Ματ Ντέιμον και Κρίστιαν Μπέιλ: Μια φιλία που άλλαξε την Ιστορία, «Κόντρα σε όλα»

Ματ Ντέιμον και Κρίστιαν Μπέιλ: Μια φιλία που άλλαξε την Ιστορία, «Κόντρα σε όλα» Facebook Twitter
Mατ Ντέιμον και Κρίστιαν Μπέιλ, το πρωταγωνιστικό δίδυμο της ταινίας «Κόντρα σε όλα».
0

Οι βραβευμένοι με Όσκαρ Ματ Ντέιμον και Κρίστιαν Μπέιλ πρωταγωνιστούν στο «Κόντρα σε όλα» που είναι βασισμένο στην αληθινή ιστορία του οραματιστή Αμερικανού σχεδιαστή αυτοκινήτων Κάρολ Σέλμπι (Ντέιμον) και του ατρόμητου Βρετανού οδηγού Κεν Μάιλς (Μπέιλ), οι οποίοι ένωσαν τις δυνάμεις τους προκειμένου να κατασκευάσουν ένα επαναστατικό αγωνιστικό αυτοκίνητο για την εταιρεία Ford Motor και να αναμετρηθούν με τα πανίσχυρα αγωνιστικά αυτοκίνητα του Έντσο Φεράρι στο 24ωρο πρωτάθλημα του Λε Μαν στη Γαλλία το 1966.

 

— Πρόκειται για τη συναρπαστική ιστορία μιας απίθανης φιλίας, με τα πάνω της και τα κάτω της, αλλά και με δεσμούς αλληλοϋποστήριξης. Τι γνωρίζατε για την ιστορία και τους χαρακτήρες σας προτού ξεκινήσετε τα γυρίσματα;

Κρίστιαν Μπέιλ: Δεν ήξερα τίποτα για τον χαρακτήρα μου, όπως συμβαίνει συνήθως με όλους, πιστεύω. Είναι εν πολλοίς ένας άγνωστος ήρωας της αυτοκινητοβιομηχανίας με καταγωγή από τα Μίντλαντς της Μεγάλης Βρετανίας. Κατά τη γνώμη μου, ήταν πολύ Εγγλέζος. Πριν από τους αγώνες ταχύτητας, ήταν στρατιωτικός σε δεξαμενόπλοιο. Συμμετείχε στην απόβαση στη Νορμανδία και στη συνέχεια πέρασε στην Ευρώπη. Βρέθηκε στην απελευθέρωση του στρατοπέδου συγκέντρωσης Μπέργκεν-Μπέλσεν. Έπειτα έγινε ο απόλυτος αγωνιστής, ο κορυφαίος των κορυφαίων, πολύ δυνατός και απίστευτα παθιασμένος με αυτό που έκανε. Στο κύκλωμα των αυτοκινητιστικών αγώνων ακούγονται πολλές ιστορίες γι' αυτόν, για τον διάσημο αγώνα του '66, αλλά εγώ δεν είχα ακούσει τίποτα.


Ματ Ντέιμον: Σε ένα διάστημα περίπου 10 χρόνων υπήρξαν διάφορες βερσιόν αυτού του έργου, οπότε ήμουν εξοικειωμένος με την ιστορία. Αλλά αυτή η εκδοχή, με τη συγκεκριμένη ομάδα συντελεστών, τον Τζέιμς (σ.σ. Μάνγκολντ) και τον Κρίστιαν, ήταν διαφορετική. Έτσι, λοιπόν, άρχισα να παρακολουθώ ντοκιμαντέρ για τον Σέλμπι και να διαβάζω γι' αυτόν. Επίσης, μίλησα με πολλούς ανθρώπους που έτυχε να τον γνωρίζουν – υπήρξε αρκετά γνωστό πρόσωπο εδώ, στο Λος Άντζελες! Πολλοί μού τον περιέγραψαν ως τον άνθρωπο που θα μπορούσε να σου πουλήσει οτιδήποτε.

Αυτοί οι δύο τύποι ήταν πολύ διαφορετικοί, αλλά είχαν τις ίδιες ανησυχίες, έτσι συνδέθηκαν με έναν τρόπο που τους επέτρεψε να υπερβούν εαυτόν. Πάλεψαν σαν αδέρφια, τρέλαιναν ο ένας τον άλλον, κάτι που νομίζω ότι συμβαίνει σε πολλούς ανθρώπους, αλλά συνεργάστηκαν για να πετύχουν κάτι πραγματικά σπουδαίο.


— Τι ήταν διαφορετικό σε αυτή την εκδοχή της ιστορίας που σας κίνησε το ενδιαφέρον;

Μ.Ν.: Είναι μια εκπληκτική ιστορία, αλλά καμία από τις προηγούμενες εκδοχές δεν την απέδιδε με ενδιαφέροντα τρόπο. Υπήρξαν ορισμένες που έδιναν έμφαση σε ολόκληρη την ομάδα των οδηγών και των μηχανικών και άλλες που είχαν απλωθεί σε 10 και πλέον τηλεοπτικά επεισόδια. Αλλά μέχρι τώρα δεν είχα δει σενάριο που να έχει πιάσει την ουσία αυτής της απίστευτης ιστορίας, και μάλιστα για μια ταινία διάρκειας δυόμισι ωρών που να χωρίζεται σε τρεις πράξεις. Αυτή η καταγραφή της ιστορίας των δύο παιδιών, της φιλίας του Μάιλς και του Σέλμπι, ήταν τέλεια. Είναι μια κλασική ιστορία αουτσάιντερ. Αυτοί οι δύο τύποι ήταν πολύ διαφορετικοί, αλλά είχαν τις ίδιες ανησυχίες, έτσι συνδέθηκαν με έναν τρόπο που τους επέτρεψε να υπερβούν εαυτόν. Πάλεψαν σαν αδέρφια, τρέλαιναν ο ένας τον άλλον, κάτι που νομίζω ότι συμβαίνει σε πολλούς ανθρώπους, αλλά συνεργάστηκαν για να πετύχουν κάτι πραγματικά σπουδαίο.

Ματ Ντέιμον και Κρίστιαν Μπέιλ: Μια φιλία που άλλαξε την Ιστορία, «Κόντρα σε όλα» Facebook Twitter
Κάνω το ίδιο πράγμα επί 30 χρόνια και ακόμα δεν έχω καταλάβει πώς ακριβώς λειτουργούν τα πράγματα. Δεν έχω γίνει ούτε ελάχιστα σοφότερος επ' αυτού. Αλήθεια!


— Κρίστιαν, είσαι περήφανος που κάνεις γνωστή την ιστορία του Μάιλς στο πλατύ κοινό;

Κ.Μ.: Ναι, αν και δεν νομίζω ότι αυτός ο άνθρωπος νοιαζόταν για τη φήμη του και πιστεύω ότι οι δρομείς γι' αυτό τον θαύμαζαν, επειδή τα κίνητρα ήταν αγνά, χωρίς υστεροβουλία. Ήταν ήδη γνωστός και νομίζω ότι το γεγονός πως ο αγωνιστικός χώρος τον γνώριζε τον χαροποιούσε πολύ. Έτσι υποψιάζομαι ότι αισθάνθηκε όταν ήρθε η αναγνώριση. Κατά τη γνώμη μου, δεν ήθελε κάτι περισσότερο.


— Ο χαρακτήρας σου, Ματ, ρισκάρει τα πάντα για έναν φίλο. Πώς δουλέψατε για να φτάσετε σε αυτό το επίπεδο εμπιστοσύνης στην οθόνη;

Μ.Ν.: Κοίτα, ο Κρίστιαν είναι ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς που έχω δει ποτέ. Έτσι, ήταν εύκολο να καταλάβει κανείς πως ο Σέλμπι νοιαζόταν για τον Μάιλς, επειδή πολύ απλά τον θεωρούσε τον καλύτερο μηχανικό και οδηγό που είχε δει ποτέ. Ο Κρίστιαν αφοσιώνεται με έναν ιδιαίτερο τρόπο στη δουλειά του. Όσο τον αφορά, δεν χρειάζεται να γνωρίζει κανείς πόσο σκληρά δουλεύει, τι δίνει ή ποιες θυσίες κάνει. Αυτό τον χαρακτηρίζει, η τεράστια αφοσίωση στο έργο του. Ο Κεν Μάιλς ήταν ακριβώς έτσι. Δεν ήταν κανένας τυχαίος. Ήταν πολύ σοβαρός τύπος. Ο Κρίστιαν του μοιάζει πολύ. Αντιμετωπίζει με πολλή σοβαρότητα αυτό που κάνει. Υπ' αυτή την έννοια, η δική μου δουλειά ήταν πιο εύκολη τελικά!

Κ.Μ.: Κάνω το ίδιο πράγμα επί 30 χρόνια και ακόμα δεν έχω καταλάβει πώς ακριβώς λειτουργούν τα πράγματα. Δεν έχω γίνει ούτε ελάχιστα σοφότερος επ' αυτού. Αλήθεια! Μερικές φορές λειτουργούν, κάποιες άλλες όχι. Γιατί; Πραγματικά, δεν ξέρω. Αισθάνομαι ότι αυτήν τη φορά μού βγήκε. Ο Ματ είναι ένας σπουδαίος ηθοποιός. Επίσης, γνωρίζει από φωτογραφικές μηχανές, από φακούς. Η προσέγγισή του είναι εντελώς διαφορετική από τη δική μου, πιθανώς πληρέστερη και ευφυέστερη. Νομίζω ότι κάποια στιγμή θα γίνει ένας πραγματικά καλός σκηνοθέτης. Ο τρόπος που προσεγγίσαμε τη δράση ακολούθησε τις διαφορές των χαρακτήρων μας. Ο Σέλμπι είναι ένας καταπληκτικός αγωνιστής, αλλά έχει περισσότερη στρατηγική και κατανόηση των πραγμάτων, σε αντίθεση με τον Μάιλς, ο οποίος κάνει ακριβώς το αντίθετο, προκαλεί ρήξεις και δημιουργεί εντάσεις, επειδή αυτός είναι ο μόνος τρόπος που ξέρει να αντιδρά. Αυτό το πράγμα είναι το μόνο που ξέρω πώς να πετυχαίνω στην υποκριτική –αν και πολλοί θα διαφωνούσαν–, ενώ ο Ματ είναι πολύ ταλαντούχος.

Ματ Ντέιμον και Κρίστιαν Μπέιλ: Μια φιλία που άλλαξε την Ιστορία, «Κόντρα σε όλα» Facebook Twitter
Στο κύκλωμα των αυτοκινητιστικών αγώνων ακούγονται πολλές ιστορίες γι' αυτόν, για τον διάσημο αγώνα του '66, αλλά εγώ δεν είχα ακούσει τίποτα.


— Υπό μία έννοια, αυτή η ταινία μιλάει για την αναζήτηση της τελειότητας. Την έχετε πετύχει ποτέ;

Κ.Μ.: Δεν θα το έλεγα, όχι. Αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι η επίτευξη της τελειότητας είναι πραγματικά ο στόχος, παρότι θα μπορούσε. Πιστεύω πως το να προσπαθείς να πετύχεις την τελειότητα είναι διασκεδαστικό. Πρόκειται για μια πρόκληση κι αυτό χρειάζεται πάντα για να διατηρείς τον ενθουσιασμό σου. Βέβαια, υπάρχει το μεγάλο ερώτημα: «Τι είναι η τελειότητα;». Κατά τη γνώμη μου, κάτι αφηρημένο. Υποψιάζομαι ότι η τελειότητα είναι εντελώς ανέφικτη και η προσπάθεια να την κατακτήσουμε φέρνει την ποιότητα στη ζωή μας.


Μ.Ν.: Νομίζω ότι η τελειότητα είναι κάτι αδύνατο, κι αυτή είναι η ομορφιά της. Δεν είναι κάτι στο οποίο πρέπει να παραδοθεί κανείς αλλά ούτε και να το κυνηγήσει, γιατί μπορεί να σε οδηγήσει στην τρέλα. Είμαι ακόμα σε αναζήτηση της τέλειας ταινίας και μου αρέσει αυτό. Ξέρετε, η ζωή μου είναι πολύ διαφορετική τώρα απ' ό,τι όταν ξεκίνησα, πλέον έχω πολλές και διαφορετικές προτεραιότητες κι αυτό μου αρέσει πολύ. Δεν υπάρχει το τέλειο σχέδιο, επαγγελματικά. Προσπαθώ απλώς να φτιάξω κάθε φορά μια υπέροχη ταινία. Είναι τόσο δύσκολο να κάνεις μια καλή ταινία, πόσο μάλλον μια σπουδαία ταινία. Ενώ είναι πραγματικά πολύ εύκολο να κάνεις μια κακή ταινία. Δεν σκέφτομαι τίποτε άλλο πέρα από αυτό. Για μένα, το θέμα είναι να εκτιμάς αυτό το ταξίδι και μέσω αυτού να αποκτάς περισσότερη γνώση γι' αυτό που αγαπάς τόσο πολύ.

 

Κόντρα σε όλα

Ιnfo

Η ταινία «Κόντρα σε όλα» του Τζέιμς Μάνγκολντ έρχεται στους κινηματογράφους από 14 Νοεμβρίου σε διανομή της ODEON.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ