ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Ιεροί έρωτες

Ιεροί έρωτες Facebook Twitter
0

Πήρε το μεγάλο ρίσκο και είπε στον ατζέντη του στο Λος Άντζελες. «Αφήνω μούσια. Για μερικούς μήνες δεν θέλω καμιά οντισιόν». Τα μάζεψε και ήρθε στην Ελλάδα. Ο απίστευτα σέξι γκέι βρικόλακας Τάλμποτ του σίριαλ «True Blood» άρχισε να μπαινοβγαίνει σε μοναστήρια κι εκκλησίες. Με καθόλου σκοτεινό σκοπό. Για να υποδυθεί έναν καλόγερο στα Μετέωρα του Σπύρου Σταθουλόπουλου, που ήδη κέρδισαν τις εντυπώσεις στο 62ο Φεστιβάλ Βερολίνου. Την Κυριακή θα ξέρουμε αν θα φέρουν και κάποιο βραβείο στην Ελλάδα. Συμπρωταγωνίστριά του η Ταμίλα Κουλίεβα. Το Theo Alexander είναι πια το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο του Θοδωρή Ζουμπουλίδη. Ξεκίνησε την κινηματογραφική του καριέρα από το El Greco του Σμαραγδή, αλλά όταν ζεις στο Λ.A., παίζεις σε επεισόδια του «CSI: NY» και γίνεσαι εξώφυλλο σε σέξι πόζες, μια προσαρμογή του Theodore Zoumpoulidis μάλλον βοηθάει. «Εγώ το διάλεξα το Θίο Αλεξάντερ», μου λέει. Από τον Μεγαλέξανδρο, αποτολμάω την ερώτηση. «Φυσικά, κι αυτός μια χίμαιρα κυνηγούσε».     

Ούτε που το περίμενα ότι θα μιλούσα μ’ έναν βυζαντινής καταγωγής βρικόλακα για μια «ιερόσυλη» ταινία γύρω από τον αδιέξοδο έρωτα μιας μοναχής κι ενός καλόγερου και θα μου προέκυπτε αυτό το παθιασμένο, ενθουσιώδες, θρήσκο και γεμάτο θαυμασμό για τον μοναχισμό Ελληνόπουλο. Αν ένιωσε την ανάγκη να επισκεφτεί το Άγιο Όρος, «ψάχνοντας το κλίμα μιας άλλης εποχής», τότε που έχτιζε τον ρόλο του αδελφού του Ελ Γκρέκο, σκεφτείτε τι έκανε τώρα για τα Μετέωρα. «Είμαι καζαντζακικός», δηλώνει. «Ο μοναχισμός συμβολίζει για ‘μένα το ότι στο τέλος της μέρας είμαστε όλοι μόνοι μας. Μόνοι μας παλεύουμε. Σε μια ολονυχτία στο Άγιο Όρος ρώτησα έναν μοναχό στην ηλικία μου: “Αν πρέπει ένα μόνο πράγμα να βγάλω από τον ρόλο μου, ποιο θα ‘θελες να είναι;”. “Θοδωρή, να δείξεις ότι είμαστε άνθρωποι. Κάθε μέρα πέφτουμε και κάθε μέρα σηκωνόμαστε”, μου είπε και το πρόσωπό του έλαμπε. Ο έρωτας στα Μετέωρα, αυτός ο τυφώνας μεταξύ δυό ανθρώπων ταγμένων στη θρησκεία δεν μπορεί να μην είναι θείος. Είναι καταδικασμένος από τους ανθρώπους, όχι από τα βουνά, τα δέντρα και τη φύση». 

Ο Θοδωρής, ετών 31, μεγαλωμένος στην Αθήνα, απόφοιτος της Σχολής Μωραΐτη, ήθελε από μικρός να γίνει ηθοποιός. Έπρεπε, όμως, πρώτα ν’ αποδείξει στον επιχειρηματία πατέρα του, που τώρα είναι ευτυχής συμπαραγωγός των Μετεώρων, ότι «δεν το κάνει από ματαιοδοξία, αλλά από πραγματική αγάπη». Σπούδασε, λοιπόν, «μπίζνες με άριστα στο Boston University» και μετά άνοιξε ο δρόμος για την καλύτερη δυνατή θεατρική παιδεία στη Νέα Υόρκη.

Τι θέλει από την τέχνη του; «Ταινίες που να μπορούν ν’ αλλάξουν έστω και για δυο ώρες τον άνθρωπο. Εγώ, μετά το Ζ του Γαβρά, δεν ήμουνα πια ο ίδιος. Το σινεμά θέλει ρομαντισμό και τρέλα». Αυτό το εφηβικό πάθος τον ένωσε και με τον μεγαλωμένο στην Κολομβία και τρομερά ταλαντούχο σκηνοθέτη Σπύρο Σταθουλόπουλο. «Μετά την επιτυχία της ταινίας του PVC-1 στις Κάννες, του στέλνανε στο Λ.A. σενάρια 100 και 150 εκατ. δολαρίων. Κι εμείς πήραμε μια κάμερα, ανεβήκαμε στα ελληνικά βουνά και κατεβήκαμε με ταινία. Κανονικό αντάρτικο. Δεν είναι καρμικό όλο αυτό; Δεν μπορεί, κάποια θαύματα μας βοήθησαν».

Με αποχαιρετά, ζητώντας μου το τηλέφωνο τού Χρόνη Μίσσιου. Μόλις έχει διαβάσει το Χαμογέλα ρε, τι σου ζητάνε;» κι έχει ενθουσιαστεί. Ελπίζω να τον συνάντησε. 

0

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ