Σαντέκ: Οι Γάλλοι είναι υποκριτές

Σαντέκ: Οι Γάλλοι είναι υποκριτές Facebook Twitter
Αυτός που συμπεριφέρεται υποτιμητικά, συνήθως δεν είναι έξυπνος, απλά έχει το χρόνο και την άνεση να διαβάζει βιβλία. Όλοι μπορούν να διαβάσουν. Έξυπνος όμως είναι αυτός που γράφει, που δημιουργεί, που έχει κάτι να πει.
0



Η ταινία «Μια Βόλτα στη Γαλλία» φέρνει κοντά δυο εντελώς διαφορετικούς χαρακτήρες που γεφυρώνουν το χάσμα στο οποίο βρίσκεται η σημερινή κοινωνία της Γαλλίας, αλλά και δυο ηθοποιούς που δε θα περίμεναν ποτέ πως θα συμπρωταγωνιστήσουν. Ο βετεράνος Ζεράρ Ντεπαρντιέ συνάντησε τον νεαρό ράπερ Σαντέκ και η παράδοξη χημεία τους λειτούργησε υπέρ της ταινίας. Ο, μαροκινής καταγωγής, Σαντέκ μπορεί να ήταν πρωτάρης στον χώρο του σινεμά, όμως είναι ένα γνωστό όνομα στον χώρο της rap για τη Γαλλία. Στα 26 του, με επιθετικό στίχο που στόχο έχει να γκρεμίσει τις κοινωνικές προκαταλήψεις της χώρας, διατηρεί έναν σημαντικό πυρήνα οπαδών που τον ακολουθούν στα social media, κυκλοφορεί κυρίως mixtapes, ενώ έβγαλε και ένα ολοκληρωμένο άλμπουμ το 2013 με τίτλο Les frontières du réel.


Ο Sadek βρέθηκε πριν λίγο καιρό στην Αθήνα για το φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου και στην κουβέντα που κάναμε αποκάλυψε μια πολύ ευγενική προσωπικότητα πίσω από το προσωπείο που έχει στη σκηνή. Μίλησε για τα rap battles που τον έβαλαν σε αυτό το είδος της μουσικής, για τα κακώς κείμενα της γαλλικής κοινωνίας και για την πρώτη εμπειρία που είχε ως ηθοποιός.


— Ήρθες για πολύ λίγο στην Αθήνα. Πρώτη φορά εδώ;

Ναι, και λυπάμαι που θα μείνω λίγο γιατί η πόλη είναι πανέμορφη, θυμάμαι πως όταν ήμουν μικρό παιδί διάβαζα για την ελληνική ιστορία και τώρα είμαι σε ένα μέρος με τόσες αναφορές σε αυτή, αλλά τόσο σύγχρονο ταυτόχρονα. Επίσης χαίρομαι γιατί επισκέπτομαι άλλη μια μεσογειακή χώρα. Πρόσφατα είχα επισκεφθεί έναν Πορτογάλο φίλο μου και του εξηγούσα πως όταν βρίσκεσαι σε μεσογειακή χώρα, όποια κι αν είναι αυτή, νιώθεις σαν να είσαι σπίτι σου. Καταλαβαίνεις πως λειτουργούν οι άνθρωποι, οι πιο πολλοί έχουν μια συγκεκριμένη ηθική που τη διακρίνεις εύκολα και αν τη σέβεσαι, όλα κυλούν υπέροχα.

Ο Μποντλέρ, όσο έζησε, ήταν ένας περιθωριακός σαν εμένα, όσοι λένε πως τον θαυμάζουν σήμερα, αν ζούσαν στην εποχή του θα τον χλεύαζαν. Θα ήταν φίλος μαζί μου, όχι με τις ανώτερες τάξεις. Εμένα μου αρέσει ο Μποντλέρ γιατί μπορώ να κατανοήσω τα προβλήματα που είχε στη ζωή του.


— Πώς ακριβώς ξεκίνησες στον χώρο της rap;

Ήθελα απλά να εκφραστώ με αυτό τον τρόπο για να διασκεδάζω, όπως ένα παιδί π.χ. που παίζει ποδόσφαιρο. Ξεκίνησα σε ηλικία 11 χρονών, θυμάμαι τότε είχα δει με έναν φίλο μου το «8 Mile» με τον Eminem και κολλήσαμε πολύ με τις στιχουργικές «μάχες». Αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι αντίστοιχο οι δυο μας, ετοίμασε ο καθένας τους στίχους του και βρεθήκαμε μετά το σχολείο για να κάνουμε το ίδιο. Μας είδαν κι άλλα παιδιά και συμμετείχαν αμέσως. Ήταν η πρώτη φορά που ένιωσα σημαντικός, να είμαι στο επίκεντρο ενός πράγματος που αφορούσε πολλά άτομα, τα οποία έβλεπαν πως κάνω κάτι καλά.


— Και από αυτό πώς προέκυψε η επαγγελματική ενασχόληση;

Συνέχισα να διασκεδάζω με αυτό τον τρόπο ως τα 15 μου περίπου που συνειδητοποίησα πως αυτό που ήθελα περισσότερο τότε ήταν τα χρήματα. Άρχισα να κάνω διάφορες δουλειές, έβγαζα κάποια ικανοποιητικά χρήματα για την ηλικία μου, αλλά γρήγορα κατάλαβα πως ήθελα να επιστρέψω στη μουσική. Την αγαπούσα, ήταν αυτό που με έκανε να νιώθω καλύτερα, ο καλύτερος τρόπος για να εκφράζω τη χαρά και τη λύπη μου στους υπόλοιπους. Έκανα κάποιες freestyle ηχογραφήσεις και τις ανέβασα στο ίντερνετ και σύντομα ήρθε μια πρόταση από δισκογραφική εταιρία και μια συνεργασία με το Quai 54, το μεγάλο τουρνουά streetball που γίνεται στο Παρίσι, όπου μέσα σ' αυτό γίνονται μουσικές εκδηλώσεις. Συνεργάζομαι με τους διοργανωτές εδώ και 10 χρόνια. Χαίρομαι γιατί οι άνθρωποι που επέλεξα να συνεργαστώ δε μου έδωσαν οδηγίες για τη μουσική μου, ούτε μου απαγόρευσαν πράγματα. Με πήραν γι' αυτό που είμαι.

Σαντέκ: Οι Γάλλοι είναι υποκριτές Facebook Twitter
Στα γυρίσματα είχα πολύ χρόνο να δουλέψω και να παρουσιάσω τον ρόλο όσο καλύτερα μπορούσα. Νομίζω δεν υπάρχει η έννοια τελειότητα, δε μπορεί να είναι κάποιος τέλειος στο ρόλο του, προσπάθησα πάντως με όλες μου τις δυνάμεις.


— Στην ταινία ο χαρακτήρας σου γίνεται συχνά θύμα εξαιτίας κοινωνικών προκαταλήψεων. Είναι κάτι που σου έχει συμβεί και στην πραγματικότητα;

Υπάρχει πολλή υποκρισία στην κοινωνία της Γαλλίας σε όλους τους τομείς. Η ελίτ της χώρας λέει για παράδειγμα «λατρεύουμε την ποίηση και τη φιλοσοφία ή διαβάζουμε μόνο Μποντλέρ». Μπούρδες. Ο Μποντλέρ, όσο έζησε, ήταν ένας περιθωριακός σαν εμένα, όσοι λένε πως τον θαυμάζουν σήμερα, αν ζούσαν στην εποχή του θα τον χλεύαζαν. Θα ήταν φίλος μαζί μου, όχι με τις ανώτερες τάξεις. Εμένα μου αρέσει ο Μποντλέρ γιατί μπορώ να κατανοήσω τα προβλήματα που είχε στη ζωή του. Πως είναι δυνατόν να λέει κάποιος χωρίς οικονομικά προβλήματα πως του αρέσει ο Μποντλέρ; Οι ίδιοι άνθρωποι κοροϊδεύουν οτιδήποτε δεν πλησιάζει τα στάνταρντ τους σήμερα. Στα προάστια, όπου και μεγάλωσα, έχουμε διαφορετική προφορά από τους ανθρώπους του κέντρου του Παρισιού και μας κοροϊδεύουν συνέχεια γι' αυτό. Στην αρχή αντιμετώπιζα τέτοιες συμπεριφορές με μίσος. Μετά κατάλαβα πως δεν χρειάζεται να νιώθω έτσι. Αυτός που συμπεριφέρεται υποτιμητικά, συνήθως δεν είναι έξυπνος, απλά έχει το χρόνο και την άνεση να διαβάζει βιβλία. Όλοι μπορούν να διαβάσουν. Έξυπνος όμως είναι αυτός που γράφει, που δημιουργεί, που έχει κάτι να πει. Ήμουν πρόσφατα σε ένα τηλεοπτικό σόου με έναν κριτικό που του αρέσει να διαφημίζει συνήθως τις γνώσεις του και τον ρώτησα αν πραγματικά νιώθει έξυπνος επειδή απλά έχει γνώσεις. Ενοχλήθηκε γιατί απλά παίρνει πληροφορίες που δεν αγγίζουν τα συναισθήματά του, αν ένιωθε κάποια από όλα αυτά που διάβαζε δε θα είχε ενοχληθεί σε αυτό που του είπα.


— Στον χώρο σου είσαι αυτή τη στιγμή πετυχημένος, αλλά με το σινεμά δεν είχες κάποια σχέση. Πώς ακριβώς προέκυψε η συνεργασία;

Δε θα σου πω ψέματα, δε με προσέγγισαν επειδή με ήξεραν, ήθελαν ένα συγκεκριμένο ρόλο που έτυχε να ταιριάζει στο προφίλ μου. Έστειλαν από την παραγωγή προσκλήσεις σε πολλούς rappers σε όλη τη χώρα και βρέθηκα μαζί τους σε οντισιόν, όπου τελικά πήρα το ρόλο.


— Και όταν τελικά έγινε αυτό, πώς ήταν η εμπειρία των γυρισμάτων;

Στα γυρίσματα είχα πολύ χρόνο να δουλέψω και να παρουσιάσω τον ρόλο όσο καλύτερα μπορούσα. Νομίζω δεν υπάρχει η έννοια τελειότητα, δε μπορεί να είναι κάποιος τέλειος στο ρόλο του, προσπάθησα πάντως με όλες μου τις δυνάμεις. Θα ήθελα να συνεχίσω στον κινηματογράφο και κυρίως να βρω διαφορετικούς ρόλους. Τώρα έκανα το προφανές, είμαι ράπερ και έπαιξα έναν ράπερ. Πρόσφατα έπαιξα και σε άλλη μια ταινία που έκανα τον αστυνομικό και μου άρεσε πολύ που ήμουν κάτι τελείως ξένο από αυτό που είμαι. Θα ήθελα να κάνω κι άλλους ρόλους, για παράδειγμα μου αρέσει πολύ το «Rainman», θα ήθελα να έπαιζα έναν ρόλο σαν αυτό του Χόφμαν.

Σαντέκ: Οι Γάλλοι είναι υποκριτές Facebook Twitter
Ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ είναι ένα ιερό τέρας του κινηματογράφου και ποτέ στην ταινία δε με αντιμετώπισε σαν να είναι ανώτερός μου.


— Ποια είναι η σχέση σου με τον κινηματογράφο ως θεατής;

Βλέπω πολλές ταινίες, αλλά συνήθως κολλάω με μερικές που θεωρώ πια αγαπημένες μου. Μπορεί να δω 10 φορές την ίδια ταινία αντί να δω 10 διαφορετικές. Μου αρέσουν πολύ τα «Καλά Παιδιά» και το «Καζίνο» του Σκορσέζε, αλλά νομίζω η πιο αγαπημένη μου από όλες είναι το κορεάτικο «Oldboy», δε μπορώ να ξεχάσω ακόμη την ερμηνεία του πρωταγωνιστή.


— Στην ταινία που παίζεις είχες δίπλα σου ένα μεγάλο όνομα του γαλλικού σινεμά, τον Ζεράρ Ντεπαρντιέ. Πως ήταν η συνεργασία σας;

Είναι ένα ιερό τέρας του κινηματογράφου και ποτέ στην ταινία δε με αντιμετώπισε σαν να είναι ανώτερός μου. Με προσέγγιζε με απλότητα ως συνάδελφο, και όταν μιλούσαμε ήταν συνήθως ήρεμος και πολύ ανοιχτόμυαλος σε όσα μου έλεγε. Η μόνη απόσταση που ένιωθα γεννιόταν από τη δική μου πλευρά, τον σεβόμουν λόγω ηλικίας και καριέρας και προτιμούσα να κάνω αστεία με άτομα της ηλικίας μου που ήταν στην παραγωγή. Του αξίζει όμως αυτός ο σεβασμός.


Η ταινία «Μια Βόλτα στη Γαλλία» κυκλοφορεί στους κινηματογράφους από την One from the Heart.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM