Ανταπόκριση από τη Βενετία - «The King»: Ένας emo ηγέτης για τον 21ο αιώνα

Ανταπόκριση από τη Βενετία - «The King»: Ένας emo ηγέτης για τον 21ο αιώνα Facebook Twitter
Δεν θα μπορούσε να έχει επιλεγεί ιδανικότερος φορέας του σύγχρονου, νεανικού, εσωτερικά ανήσυχου προσώπου του απρόθυμου βασιλιά από τον Τιμοτέ Σαλαμέ.
0

Στη δική του κινηματογραφική εκδοχή των πεπραγμένων του Ερρίκου του 5ου, ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Μισό δεν ανέφερε καν το όνομα του Σαίξπηρ στους τίτλους, έχοντας, ωστόσο, εμπνευστεί από τις βασιλικές τραγωδίες του βάρδου.

Το ιστορικό φόντο της περιπετειώδους διαδοχής από έναν έκφυλο πατέρα στον απολωλότα γιο και η πλανημένη διαμάχη ανάμεσα στην πονηρή Αγγλία και την αθώα Γαλλία, με κατάληξη την περίφημη μάχη στο Αζανκούρ έχουν διατηρηθεί, αλλά ο επικός τόνος και οι περιττοί παλικαρισμοί δίνουν τη θέση τους σε έναν μελαγχολικό στοχασμό για τα μεγάλα διλήμματα της ζωής.

Δεν θα μπορούσε να έχει επιλεγεί ιδανικότερος φορέας του σύγχρονου, νεανικού, εσωτερικά ανήσυχου προσώπου του απρόθυμου βασιλιά από τον Τιμοτέ Σαλαμέ, τον πρωταγωνιστή του angst της τελευταίας δεκαετίας. Στην ταινία «The King», που προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού στο φεστιβάλ Βενετίας, ο Ερρίκος ο νεότερος συστήνεται ως μέθυσος ρέμπελος, που κυλιέται ανάμεσα σε καπηλειά και πόρνες, γνωστός αλλά εξαιρετέος, πλαισιωμένος από λίγους πιστούς φίλους που έμελλε να τον ακολουθήσουν στο παλάτι, όταν κλήθηκε να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά.

Ο Σαλαμέ γνωρίζει διαισθητικά πώς να δώσει υπόσταση στη λύπη (κάποια στιγμή λυγίζει κλαίγοντας και θυμίζει έντονα το φινάλε του «Call me by your name» στο τζάκι) μα δεν γίνεται να δώσει ζωή σε ένα μουντό χρονικό.

Κάνοντας σλάλομ ανάμεσα σε παγίδες και ραδιουργίες, έναν πέτρινο, αδιαπέραστο πατέρα κι έναν μαλακό σα βούτυρο αδελφό, ο Ερρίκος του Σαλαμέ ξέρει να δέρνει (παρά το μικρό του δέμας), μιλάει χαμηλόφωνα και λίγο, και ακούει προσεκτικά και πολύ: εκτός από τη φλύαρη ατζέντα των παραγόντων της ηγεσίας και την όψιμη κρίση για όσους οφείλει να προσπεράσει ή να κρατήσει στο πλάι του, στο δύσκολο έργο της επιλογής των σωστών συμβούλων σε μια χώρα που καταρρέει, υπομένει ως και το κήρυγμα της Κατρίν της Γαλλίας περί ανδρικής ανωριμότητας και, κατ' επέκτασιν, πολιτικής ορθότητας.

Χαμηλά φωτισμένος, γκρίζος με σκοτεινές απολήξεις, ζοφερός και βαρύς από ευθύνη, στο στιλ του «Νονού», χωρίς ωστόσο να εξελιχθεί σε θρίλερ διαδρόμων, όπως η «Ελίζαμπεθ» του Σέικαρ Καπούρ, είναι σαφές πως ο «Βασιλιάς» δεν φιλοδοξεί να επαναλάβει το σαιξπηρικό ύφος, πόσο μάλλον να αναπαράγει τον αρχαΐζοντα λόγο. Η απόπειρα εκμοντερνισμού μιας κλασικής ιστορίας δεν σημαίνει απαραίτητα πως έχει κάτι παραπάνω να προσθέσει ή να δείξει κάτι συναρπαστικό αποφεύγοντας την έμφαση.

Ο Σαλαμέ γνωρίζει διαισθητικά πώς να δώσει υπόσταση στη λύπη (κάποια στιγμή λυγίζει κλαίγοντας και θυμίζει έντονα το φινάλε του «Call me by your name» στο τζάκι) μα δεν γίνεται να δώσει ζωή σε ένα μουντό χρονικό, παρά τη στιβαρή παρουσία του Μπεν Μέντελσον, του Τζόελ Έτζερτον που συνέγραψε το σενάριο, και του κυρίως του Σον Χάρις, στον πιο ύπουλο και άξιο προσοχής ρόλο.

 

Το trailer του «The King» που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βενετίας και σύντομα θα είναι διαθέσιμο στο Netflix.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία: Laundromat, o ακτιβισμός της Μέριλ Στριπ

Οθόνες / Ανταπόκριση από τη Βενετία: Laundromat, o ακτιβισμός της Μέριλ Στριπ

Η νέα ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ βγάζει στην οθόνη τα άπλυτα της εταιρείας Μόσακ-Φονσέκα, που εξέθεσαν ανεπανόρθωτα τα έγγραφα του Παναμά, τα πολυσυζητημένα Panama Papers
ΑΠΟ ΤΟ ΘΟΔΩΡΗ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ
Ανταπόκριση από τη Βενετία: Ο Κώστας Γαβράς ραψωδεί την ήττα της αριστεράς

Οθόνες / Ανταπόκριση από τη Βενετία: Ο Κώστας Γαβράς ραψωδεί την ήττα της αριστεράς

Η ταινία «Ενήλικοι στην Αίθουσα» προσφέρει ακριβώς αυτό που θα περίμενε ο υποψιασμένος στο σινεμά του Κώστα Γαβρά και τις θέσεις του Γιάνη Βαρουφάκη, θεατής: ένα πολιτικό δράμα για μια αλλαγή που ματαιώθηκε άδοξα κι επώδυνα
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ανταπόκριση από τη Βενετία - «Marriage Story»: Το πικρό φινάλε μιας ιστορίας γάμου

Οθόνες / Ανταπόκριση από τη Βενετία - «Marriage Story»: Το πικρό φινάλε μιας ιστορίας γάμου

Στην εξαιρετική νέα του ταινία, με πρωταγωνιστές τον Άνταμ Ντράιβερ και τη Σκάρλετ Τζοχάνσον, ο Νόα Μπάουμπακ ακτινογραφεί ένα μακρύ διαζύγιο ενσωματώνοντας προσωπικά βιώματα
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ