Μια βραδιά στον Bob Dylan

Μια βραδιά στον Bob Dylan Facebook Twitter
0


Μια βραδιά στον Bob Dylan Facebook Twitter

Τη Δευτέρα 23/06 όσοι έκαναν κέφι να παρακολουθήσουν μια καλοκαιρινή συναυλία διχάστηκαν. Είναι που την ίδια βραδιά η πλατεία Νερού φόρεσε τη hard rock - heavy metal στολή της (Heavy by the Sea – Deftones, Ghost, Behemoth, Nightstalker, Planet of Zeus) και ο Bob Dylan εμφανίστηκε στη σκηνή του Terra Vibe. Μπορεί να υπάρχει χιλιομετρική απόσταση μεταξύ τους μουσικά, όμως οι μεν Deftones είναι ένα σημαντικό συναυλιακό απωθημένο και ένα συγκρότημα που θεωρείται από τα καλύτερα live acts παγκοσμίως, ο δε Dylan είναι απλά o Dylan, ένας «ποιητής» με Πούλιτζερ και ενδεχομένως ο μεγαλύτερος εν ζωή μουσικός μύθος. Καταλαβαίνω ότι για πολλούς το δίλημμα που εμένα με προβλημάτισε φαντάζει ιεροσυλία, αλλά, όπως λέει και ο Dylan, «The times are changing».

Εν τέλει, επέλεξα τον Bob Dylan. Πρώτη φορά είδα τόσο λίγο κόσμο στο Terra Vibe και ενδεχομένως αυτός να ήταν και ο λόγος που η λέξη που κυριάρχησε και διαμόρφωσε τη συναυλία ήταν ο «σεβασμός». Σεβασμός στην αναπάντεχη απαγόρευση φωτογραφιών της τελευταίας στιγμής, σεβασμός στο χρονικά περιορισμένο live αλλά και στην αντι-σουξέ επιλογή των τραγουδιών.

  

Υπήρχε, κατά τη γνώμη μου, μια ορατή διάκριση του κόσμου. Φανατικοί πιστοί του Dylan, ρομαντικοί νοσταλγοί, παλιοί χίπις, άνθρωποι με βιώματα από τις μαγικές μουσικά δεκαετίες του 1960 και 1970, άνθρωποι που ενδεχομένως να τον είχαν ξαναδεί, αλλά δεν θα έχαναν μια ακόμη ευκαιρία. Ένα θερμό νεανικό κοινό, στυλιστικά ομοιογενές με την αισθητική παρακαταθήκη του ροκά και μια ευδιάκριτη λεζάντα αριστερός και επαναστάτης, παρά την αντίθετη τα τελευταία χρόνια πολιτική πορεία του καλλιτέχνη. Φυσικά και ήξεραν όλα τα λόγια και σιγο-τραγούδησαν ακόμα και τα πιο άγνωστα τραγούδια της βραδιάς και, φυσικά, αρνήθηκαν ότι το live δεν ήταν δα και τίποτα το σπουδαίο. Η τελετουργία δεν αφήνει χώρο για ειλικρίνειες. Και η βραδιά ήταν κάτι σαν λαϊκό προσκύνημα. Σαν μια σημαντική μουσειακή βραδιά που απαιτούσε την παρουσία μας. Τέλος, υπήρχε και ένα μέρος του κόσμου που απλώς βρέθηκε εκεί για να δει τον Dylan. Για να βάλει τη βραδιά στο συναυλιακό του βιογραφικό. Δεν είναι και λίγο να έχεις δει τον Dylan live (ακόμα και στα 73 του). 

Όπως και να ’χει, η συμπεριφορά του κόσμου ήταν εξαιρετική. Χωρίς καφρίλες, μπουκάλια και γιούχες, το κοινό μπήκε πολύ γρήγορα στη λογική τού να τιμήσουμε τη μουσική ιδιοφυΐα του Bob και να απολαύσουμε ό,τι έχει να μας δώσει τώρα. Η μουσική έπαιξε χαμηλά, δίνοντας τη δυνατότητα στον κόσμο να μιλάει χωρίς να ψιθυρίζει, η σκηνική παρουσία της μπάντας εξαιρετική, οι εκτελέσεις τους υψηλού επιπέδου και ο ίδιος ο Dylan, ενεργός, ακόμα και όταν θρονιάστηκε στο πιάνο του και έδειχνε να μην είναι (πια) ο frontman, παρότι όλη η ορχήστρα ήταν στραμμένη πάνω του. Σχεδόν όλοι όρθιοι υποκλίθηκαν στα 73 χρόνια του καλλιτέχνη, παρά το ότι η διάρκεια της συναυλίας ήτα μικρή και δεν ακούστηκαν τα τραγούδια-ορόσημα του καλλιτέχνη. Στιγμές-στιγμές, ανάμεσα στις παύσεις των τραγουδιών, έβλεπα τον κόσμο να είναι έτοιμος να φωνάξει το «Blowing in the wind» ή το «Like a rolling stone», όμως όλοι κρατήθηκαν. Τελικά, ακούστηκαν ορισμένα πιο σύγχρονα και λιγότερο γνωστά τραγούδια, όπως τα «Desolation Row», «The Levee’s gonna break», «Shelter from the storm», «Summer Days», «Tweedle Dee & Tweedle Dum», «Thunder on the mountain», «Visions of Johanna» και «All along the watchtower». H μπάντα έκανε ένα και μοναδικό ανκόρ με ένα τραγούδι και ο κόσμος σταμάτησε να φωνάζει «κι άλλο» μόνο με τη γνωστή τακτική του σκληρού προβολέα που σε χτυπάει στα μάτια σαν μια εξίσου βίαιη παράφραση της φράσης «δίνε του». Γενικώς, η βραδιά κύλησε ευχάριστα, η διοργάνωση ήταν εξαιρετική, χαρήκαμε και το testing που έκανε η Smirnoff στους χώρους της συναυλίας. Για πρώτη φορά η επιστροφή από τη Μαλακάσα έγινε απρόσκοπτα, χωρίς να κολλήσουμε σε μποτιλιάρισμα, και αυτό που συνειδητοποιούσα όλο και περισσότερο, όσο περνούσε η ώρα, ήταν πως είχα μόλις δει τον Bob Dylan live. Και, μάλλον, το live ενός τέτοιου σπουδαίου καλλιτέχνη δεν μπορεί να είναι ούτε καλό ούτε κακό. Είναι απλώς η συναυλία ενός ζωντανού μύθου. Ας μην το σκεφτούμε περισσότερο.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ