαιρέσεις απ’ την παραγωγή του «Visions» της Καναδής Grimes (ή αλλιώς Claire Boucher) τις τεχνικές που προσπαθούν να του δώσουν το στίγμα του ηλεκτρονικά υπερ-προχωρημένου, μένεις με τις αφελείς synthpop προθέσεις μιας έφηβης Julee Cruise (Grimes-Visions** , 4AD Records) ●●● Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στο «U&I» της Leila Arab, με αντίστροφη όμως φορά: εδώ η IDM ατμόσφαιρα που δημιουργεί η Leila είναι το ισχυρό κομμάτι του άλμπουμ, που βυθίζεται αργά στη μετριότητα όταν εισβάλλουν (χωρίς oυσιαστικό λόγο ύπαρξης) τα φωνητικά του Mount Sims (Leila-U&I **½ , Warp Records) ●●● Πολύ καλά λόγια ακούγονται για το επερχόμενο νέο άλμπουμ του D’ Angelo, 17 χρόνια μετά το ντεμπούτο του «Brown Sugar» που τον έχρισε μεγάλη ελπίδα της σόουλ, στο μακρινό πια 1995. Οι ζωντανές εμφανίσεις στη φετινή τουρνέ του στην Ευρώπη παίρνουν εξαιρετικές κριτικές κι όλοι περιμένουμε την επιστροφή της χρονιάς (το hype της χρονιάς το έχει κατοχυρώσει η Lana). Ο Maxwell, αλήθεια, πού έχει χαθεί; ●●● Πλήρως αναβαθμισμένο επιστρέφει το Plissken Festival τη φετινή χρονιά. Το πολύ ενδιαφέρον line-up περιλαμβάνει ονόματα, όπως Notwist, Forest Swords, Joker, Junior Boys, Male Bonding, Drums of Death, Peaches και Kid 606, μεταξύ άλλων. Αναμονή μέχρι το Σάββατο 12 Μαΐου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ