Στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κορνέλ τα βιβλία αιωρούνται Facebook Twitter
Φωτο: Lukas Schaller.

Στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κορνέλ τα βιβλία αιωρούνται

0

Η αρχιτεκτονική εταιρεία Wolfgang Tschapeller ανέλαβε μέσα στη χρονιά την ανακαίνιση της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Κορνέλ προσθέτοντας αιωρούμενα ράφια με βιβλία.

Για την ανακαίνιση της βιβλιοθήκης, η εταιρεία αρχιτεκτονικής από την Αυστρία χρειάστηκε να αφαιρέσει το πάτωμα προκειμένου να δημιουργήσει μια ιδιαίτερη δομή με ράφια, που βρίσκεται στο ανοιχτό αναγνωστήριο του κτιρίου. 

Στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κορνέλ τα βιβλία αιωρούνται Facebook Twitter
Φωτο: Lukas Schaller.

To κάτω μέρος αυτής της ανυψωμένης κατασκευής είναι φτιαγμένο από ατσάλι, ενώ οι πολλοί διάδρομοι που χωρίζουν τα ράφια συνδέουν ουσιαστικά τη βιβλιοθήκη με αίθουσες σεμιναρίων και γραφεία. Ωστόσο, τα ράφια δε χωρίζονται μεταξύ τους με κάποιο τοίχο, καθώς αποτελούν τρόπο τινά μια ενιαία δομή που το ύψος της φτάνει μέχρι το ταβάνι, δημιουργώντας έτσι μια αίσθηση «διαφάνειας». 

Στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κορνέλ τα βιβλία αιωρούνται Facebook Twitter
Φωτο: Lukas Schaller.

Συνολικά, η βιβλιοθήκη διαθέτει πάνω από 125.000 βιβλία, τα οποία μοιάζουν σαν να αιωρούνται από την οροφή μέσα στο χώρο, με το μόνο κενό που υπάρχει να είναι αυτό των λίγων εκατοστών από το πάτωμα. «Δεδομένου ότι δεν υπάρχουν τοίχοι, η αίσθηση διαφάνειας ανάμεσα στα διάφορα επίπεδα του κτιρίου δίνει στους επισκέπτες την ευκαιρία να χαζέψουν τη θέα, εσωτερικά και εξωτερικά του χώρου». 

Στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κορνέλ τα βιβλία αιωρούνται Facebook Twitter
Φωτο: Lukas Schaller.

Οι βιβλιοθήκες εκτείνονται συνολικά σε τρεις ορόφους με τα βιβλία να είναι τοποθετημένα σε 17 οριζόντιες πλατφόρμες. Καθεμία από αυτές τις πλατφόρμες στηρίζεται σε μια οριζόντια δοκό, που με τη σειρά της συνδέεται στον τοίχο.

Βέβαια, όταν άνοιξε η βιβλιοθήκη το χειμερινό εξάμηνο της ίδιας χρονιάς, το ντιζάιν της δέχτηκε έντονη κριτική, κυρίως από τις φοιτήτριες που σύχναζαν εκεί, καθώς οι τελευταίες υποστήριξαν ότι, λόγω του ανοιχτού πλέγματος που συνδέει τους τρεις ορόφους, δεν μπορούσαν να φορέσουν φούστες και να πηγαίνουν στους πάνω ορόφους. 

Στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κορνέλ τα βιβλία αιωρούνται Facebook Twitter
Φωτο: Lukas Schaller.

Με πληροφορίες από Dezeen

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR