Το φωτεινό αστέρι της Δάφνης Πατακιά

Το φωτεινό αστέρι της Δάφνης Πατακιά Facebook Twitter
Μου άρεσε πολύ το ελληνικό θέατρο που παρακολουθούσα πολύ όταν ερχόμουν διακοπές στην Ελλάδα. Έδωσα εξετάσεις στο Εθνικό και πέρασα.
0

Έχει κάτι που σε μαγνητίζει η Δάφνη Πατακιά. Το βλέμμα της καίει κι έχει κι αυτό το πλατύ χαμόγελο- αυτό το κορίτσι έχει χωρίς αμφιβολία μια χαρισματική παρουσία στην μεγάλη οθόνη! Φέτος, πρωταγωνίστησε στην ταινία του Τονί Γκατλίφ Djam με θέμα το ρεμπέτικο, μια ταινία που γυρίστηκε στην Ελλάδα και την Κωνσταντινούπολη και έκανε την πρεμιέρα της στο 70ό Φεστιβάλ των Καννών αποσπώντας πολύ καλές κριτικές ενώ πριν λίγες μέρες το όνομά της ανακοινώθηκε ανάμεσα στους υποψήφιους πρωτοεμφανιζόμενους ηθοποιούς για τα βραβεία Σεζάρ 2018.

Την Δάφνη την πρωτοείδαμε στη ταινία του Κωνσταντίνου Γιάνναρη Το ξύπνημα της άνοιξης αλλά και στο Interruption του Γιώργου Ζώη. Η νεαρή ηθοποιός γεννήθηκε το 1992 και μεγάλωσε στις Βρυξέλλες από Έλληνες γονείς, σπούδασε μπαλέτο και σύγχρονο χορό εκεί και στα 18 της έγινε δεκτή στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου, από όπου και αποφοίτησε. Της αρέσουν πολύ οι ήρωες των αδερφών Νταρντέν, η τρέλα του Λεός Καράξ και το παράδοξο του Μπρουνό Ντιμόν ενώ η αγαπημένη της ελληνική ταινία είναι Ο Δράκος του Νίκου Κούνδουρου. Η ίδια δεν νιώθει ούτε απόλυτα Ελληνίδα ούτε απόλυτα Βελγίδα. Αισθάνεται Ευρωπαία.

H Αθήνα είναι ένα μέρος όπου νιώθεις πως όλα και όλοι βράζουν, δημιουργικά ή και άσχημα. Αυτή είναι η γοητεία της, όλα είναι σε κίνηση.

Μου λέει πως όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει αρχαιολόγος και να κάνει ανασκαφές. Ονειρευόταν περιπέτειες σαν του Ιντιάνα Τζόουνς. «Ακόμα ονειρεύομαι περιπέτειες σε μακρινές χώρες». Την πρώτη της επαφή με το θέατρο την είχε μέσα από ερασιτεχνικές ομάδες στις οποίες συμμετείχε οικογενειακώς με τους γονείς και την αδελφή της. «Με διασκέδαζε το να βλέπω τους γονείς μου να μεταμορφώνονται για τους ρόλους τους και με συγκινούσε η αγάπη που είχαν για το θέατρο και το σινεμά».

Το φωτεινό αστέρι της Δάφνης Πατακιά Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία «Το ξύπνημα της άνοιξης», του Κωνσταντίνου Γιάνναρη

«Ναι, γεννήθηκα και μεγάλωσα στις Βρυξέλλες. Θυμάμαι έντονα την αυλή του σχολείου μου. Πήγαινα στο Ευρωπαϊκό Σχολείο. Ιταλοί, Έλληνες, Άγγλοι, Βέλγοι, παιδιά από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, παίζαμε και μαλώναμε σε όλες τις γλώσσες. Θυμάμαι την παέγια που έτρωγα από το τάπερ της Ισπανίδας συμμαθήτριας μου, τους Πορτογάλους που κλαίγανε φορώντας τις φανέλες της εθνικής τους ομάδας όταν χάσανε στο τελικό του Euro και θυμάμαι να βάζουμε στοιχήματα για το ποιανού η χώρα θα κερδίσει στην Eurovision. Νιώθω τυχερή που μεγάλωσα ανάμεσα σε τόσες διαφορετικές κουλτούρες».

Στην Ελλάδα ήρθε όταν τελείωσε το σχολείο για να σπουδάσει υποκριτική. «Μου άρεσε πολύ το ελληνικό θέατρο που παρακολουθούσα πολύ όταν ερχόμουν διακοπές στην Ελλάδα. Έδωσα εξετάσεις στο Εθνικό και πέρασα. Ακόμα δεν έχω  πολλή εμπειρία στο θέατρο και το σινεμά. Η πρώτη παράσταση στην οποία δούλεψα ήταν το Φάουστ του Μιχαήλ Μαρμαρινού. Η αφοσίωση και συγκέντρωση που έχει ο Μιχαήλ Μαρμαρινός όταν δουλεύει με σημάδεψε. Θέλω να του μοιάσω σε αυτό», λέει η ίδια.

Το φωτεινό αστέρι της Δάφνης Πατακιά Facebook Twitter
Η Δάφνη Πατακια μαζί με τον Τονί Γκατλίφ

Τον Τόνι Γκατλίφ τον συνάντησε την μέρα που πέρασε από το κάστινγκ για την ταινία. «Είχα δει προηγούμενες του ταινίες, το Gadjo Dilo, το Latcho Drom. Μου αρέσει ότι μπλέκει συχνά το ντοκιμαντέρ με την μυθοπλασία κυρίως όταν κινηματογραφεί κόσμο να χορεύει και να τραγουδάει. Όταν ξεκίνησαν τα γυρίσματα δεν μου είχε δώσει σενάριο. Μας έδινε τις σκηνές μια μέρα πριν το γύρισμα. Γυρίσαμε την ταινία σχεδόν σε χρονολογική σειρά και κάναμε το ίδιο roadtrip που κάνουν και οι χαρακτήρες στην ταινία από την Τουρκία προς την Ελλάδα. Ο Γκατλίφ λειτουργεί ενστικτωδώς, η εξέλιξη του γυρίσματος ήταν πάντα απρόβλεπτη κι αυτό δίνει μεγάλη ελευθερία».

 

Η Δάφνη είχε κάποια ακούσματα από ρεμπέτικα αλλά δεν γνώριζε την μεγάλη ιστορία του είδους. «Με αφορμή όμως την ταινία ασχολήθηκα περισσότερο. Είχα ήδη κάποιες βάσεις στον μπαγλαμά και το δούλεψα λίγο παραπάνω. Από ρεμπέτικα κομμάτια με συγκινεί η "Μισιρλού" κι ας είναι χιλιοακουσμένο τραγούδι. Με συγκινεί η ιστορία του, το ότι τραγουδήθηκε τόσο πολύ και μεταμορφώθηκε σε τόσα διαφορετικά μουσικά είδη, από διασκευές ρέγκε μέχρι και τη διασκευή στο Pulp Fiction».

Πολλά από τα γυρίσματα της ταινίας έγιναν στην Λέσβο. «Φτάνοντας εκεί συνειδητοποίησα ότι η ενημέρωσή μου σε σχέση με το προσφυγικό ήταν ελλιπής. Η πραγματικότητα είναι πάντα πιο ωμή. Μια ταινία μπορεί να βοηθήσει ευαισθητοποιώντας το κοινό αλλά η πραγματική βοήθεια είναι αυτή που προσφέρουν όσοι πήγαν στο νησί».

Το φωτεινό αστέρι της Δάφνης Πατακιά Facebook Twitter
Είχα ήδη κάποιες βάσεις στον μπαγλαμά και το δούλεψα λίγο παραπάνω. Από ρεμπέτικα κομμάτια με συγκινεί η «Μισιρλού» κι ας είναι χιλιοακουσμένο τραγούδι.

Η Δάφνη αυτό τον καιρό ζει στο Παρίσι αλλά καμιά φορά της λείπει η Αθήνα. «Υπάρχουν λιγότεροι κώδικες συμπεριφοράς στην Αθήνα απ' ο, τι σε άλλες πόλεις. Είναι ένα μέρος όπου νιώθεις πως όλα και όλοι βράζουν, δημιουργικά ή και άσχημα. Αυτή είναι η γοητεία της, όλα είναι σε κίνηση».

—  Δάφνη, πες μου μερικά πράγματα που σου αρέσει να κάνεις, σημαντικά ή ασήμαντα.

Μου αρέσει το τζιν τόνικ, ο μεσημεριανός ύπνος πιο πολύ από τον βραδινό, να χαϊδεύω τα κόκκινα βελούδινα καθίσματα στο σινεμά όταν βλέπω ταινία, μου αρέσει το τρέξιμο, οι ιστορίες της γιαγιάς μου για τον πόλεμο, μου αρέσει να ανοίγω σελίδες στην τύχη στα βιβλιοπωλεία. Μου αρέσουν πολύ οι μπάμιες. Μου αρέσει όταν περπατάω αργά το βράδυ με δυνατή μουσική στα αυτιά.

Το φωτεινό αστέρι της Δάφνης Πατακιά Facebook Twitter
Σκηνή από την τανία «Djam», του Τονί Γκατλίφ
Το φωτεινό αστέρι της Δάφνης Πατακιά Facebook Twitter
Σκηνή από την τανία «Djam», του Τονί Γκατλίφ
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ