Η γυμνή αλήθεια για τα '60s

Facebook Twitter
0

Πες μου λίγα λόγια για την ταινία. Για τι ακριβώς πρόκειται;
Είναι μια ταινία που ο αγγλικός τίτλος της είναι 8 Miles High και αφορά μια γυναίκα που τη δεκαετία του ‘60 ήταν πολύ διάσημο μοντέλο. Ήταν πολύ διάσημη στη Γερμανία από τις φωτογραφίσεις της. Ήταν επίσης γνωστή για τις σχέσεις της με τον Mick Jagger, τον Keith Richards και τον Jimmy Hendrix - η ταινία αναφέρεται στη ζωή και στους έρωτές της. Είναι μια ερωτική ιστορία για την αγάπη για ζωή στις δεκαετίες του ‘60 και του ’70, που διαδραματίζεται στο Μεξικό, στην Ινδία, στη Γερμανία και παρουσιάζει τρεις περιόδους της ζωής της: τη νεότητά της και τη σχέση της με μια διάσημη πολιτική ομάδα που ονομαζόταν Kommune 1. Ζούσαν όλοι μαζί σε ένα πολύ μεγάλο δωμάτιο, κοιμόνταν σε ένα μεγάλο στρώμα και συζητούσαν για πολιτική και για επανάσταση. Η τρίτη περίοδος είναι ο πιο μεγάλος της έρωτας, η σχέση της με τον Dieter Bockhorn. Έφτιαξε ένα λεωφορείο για χάρη της, για να της δείξει πόσο την αγαπούσε και στη συνέχεια ταξίδεψαν παντού στον κόσμο, κάτι που σήμερα είναι αρκετά συνηθισμένο, αλλά τη δεκαετία του ‘60 το να ταξιδεύεις στο Μεξικό, στην Τουρκία και στην Ινδία ήταν κάτι πολύ ξεχωριστό.

Ποια πιστεύεις ότι είναι τα στοιχεία που κάνουν την ιστορία της Uschi Obermaier ενδιαφέρουσα 40 χρόνια μιετά και τι είναι αυτό που συντηρεί το μύθο της; Για ποιο λόγο να πάει κάποιος να δει μια ταινία γι' αυτή;
Στην Ελλάδα δεν είναι τόσο εύκολο να πάει κάποιος όσο είναι στη Γερμανία, επειδή οι Γερμανοί γνωρίζουν ποια είναι. Οι Έλληνες θα μπορούσαν να πάνε να τη δουν επειδή είναι μια ωραία ερωτική ιστορία. Περιέχει τόσα πολλά στοιχεία, δείχνει ολόκληρο τον κόσμο, όλα τα ταξίδια της, όλες τις άσχημες καταστάσεις που είχε να ξεπεράσει, για παράδειγμα το χαμό του παιδιού της ή τις εμπειρίες της με τα ναρκωτικά, τη μουσική. Οι άνθρωποι, ειδικά η γενιά μας -είμαι 27-, μπορούν να πάρουν μια ιδέα για το πώς ήταν τα πράγματα στη δεκαετία του ‘60. Πόσο εύκολα ήταν. Ο χίπικος τρόπος ζωής και η φιλοσοφία της μουσικής, το ότι προσπαθούσαν να τα δοκιμάσουν όλα, χωρίς την πίεση του σχολείου ή της δουλειάς. Όλα ήταν τόσο όμορφα και εύκολα. Σήμερα δεν είναι.

Πέρασε από τόσες κακουχίες, υπάρχει κάποιο μάθημα μετά από όλα αυτά;
Υπάρχει.
Είναι μια πολύ δυνατή γυναίκα. Σήμερα είναι 60 χρονών και στην ταινία την παρακολουθούμε από τα 18 ως τα 35 της. Έχει χάσει κάποιον. Κάποιος πέθανε. Δεν θέλω να πω ποιον, πρέπει να πάτε να δείτε την ταινία, έχασε δυο σημαντικά για τη ζωή της πρόσωπα. Έχει σχέση με τον έρωτα. Το να μην μπορείς να αποφασίσεις ανάμεσα σε τρία πρόσωπα που αγαπάς ποιο να επιλέξεις. Βλέπεις απλά πόσο ελεύθερη γυναίκα ήταν, πόσο δυνατή.

Εκτός από τις ανθρώπινες απώλειες, πιστεύεις ότι έχασε ή κέρδισε εν τέλει από όλες αυτές τις σχέσεις;
Φυσικά και έχασε. Πρώτα απ’ όλα, με τη σχέση της με τον πολιτικοποιημένο τύπο έχασε τον εαυτό της επειδή δεν είχε καμία σχέση με την πολιτική. Όταν πήγε, ένα απλό κοριτσάκι, σε εκείνους τους ανθρώπους που ήταν πολύ πνευματικοί και έξυπνοι, έπρεπε να παλέψει πολύ σκληρά για να αποδείξει ότι δεν ήταν ανόητη -παρ’ όλο που δεν ήταν και τόσο έξυπνη- και έμαθε πολλά από τις σχέσεις της και όλες τις αποφάσεις που έχει πάρει. Ίσως ειδικά για τις γυναίκες θα είναι πολύ ενδιαφέρον να δουν πώς μπορεί να γίνει το όνειρο μιας πολύ δυνατής γυναίκας πραγματικότητα. Όλα όσα ονειρεύεσαι μπορούν να πραγματοποιηθούν εάν τα πιστέψεις πραγματικά και αυτό είναι και το μήνυμα της ταινίας.

Πιστεύεις ότι γίνεται κάτι ανάλογο με την Kommune 1 σήμερα στην τηλεόραση των reality; Όπως δείχνει η ταινία, είναι ένα μέρος που δεν υπάρχουν πόρτες ούτε ρούχα.
Νομίζω ότι δεν ήθελαν να χάσουν τα όριά τους. Δεν ήθελαν να έχουν τη σχέση των δυο ανθρώπων επειδή τα πάντα ήταν ανοιχτά. Έμεναν σε ένα μεγάλο δωμάτιο και έπρεπε να μιλάς για τα προβλήματά σου, έπρεπε να τα εκθέτεις μπροστά σε όλους. Έπρεπε να μοιράζεσαι τα πάντα και αυτό δεν είναι εύκολο. Σήμερα με το θέμα του Big Brother είναι σχεδόν το ίδιο. Έχεις μια κάμερα και υπάρχουν άνθρωποι που εκτίθενται, βλέπεις τα προβλήματά τους, αλλά το θέμα δεν είναι πολιτικό. Είχαν πολιτικές δραστηριότητες στην Kommune 1.

Ποιες ήταν οι αντιδράσεις του γερμανικού κοινού; Τους άρεσε η ταινία;
Ήταν πολύ αντιφατικές. Σε μερικούς άρεσε πάρα πολύ. Στη γενιά του ‘60 άρεσε. Η νέα γενιά που δεν ήξερε αυτή τη γυναίκα ήταν δύσκολο να καταλάβει τα πάντα.

Ποιος είναι ο πιο μεγάλος σου φόβος για τις αντιδράσεις που θα προκαλέσει η ταινία;
Δεν έχω φόβους. Καθόλου, επειδή ο πιο σκληρός κριτής ήταν η ίδια η Uschi και μου είπε ότι της άρεσε. Βλέπει τον εαυτό της σε μένα και στον τρόπο που την υποδύομαι στην ταινία. Δεν μπορούν να μου πουν οι άλλοι ότι δεν έχω σχέση με την Uschi, επειδή μου το έχει πει η ίδια.

Υπάρχει κανένα στοιχείο στον χαρακτήρα που υποδύεσαι που μοιάζει με το δικό σου;
Μοιραζόμαστε την ίδια δίψα και αγάπη για ζωή, μας αρέσουν τα ζώα, έχουμε κι οι δυο την ίδια αίσθηση του χιούμορ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ