Δύο ταινίες που έρχονται και δεν πρέπει να χάσεις

Δύο ταινίες που έρχονται και δεν πρέπει να χάσεις Facebook Twitter
Η Μορφή του Νερού παραμένει μια στιλπνή απόλαυση, ένα έργο φτιαγμένο με πολύτιμο πάθος από έναν δημιουργό που αγαπάει και σέβεται ειλικρινώς το έξω από δω και αυθεντικά off.
0

Η ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Από 15/2

Η κλασική Πεντάμορφη και το Τέρας, το παραμύθι, και πιο συγκεκριμένα η εκδοχή του Ζαν Κοκτό, συναντά το '50s καλτ Creature from the Black Lagoon του Τζακ Άρνολντ στη Μορφή του Νερού, ένα θεσπέσιο b-movie με συνείδηση, καρδιά και εντυπωσιακή εκτέλεση. Ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, με τον αναμενόμενο, ανενδοίαστο ενθουσιασμό του, ανακατεύει το ρομάντζο με την περιπέτεια, τον μύθο με τη βία, την τεχνική της αφήγησης με την τέχνη των προσωπικών του εμμονών, για να αναβαθμίσει τον έρωτα της άλαλης υπαλλήλου Ελίζα Εσπόζιτο με το αμφίβιο freak του Αμαζονίου με τα λέπια και τους σφοδρούς κοιλιακούς, σε μια ιστορία με σύγχρονες προεκτάσεις σε «ρετρονειρικό» φόντο.

Μπορεί οι αναφορές της ταινίας στις πηγές έμπνευσής της να είναι πολλές και δυνατές. Μπορεί ο Λαβύρινθος του Πάνα του Μεξικανού σκηνοθέτη, που επιτέλους, όπως είπε και στην απονομή, μετά από 25 χρόνια καριέρας και πίστης στα υπέροχα τέρατά του βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα για τη σκηνοθεσία του, να είναι συνολικά καλύτερη, και σίγουρα πιο πολιτική ταινία. Και ίσως κάποιες στροφές στη διαδρομή της κατασκοπικής πλοκής να λαχανιάζουν από ψυχροπολεμική, μελοδραματική υπερβολή.

Δύο ταινίες που έρχονται και δεν πρέπει να χάσεις Facebook Twitter
Σάλι Χόκινς και Οκτάβια Σπένσερ.

Η Μορφή του Νερού, ωστόσο, παραμένει μια στιλπνή απόλαυση, ένα έργο φτιαγμένο με πολύτιμο πάθος από έναν δημιουργό που αγαπάει και σέβεται ειλικρινώς το έξω από δω και αυθεντικά off, φέρεται με τρυφερότητα στους διαφορετικούς και σπάνια χάνει το χιούμορ του, διαστρέφοντας ευεργετικά την παλιομοδίτικη ποιότητα του μυθικού και στερεοτυπικού πυρήνα τους – όπως όταν βάζει την Ελίζα να αυνανίζεται καθημερινά στην μπανιέρα της ενόσω βράζει το αυγό της, πριν φύγει για τη δουλειά.

 

ΤΡΕΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΜΠΙΝΓΚ ΤΟΥ ΜΙZΟΥΡΙ

Από 18/1

Ωσαννά στη Φράνσις Μακντόρμαντ: και να μην έχετε κανέναν λόγο να δείτε την ταινία που διεκδικεί το βραβείο του σπαστικού-πιασάρικου τίτλου της χρονιάς, η Αμερικανίδα ηθοποιός τον δημιουργεί από μόνη της με μια τεράστια, απολαυστική ερμηνεία και σας προσκαλεί σε ένα οδυνηρό road trip δικαίωσης και εκδίκησης, με αδιανόητα καλογραμμένους διαλόγους, απανωτές ανατροπές χωρίς αυθαιρεσίες και μπαράζ από εκρήξεις χιούμορ από τον θεατρικό συγγραφέα, σεναριογράφο και σκηνοθέτη της Αποστολής στην Μπριζ, Μάρτιν Μακντόνα.

Δύο ταινίες που έρχονται και δεν πρέπει να χάσεις Facebook Twitter
Η Φράνσις Μακντόρμαντ δημιουργεί από μόνη της ένα λόγο για να δεις την ταινία.

Έχοντας πενθήσει την άδικα και βίαια δολοφονημένη κόρη της, η Μίλντρεντ Χέιζ, μια μάνα-άντρας και γυναίκα ευαίσθητη και απογοητευμένη μαζί, κουράστηκε να περιμένει και είναι αποφασισμένη να τσακίσει, ψυχολογικά και στο ξύλο, όσους δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους, δηλαδή τον Γούντι Χάρελσον και τον Σαμ Ρόκγουελ που εκτελούν χρέη σερίφη και βοηθού στην κωμόπολη, αλλά και όποιον της πάει κόντρα ή σκεφτεί να την προσβάλει, ανεξάρτητα από ηλικία, φύλο ή συγγένεια – η σκηνή με τον πρώην σύζυγο και τη νεαρή σύντροφό του είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα.

Με κόμμωση μοχόκ, εργατική φόρμα και αρβύλες, η πρωταγωνίστρια του Φάργκο έχει μοντελάρει την εμφάνισή της με ένα κράμα εκκεντρικότητας και Τζον Γουέιν, γλαρώνοντας το βλέμμα και μισανοίγοντας το στόμα της, σαν να έχει κατέβει οπλισμένη στα χαρακώματα και να γνωρίζει εκ των προτέρων πως η βλακεία και η αδιαφορία του κόσμου θα της στοιχίσουν. Σε κάθε της κίνηση δίνει μια μάχη πρωτότυπη, άνευ όρων, ανασαίνει βαριά, φτύνει τον αέρα στα μούτρα των αντιπάλων, κηρύσσει ανένδοτο σαν να πρωταγωνιστεί στην Αιχμάλωτη της Ερήμου του Τζον Φορντ, αψηφώντας τις συνέπειες, παρασύροντας το έργο σε γλιστερές, αστείες και πικρές πίστες.

Δύο ταινίες που έρχονται και δεν πρέπει να χάσεις Facebook Twitter
Γούντι Χάρελσον και Σαμ Ρόκγουελ.

Πότε μαύρη κωμωδία υψηλού επιπέδου και άλλοτε δράμα που καίει τα σωθικά, η ταινία Τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ του Μιζούρι, που απέσπασε 4 Χρυσές Σφαίρες για την παραγωγή, το σενάριο, τη Μακντόρμαντ και τον φοβερό Σαμ Ρόκγουελ, δεν σταματά να ξαφνιάζει με τη ζωηράδα της, σαν αλλόκοτο γουέστερν που αγκαλιάζει μια αληθινή τραγωδία.

 
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

O Γκιγιέρμο ντελ Τόρο μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο

Οθόνες / O Γκιγιέρμο ντελ Τόρο μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο

O μεγάλος Μεξικανός παραμυθάς που βραβεύτηκε επιτέλους στο Φεστιβάλ Βενετίας μιλά για τα δικά του φαντάσματα, τους ρόλους των φύλων στο σινεμά, τα τέρατα και την αγάπη, τις λογοτεχνικές και κινηματογραφικές του επιρροές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι δύο σημαντικότεροι λόγοι στις Χρυσές Σφαίρες ήρθαν από δύο κυρίες εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους

Οθόνες / Οι δύο σημαντικότεροι λόγοι στις Χρυσές Σφαίρες ήρθαν από δύο κυρίες εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους

Στη φετινή απονομή οι άνδρες κάθισαν σιωπηλοί στη θέση του συνοδηγού και οι μαυροφορεμένες κυρίες ξεσπάθωσαν, προσπαθώντας να καλύψουν το χαμένο έδαφος δεκαετιών
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ