Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter

Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία

0

Η αρχιτεκτονική εταιρία Woodford Sheppard Architecture πρόσφατα ολοκλήρωσε την κατασκευή μιας μίνιμαλ, ξύλινης εκκλησίας στην απομακρυσμένη περιφέρεια Λαμπραντόρ του Καναδά. 

Η «Κυρία του Χιονιού» (Lady of the Snows), όπως συνηθίζεται να αποκαλείται, βρίσκεται στο Sheshatshiu, ένα μικρό απομακρυσμένο χωριό με μόλις 1.300 κατοίκους στην επαρχία του Καναδά. Η περιοχή αυτή είναι ένας οικισμός αυτόχθονων πληθυσμών του ανατολικού Κεμπέκ και του Λαμπραντόρ, γνωστοί και ως Innus.

«Η Lady of the Snows βρίσκεται στις όχθες της λίμνης Melville του Λαμπραντόρ και πρόκειται για έναν καθολικό ναό, που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το «τραχύ» περιβάλλον των βόρειων περιοχών του Καναδά», αναφέρει εκπρόσωπος της Woodford Sheppard Architecture. 

«Ενώ στόχος στον σχεδιασμό της εκκλησίας ήταν να δημιουργηθεί ένα ξεχωριστό σημείο-ορόσημο μέσα στην κοινότητα, παράλληλα αυτός ο νέος ναός δεν προσπαθεί να επισκιάσει ή να κυριαρχήσει εις βάρος των γειτονικών του». 

Η Lady of the Snows βρίσκεται στις όχθες της λίμνης Melville του Λαμπραντόρ και πρόκειται για έναν καθολικό ναό, που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το «τραχύ» περιβάλλον των βόρειων περιοχών του Καναδά.

Το κτίριο είναι συνολικά 422 τ.μ. και βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, ενώ έμπνευση για το design του αποτέλεσαν οι εκκλησίες της Μοραβίας. Άλλωστε, οι Μοραβιακοί προτεστάντες ήταν αυτοί που έφτασαν πρώτοι στην ανατολική ακτή του Καναδά τον 18ο αιώνα. 

Η συγκεκριμένη χριστιανική μειονότητα έχει τις ρίζες της στη Γερμανία και η αρχιτεκτονική της χαρακτηρίζεται από αυστηρές δομές, πράγμα που παραμένει μέχρι σήμερα ζωντανό στην επαρχία Νιουφάουντλαντ και Λαμπραντόρ.

Το ξύλο είναι το πρώτο και βασικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε τόσο για τα θεμέλια όσο και για την εσωτερική του επένδυση και τα φινιρίσματα. Η επιλογή των υλικών έγινε με ιδιαίτερη προσοχή, όπως αναφέρουν οι αρχιτέκτονες της εταιρίας, καθώς σε μια τόσο απομακρυσμένη περιοχή τα υλικά που υπάρχουν διαθέσιμα τριγύρω δεν είναι πολλά.

Παρόλο που το κτίριο είναι ένας καθολικός ναός, οι αρχιτέκτονες προσπάθησαν να συμπεριλάβουν και στοιχεία τα οποία να μην αναφέρονται αυστηρά σε έναν ορισμένο θρησκευτικό προσανατολισμό. Και για να το καταφέρουν αυτό διαμόρφωσαν δύο ξεχωριστούς χώρους στο εσωτερικό. 

Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson

Ο κύριος χώρος του κτιρίου θυμίζει περισσότερο έναν πιο παραδοσιακό ναό, όπου οι πιστοί συγκεντρώνονται για την τέλεση διαφορών τελετουργιών, όπως ο γάμος, η βάπτιση και η κηδεία.

Το εσωτερικό του κτιρίου κινείται σε αρκετά μίνιμαλ αισθητική, πράγμα που σημαίνει ότι έχει μόνο 14 εικόνες του Ιησού με τον σταυρό, οι οποίες έχουν κατασκευαστεί από τους ίδιους τους αρχιτέκτονες. Επίσης, η αψίδα του ναού χρειάστηκε να σχεδιαστεί δύο φορές, προκειμένου τελικά να διαμορφωθεί σε έναν κοινοτικό χώρο.

Το κτίριο, που έχει ως θέα την οροσειρά Mealy, αποκτά έναν ιδιαίτερο φωτισμό χάρη στα ενσωματωμένα γραμμικού προσανατολισμού φώτα, τα οποία ταιριάζουν εξαιρετικά με τα ψηλά ταβάνια σε σχήμα ασύμμετρου τραπεζοειδούς.

Στο πίσω μέρος του κτιρίου, που έχει κατεύθυνση προς το χωριό, η είσοδος-βεράντα δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να συγκεντρώνονται εξωτερικά του χώρου και να χαζέψουν τον μαγευτικό ορίζοντα του Καναδά

Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson
Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson
Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson
Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson
Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson
Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson
Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson

Με πληροφορίες από Dezeen

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Babel»: Το νέο αριστουργηματικό graphic novel του Soloúp

Προδημοσίευση / «Babel»: Το νέο graphic novel του Soloúp

Μια συναρπαστική εικονογραφημένη ιστορία που συνδέει με χιούμορ και συγκίνηση τις αφηγήσεις του παππού του και της παρέας του με τα βιώματα των ανθρακωρύχων κάθε εθνικότητας, γλώσσας και θρησκείας στις στοές του Βελγίου.
M. HULOT
Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Design / Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Είκοσι δύο δημιουργοί από τον χώρο του design και των τεχνών εμπνέονται από οκτώ αρχειακά κομμάτια της διάσημης επιπλοποιίας, αναδιατυπώνοντας την έννοια του κλασικού επίπλου στην εποχή μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ένα σπίτι που λέει «ευχαριστώ»

Design / Ένα σπίτι που δίνει χαρά στον πεσιμιστή καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου

Στο διαμέρισμα του Νίκου Τσιαπάρα στη Θεσσαλονίκη συνυπάρχουν το αρ νουβό, το αρ ντεκό, η ποπ αρτ και το τρας με τους πίνακες του ιδιοκτήτη και τα πορτρέτα των τέως βασιλιάδων, έτσι, για το κιτς του πράγματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ