ipad

Facebook Twitter
0

“LAYERS” ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΑΛΗ

Η σύνθεση παραπέμπει σε πίνακες του Mondrian ή σε φόρμες De Stijl.

Η δομή της κατοικίας συγκροτείται από επιμέρους – οριζόντια ή κατακόρυφα – γραμμικά στοιχεία, επιφάνειες και όγκους που τέμνονται ατέλειωτα στον χώρο δίνοντας την τελική μορφή.

Ακολουθώντας το πανόραμα του τοπίου που ξεδιπλώνεται στον ορίζοντα, η εσωτερική οργάνωση και αντίστοιχα η σχέση πλήρων και κενών στοιχείων στο κέλυφος παραθέτουν, μέσα από την επιλεκτική αποκάλυψη ή απόκρυψη της περιβάλλουσας τοπογραφίας, διαφορετικές, αλληλοεξαρτημένες όμως μεταξύ τους, προτεραιότητες θεάσεων και χωρικών ρόλων.

Προκύπτει έτσι ένα αρθρωτό σύστημα που αποτελεί την εξισορρόπηση όλων αυτών των παράλληλων διαλόγων αναδεικνύοντας με απλό τρόπο την συνολική λογική του σχεδιασμού. Ο τρόπος με τον οποίο αναπτύσσονται τα αρχιτεκτονικά στοιχεία που παρεμβάλλονται ανάμεσα στον κύριο όγκο του κτιρίου και τον δρόμο – η διπλή σειρά υποστυλωμάτων, η δοκός που τα ενώνει, το κάθετο ξύλινο διάφραγμα, το πτυχωτό γυάλινο στέγαστρο – καθοδηγούν τα βλέμματα, τις κινήσεις και τις στάσεις, αφήνοντας να δημιουργηθεί μια ενδιάμεση μεταβατική περιοχή.

Πρωτεύοντα ρόλο διαδραματίζει στην συνολική εμπειρία το σκηνικό πλάσιμο αυτών των στοιχείων, καθώς εξωθούνται σε θεατρικότητα μέσα από το «παιχνίδι» της προοπτικής, του πρώτου πλάνου και του φόντου, του φωτός και της σκιάς – η πορεία εισόδου μεταμορφώνεται έτσι σε κάτι μη αναμενόμενο μετατρέποντας σε υπερβατική την προσέγγιση της κατοικίας.


Στατική μελέτη: Αντώνης Κανελλόπουλος, Πολιτικός Μηχανικός και Συνεργάτες
Ηλεκτρομηχανολογική μελέτη: Γιώργος Στεφάνου, Ηλεκτρολόγοι Μηχανολόγοι Μηχανικοί
Φυτοτεχνική μελέτη: Γιώργος Βάνης και Συνεργάτες Αρχιτέκτονες Τοπίου
Μελέτη: 2009
Χρόνος Κατασκευής: 2010-2011
Φωτογράφιση: Χαράλαμπος Λουϊζίδης

Αρχιτέκτονες: Potiropoulos D+L Architects
Δημήτρης Ποτηρόπουλος, Λιάνα Νέλλα-Ποτηροπούλου

Το γραφείο “Potiropoulos D+L Architects” δημιουργήθηκε το 1989 από τον Δημήτρη Ποτηρόπουλο και τη Λιάνα Νέλλα–Ποτηροπούλου. Η δραστηριότητά του εκτείνεται σε έργα κάθε τυπολογίας και μεγέθους, από εσωτερικούς χώρους, κατοικίες και κτίρια επαγγελματικής ή ειδικής χρήσης μέχρι έργα οργανωμένης ανάπτυξης και συγκροτήματα αστικής κλίμακας. Το γραφείο έχει τιμηθεί επανειλημμένα με βραβεία και διακρίσεις σε αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς, μεταξύ των οποίων: α΄ βραβείο για το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στη Σάμο, γ΄ βραβείο στο Συγκρότημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας στο Μαρούσι, β΄ βραβείο στο Νέο Μουσείο Ακρόπολης, α΄ βραβείο για την αποκατάσταση και επανάχρηση του διατηρητέου «Μεταξουργείου Εκμετζόγλου» στον Βόλο, διάκριση για το Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο στο Κάιρο κ.α. Έργα του έχουν παρουσιαστεί σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ανάμεσα στις οποίες: «Α΄ Biennale Νέων Ελλήνων Αρχιτεκτόνων», Αθήνα, 1996 – «Β΄ Biennale Νέων Ελλήνων Αρχιτεκτόνων», Αθήνα, 1998 – «Τοπία του Μοντέρνου. Η Ελληνική Αρχιτεκτονική στις Δεκαετίες 1960 και 1990», Ρότερνταμ, 1999 – «Έκθεση Παγκόσμιας Αρχιτεκτονικής», Βελιγράδι, 2000 – «Πανελλήνια Έκθεση Αρχιτεκτονικού Έργου», Πάτρα, 2000/2003/2006/2008 – «Το Σχήμα του Τόπου. 40 Χρόνια Αρχιτεκτονικά Θέματα», Αθήνα, 2008 κ.ά. Οι Εκδόσεις “Ποταμός” εξέδωσαν το 2008 τη μονογραφία “Ποτηρόπουλος Δ+Λ Αρχιτέκτονες” όπου παρουσιάζονται σαράντα χαρακτηριστικά πραγματοποιημένα έργα και μελέτες του γραφείου, την οποία προλογίζουν οι Daniel Libeskind και Δημήτρης Φιλιππίδης. Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος είναι ιδρυτικό μέλος του “Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής”. Η Λιάνα Νέλλα-Ποτηροπούλου δίδαξε το 2000-2001 σύνθεση στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών.

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χάρρυ Σάξον: «Η ιστορία δικαιώνει τους αδικημένους»

Graphic Novel / Χάρρυ Σάξον: «Οι τρανς άντρες υπάρχουμε κι ας το αγνοεί πολύς κόσμος»

Με αφορμή την παρουσίαση του queer κόμικ του «Ο Τηλέμαχος και το Δέρας» στο 9ο Comic Con, ο Χάρρυ Σάξον μιλά για την επιστροφή του μετά από απουσία 13 ετών, για το ταξίδι της φυλομετάβασής του, και για την παρουσία όλων και περισσότερων ΛΟΑΤΚΙ+ δημιουργών στον χώρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Design / Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της Ήρας Κατσαντώνη και του Αλέξανδρου Πάτση στο Μετς κι ανακαλύπτει έναν αναπάντεχο χώρο με μία «κρεμαστή» κουζίνα που δεσπόζει και γωνιές μυστικές που οδηγούν στη «Χώρα των Θαυμάτων».
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξενοδοχείο Βύρων στην Αιόλου: ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Αθήνας ξαναγεννιέται

Ξενοδοχείο Βύρων / Ένα από τα πιο παλιά κτίρια της Αιόλου ξαναγεννιέται

Η είδηση της αποκατάστασης του ξενοδοχείου Βύρων μάς πάει πίσω στον χρόνο, μεταξύ 1840 και 1860, τότε που η οδός Αιόλου άκμαζε εμπορικά και ήταν ο δρόμος με τα περισσότερα και τα καλύτερα ξενοδοχεία της πόλης. Η LiFO παρουσιάζει τα σχέδια της αποκατάστασης ενός από τα παλαιότερα σωζόμενα κτίρια της Αθήνας, η οποία θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ