Μέσα στο νέο εντυπωσιακό κατάστημα Louis Vuitton στο Λονδίνο Facebook Twitter
Φωτο: Stephane Muratet.

Μέσα στο νέο εντυπωσιακό κατάστημα Louis Vuitton στο Λονδίνο

0

Ο αρχιτέκτονας Peter Marino χρησιμοποίησε έργα τέχνης της Tracy Emin και των Campana Brothers για τον σχεδιασμό του νέου καταστήματος του γαλλικού οίκου Louis Vuitton στο Λονδίνο. 

Ύστερα από έναν χρόνο εργασιών ανακαίνισης, το ανανεωμένο κατάστημα βρίσκεται στο New Bond Street, μια περιοχή του Δυτικού Λονδίνου, όπου υπάρχουν αρκετές πολυτελείς μπουτίκ. 

  

Στόχος του Αμερικανού αρχιτέκτονα ήταν να αναδιαμορφώσει την ταμπλέτα του καταστήματος προσθέτοντας αρκετό χρώμα, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το εσωτερικό του καταστήματος, όπου υπάρχουν ανοιχτόχρωμα φωτιστικά και έπιπλα, τα οποία δημιουργούν ένα αίσθημα. 

«Συνεργάζομαι με τον οίκο Louis Vuitton από το 1994 και όσον αφορά το κομμάτι του σχεδιασμού έχουμε ξεφύγει αρκετά από το τυπικό καφέ ξύλο που χρησιμοποιούσαμε στις αρχές», αναφέρει ο Marino. «Η εξέλιξη αυτή προς κάτι πιο φωτεινό, πιο σαφές και τρόπον τινά πιο "χαρούμενο" είναι ξεκάθαρη». 

Μέσα στο νέο εντυπωσιακό κατάστημα Louis Vuitton στο Λονδίνο Facebook Twitter
Φωτο: Stephane Muratet.
Μέσα στο νέο εντυπωσιακό κατάστημα Louis Vuitton στο Λονδίνο Facebook Twitter
Φωτο: Stephane Muratet.

Το εσωτερικό του καταστήματος περιλαμβάνει διάφορους επιμέρους χώρους καθένας από τους οποίους είναι επενδυμένος με πλακάκια στο χρώμα της άμμου. Μάλιστα, κάθε χώρος διαθέτει μια επιλογή με συγκεκριμένα έργα του γνωστού οίκου, πράγμα που μπορεί να θεωρηθεί ως μια προέκταση της αισθητικής που συναντά κανείς στα παράθυρα του καταστήματος. 

Μέσα στο νέο εντυπωσιακό κατάστημα Louis Vuitton στο Λονδίνο Facebook Twitter
Φωτο: Stephane Muratet.

«Αυτό που θέλαμε να κάνουμε από ογκομετρική άποψη ήταν να επεκτείνουμε τον υπάρχοντα χώρο. Ο λόγος γι' αυτή μας την επιλογή οφείλεται στο ότι διαπιστώσαμε πως, όταν οι άνθρωποι εντυπωσιάζονται από αυτούς τους μεγάλους όγκους, τότε συνηθίζουν να περνούν περισσότερο χρόνο μέσα στο κατάστημα», εξηγεί ο Marino.

«Οι όγκοι είναι τόσο τεράστιοι που πράγματι επιτρέπουν την αρμονική συμβίωση ανάμεσα στη μόδα και την τέχνη». 

Μέσα στο νέο εντυπωσιακό κατάστημα Louis Vuitton στο Λονδίνο Facebook Twitter
Φωτο: Stephane Muratet.

Ένας από τους τοίχους που βρίσκονται στο ισόγειο του καταστήματος - ειδικά αφιερωμένος στη γυναικεία ένδυση - κοσμείται από έναν πίνακα της Αμερικανίδας ζωγράφου Sarah Crowner και έχει καλυφθεί με μπλε. πορτοκαλί και φούξια σχήματα.

Μάλιστα, ο τοίχος αυτός βρίσκεται δίπλα στο neon γλυπτό της Tracey Emin, που έχει σχήμα καρδιάς και περιέχει τη φράση «love is what you want». 

Μέσα στο νέο εντυπωσιακό κατάστημα Louis Vuitton στο Λονδίνο Facebook Twitter
Φωτο: Stephane Muratet.

Πάνω στα τραπέζια με τη γυάλινη επιφάνεια υπάρχουν διάφορα αξεσουάρ του οίκου, όπως τσάντες, ενώ στο πάτωμα οι χρωματισμοί των χαλιών κινούνται σε κόκκινο Βουργουνδίας και ανοιχτό κίτρινο. 

Μέσα στο νέο εντυπωσιακό κατάστημα Louis Vuitton στο Λονδίνο Facebook Twitter
Φωτο: Stephane Muratet.

Η διπλή ελικοειδής σκάλα, κατασκευασμένη από ξύλο βελανιδιάς, συνδέει τους δύο από τους τέσσερις ορόφους του καταστήματος. «Θα μπορούσα να χαρακτηρίσω τη σκάλα ως ένα από τα "ευτυχή ατυχήματα" της μοίρας. Δεδομένου ότι εξακολουθώ να σχεδιάζω στο χαρτί, κάποια στιγμή, ενώ το κρατούσα, το γύρισα και κάπως έτσι αποφάσισα να σχεδιάσω αυτές τις δύο σκάλες», προσθέτει ο Marino. 

Μέσα στο νέο εντυπωσιακό κατάστημα Louis Vuitton στο Λονδίνο Facebook Twitter
Φωτο: Stephane Muratet.

Οι σκάλες μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν, όταν κάποιος θέλει να πάει στο υπόγειο, όπου υπάρχει μια εικόνα του Γερμανού φωτογράφου Andreas Gurksy. 

Μέσα στο νέο εντυπωσιακό κατάστημα Louis Vuitton στο Λονδίνο Facebook Twitter
Φωτο: Stephane Muratet.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Peter Marino είναι ένας από τους πλέον γνωστούς αρχιτέκτονες που επιλέγουν τα πολυτελή brands για τον σχεδιασμό των χώρων τους στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν ξεχωριστά καταστήματα για τους πελάτες τους. 

Μέσα στο νέο εντυπωσιακό κατάστημα Louis Vuitton στο Λονδίνο Facebook Twitter
Φωτο: Stephane Muratet.

Τέλος, πριν τέσσερα χρόνια συνεργάστηκε με τον Christian de Portzamparc για τη δημιουργία μιας μπουτίκ του οίκου Dior στη Σεούλ. Η πρόσοψη αυτού του καταστήματος είναι σε κυματιστή μορφή, γιατί μ'αυτόν τον τρόπο γίνεται έμμεση αναφορά στον ρευστό χαρακτήρα των ρούχων του γαλλικού fashion brand. 

Με πληροφορίες από Dezeen

 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR