Ένα τραγούδι που δεν είπε ο Σαββόπουλος και ένα πάρτι με τους μουσικούς του από τα παλιά!

 Ένα τραγούδι που δεν είπε ο Σαββόπουλος και ένα πάρτι με τους μουσικούς του από τα παλιά! Facebook Twitter
0

Θυμάμαι τον Σαββόπουλο πίσω στο 2005 όταν κάναμε το ντοκιμαντέρ ''Ζωντανοί στο Κύτταρο-Σκηνές Ροκ''. Τον συνάντησα στο στούντιο του συνθέτη και ντραμίστα Γιώργου Τρανταλίδη στην Αγία Παρασκευή. Εκεί ήταν και ο Γιάννης Bach Σπυρόπουλος, συνεργάτης του Νιόνιου από τα 70s. Είχαν γράψει ένα τραγούδι ο Τρανταλίδης με τον Bach και θέλαμε τον Σαββόπουλο να το πει στους τίτλους τέλους. Στίχους ο Bach, μουσική ο Τρανταλίδης και κιθάρα έπαιζε ο συχωρεμένος Δήμης Παπαχρήστου. Ήταν απόγευμα και το ίδιο βράδυ θα πηγαίναμε όλοι παρέα στο πάρτι για τη λήξη των γυρισμάτων του ντοκιμαντέρ κάπου στον Κεραμικό - για την ακρίβεια, θέλαμε πολύ να παραστεί και ο Σαββόπουλος χωρίς να έχουμε σιγουρέψει τη ''συμμετοχή'' του. Βάζουμε, λοιπόν, ν'ακούσουμε το τραγούδι ως demo με τη φωνή του Bach. Πρώτη φορά το άκουγα κι εγώ. Το κομμάτι ήταν ένα ρυθμικό ηλεκτρικό blues με ένα φοβερό σόλο του Παπαχρήστου (πιθανώς να είναι και η τελευταία ηχογράφηση μ'αυτόν τον σπουδαίο μουσικό), αλλά με στίχους εστιασμένους στον Παύλο Σιδηρόπουλο και στη σχέση του με τη διαβόητη Γιόλα. Καθόλου παράξενο - σκέφτηκα με τη μία - εφόσον, τόσο ο Τρανταλίδης, όσο και ο Bach αγαπούσαν πολύ τον μακαρίτη και ήθελαν να του καταθέσουν το δικό τους φόρο τιμής. Μάλλον όμως το τραγούδι δεν έκανε για ένα ντοκιμαντέρ που αφορούσε συνολικά στην ιστορία του ελληνικού rock. Το ακούει ο Σαββόπουλος, εντυπωσιάστηκε από τη μουσική του Τρανταλίδη, σκάλωσε όμως - όπως και όλοι μας - με κάποιους ''αλήτικους'' στίχους του Bach: ''Ξέρω κι αυτήν την καρΓιόλα που σ' έκανε πρεζάκι''...Μάλλον δεν θα το τραγουδούσε, σα να το καταλάβαμε όλοι μας με μεγάλη στενοχώρια και ειδικά εγώ που θα ήταν τεράστια τιμή να είχα ένα πρωτότυπο κομμάτι με τον Σαββόπουλο. Πραγματικά, χωρίς περιστροφές γυρνάει ο Νιόνιος και λέει του Bach: ''Γιάννη μου, εγώ είμαι παππούς με εγγονάκια πλέον, δε μπορώ να λέω για καργιόλες και πρεζάκια''.

Εκείνο το βράδυ συνέβη κάτι μαγικό: Ο Σαββόπουλος ξανάδε τους μουσικούς συντρόφους του όλους μαζεμένους, κάτι που ενδεχομένως να'χε να του συμβεί αρκετές δεκαετίες πίσω. Πήρε την κιθάρα του, ζήτησε ένα σκαμπό κι άρχισε με τρομερό κέφι να τραγουδάει όλα τα μεγάλα τραγούδια του

Συμφωνήσαμε όλοι προς μεγάλη μας λύπη, επαναλαμβάνω. Ο Bach λατρεύει τον Σαββόπουλο, δε θα μπορούσε ούτε κατά διάνοια να κοντραριστεί μαζί του. ''Πάει, αυτό ήταν'' έλεγα μέσα μου, ''ούτε που θα πατήσει ο Νιόνιος στο πάρτι της ταινίας''! Ετοιμαζόμαστε να φύγουμε από το στούντιο, ''Γιάννη, θα με πάρεις εσύ μαζί σου'' κάνει ο Σαββόπουλος του Bach και το χαμόγελο επιστρέφει. Φτάνουμε στον Κεραμικό, σε ένα bar - restaurant που πλέον δεν υπάρχει. Εκεί ήταν ήδη η Λήδα Χαλκιαδάκη, η Κωχ, η Δέσποινα η Γλέζου, αλλά και η Λαιστρυγόνα, η δεύτερη rock μπάντα του Σαββόπουλου από τα παλιά, σε απαρτία σχεδόν: Γιώργος Γαβαλάς, Κώστας Καραμήτρος και η Στέλλα Γαδέδη. Αν εξαιρέσεις τον Bach μόνο ο Θεολόγος Στρατηγός και ο Βαγγέλης Γερμανός απουσίαζαν.

Εκείνο το βράδυ συνέβη κάτι μαγικό: Ο Σαββόπουλος ξανάδε τους μουσικούς συντρόφους του όλους μαζεμένους, κάτι που ενδεχομένως να'χε να του συμβεί αρκετές δεκαετίες πίσω. Πήρε την κιθάρα του, ζήτησε ένα σκαμπό κι άρχισε με τρομερό κέφι να τραγουδάει όλα τα μεγάλα τραγούδια του, τη ''Δημοσθένους λέξις'', τη ''Θεία Μάρω'', τον ''Παλιάτσο και το ληστή''! Ο Γαβαλάς να τον συνοδεύει όρθιος με το μπάσο του, η Κωχ λίγο μετά να τραγουδάει μαζί του το ''Σαν τον Καραγκιόζη'' και τα Μακρινά Ξαδέρφια, το συγκρότημα που είχα χρησιμοποιήσει στο ντοκιμαντέρ, να παίζουν το ρόλο backing band. Στο μεταξύ, κόσμος από τις διπλανές καφετέριες και τα εστιατόρια που πήρε χαμπάρι τι γινόταν, άρχισε να κατακλύζει το χώρο. Ουρές σχηματίστηκαν για να ακούσουν live τον Σαββόπουλο σε ένα κανονικό flash back στα χίπικα ελληνικά 70s.

Και δεν θα ξεχάσω έναν κύριο με γενειάδα και τραγιάσκα που με πιάνει και μου λέει: ''Ρε μεγάλε, πως ήταν αυτό απόψε; Πλήρωσα 100 ευρώ για να δω live τον Σαββόπουλο εκεί που τραγούδαγε, μας βάλαν σε ένα τραπέζι πίσω - πίσω και σήμερα τον έχω στο μισό μέτρο μπροστά μου να μου τραγουδάει και να δακρύζω''. Όταν επέστρεψα σπίτι και συνειδητοποίησα πως ένας ανόητος που τού'χα δώσει την κάμερα, είχε πάρει μόνο εικόνα και όχι ήχο από το σπάνιο αυτό event, μου 'ρθε την επόμενη να του τη σπάσω στο κεφάλι!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Φεύγει σαν σήμερα από τη ζωή η Edith Piaf. «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ