Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική

0

  «Που βρίσκεται η θλίψη στα πολύχρωμα έργα της Arisa Nakahara;», αναρωτήθηκα όταν διάβασα την απάντηση της στη συνέντευξη που παραχώρησε στο LIFO.gr για τον φόβο του θανάτου που τον μετέτρεψε σε ενέργεια για την ζωγραφική. Παρατήρησα αυτή την θλίψη στα μάτια μερικών γυναικών στους γεμάτους λουλούδια και πεταλούδες πίνακες της. Αυτό τους έκανε ακόμα περισσότερο όμορφους στα μάτια μου.

— Πες μας λίγα πράγματα για εσένα και το μέρος στο οποίο μεγάλωσες

Ζω στην Ιαπωνία, στην πόλη Iwatsuki , στο νομό Saitama. Η πόλη είναι διάσημη για την Ιαπωνική κούκλα. Εδώ υπάρχουν επίσης πολλοί τεχνίτες. 

Γιατί έγινες καλλιτέχνης;

Μου άρεσε να ζωγραφίζω από τότε που ήμουν παιδί. Μπορούσα να φανταστώ την εικόνα ή το σχήμα και μετά να το σχεδιάσω. Είχε πλάκα. Όμως, με την εξάσκηση και προσπαθώντας να προσαρμόσω αυτό που έφτιαχνα στο χαρτί με αυτό που είχα στο κεφάλι μου, έκανα τον χρόνο να περνά γρήγορα, και είμαι εδώ σήμερα. Έτσι ήθελα να ζωγραφίζω όχι μόνο για χόμπι, αλλά σαν κανονική δουλειά.

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Ήμουν φοβισμένη με τον θάνατο. Όμως σταμάτησα να ξοδεύω τον χρόνο μου σκεφτόμενη αυτά που με φοβίζουν. Αποφάσισα να βάλω όλη μου την ενέργεια και τον χρόνο στην ζωγραφική που αγαπώ... Φωτογραφία: Arisa Nakahara
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Ποια είναι η πιο έντονη ανάμνηση που έχεις από την παιδική σου ηλικία;

Θυμάμαι καθαρά τα πυροτεχνήματα, σε ένα καλοκαιρινό φεστιβάλ , που είδα για πρώτη φορά στη ζωή μου. Εντυπωσιάστηκα από την λάμψη στον σκοτεινό ουρανό και από τον ήχο που δεν είχα ξανακούσει. Ποτέ δεν θα ξεχάσω την εικόνα των πυροτεχνημάτων να ανεβαίνουν ψηλά, να σκάνε σαν τεράστιο λουλούδι και να χάνονται σε ένα δευτερόλεπτο.

Θα χαρακτήριζες την δουλειά σου ως φεμινιστική και γιατί;

Ο λόγος για τον οποίο ζωγραφίζω μια γυναίκα είναι γιατί είναι το καλύτερο θέμα για εμένα. Ζωγραφίζω πολλά θέματα και αντικείμενα, όμως πιστεύω ότι πάνω σε αυτό το μοτίβο εκφράζω καλύτερα τις σκέψεις και τις ιδέες μου. Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο που να έχω στο μυαλό μου για τη γυναίκα που ζωγραφίζω. Ζωγραφίζω τη γυναίκα σαν λουλούδι και σαν σύμβολο της ζωής.

Πες μας λίγα πράγματα για το λεύκωμα "Yunareba Hana"

"Yunareba Hana" σημαίνει "Speaking of example, it is a flower". Ζωγραφίζω αρκετά λουλούδια. Το λουλούδι είναι όμορφο όχι μόνο όταν ανθίζει, αλλά και όταν είναι μπουμπούκι ή άνθος. Ακόμα και τη στιγμή που πεθαίνει, πιστεύω ότι ξεκινά για αυτό μια νέα ζωή. Πιστεύω ότι οι άνθρωποι θα μπορούσαν να ξεκινήσουν το οτιδήποτε, οποιαδήποτε στιγμή άσχετα από την ηλικία τους. Βάζω τη σκέψη μου σε κάθε πίνακα που δημιουργώ. Η συλλογή των έργων μου έγινε βιβλίο όπου κάποιος μπορεί να αναζητήσει τα πιστεύω μου στον πυρήνα του κάθε πίνακα.

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Ο λόγος για τον οποίο ζωγραφίζω μια γυναίκα είναι γιατί είναι το καλύτερο θέμα για εμένα.Ζωγραφίζω την γυναίκα σαν λουλούδι και σαν σύμβολο της ζωής...


Πες μας λίγα πράγματα για τη συνεργασία σου με την LeeCooper και το πώς σε βοήθησε να προωθήσεις την δουλειά σου.

Κάθε φορά που κάνω μια συνέντευξη, πάντοτε αισθάνομαι τη σημασία του ενθουσιασμού για αυτό που θα ήθελα να πω. Μιλώντας, το μυαλό μου οργανώνει αυτά που αισθάνομαι μέσα μου, έπειτα πρέπει να δω τον τρόπο που έχω ανάγκη για να προχωρήσω παρακάτω.

Πιστεύεις ότι ένας καλλιτέχνης έχει κάποια υποχρέωση απέναντι στην κοινωνία;

Ναι, όμως για να είμαι ειλικρινής, εξακολουθώ να μην γνωρίζω τι μπορώ να κάνω. Για εμένα, το να ζωγραφίζεις σημαίνει να ζεις δύσκολα. Ήμουν φοβισμένη με τον θάνατο. Όμως σταμάτησα να ξοδεύω τον χρόνο μου σκεφτόμενη αυτά που με φοβίζουν. Αποφάσισα να βάλω όλη μου την ενέργεια και τον χρόνο στην ζωγραφική που αγαπώ. Η ζωγραφική θα είναι μια απόδειξη ότι έζησα σε αυτό τον κόσμο. Θα ήθελα να εξακολουθήσω να ψάχνω τον ρόλο μου στην κοινωνία μέσω της ζωγραφικής.

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Μια λίστα με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες και ένα σύντομο σχόλιο για τον καθένα;

1.

Aubrey Vincent Beardsley

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Πιθανόν ήμουν στις πρώτες τάξεις του γυμνασίου, όταν γνώρισα την δουλειά του. Μου προκάλεσε έκπληξη το πώς η καμπύλη και η γραμμή δημιουργούσαν όμορφους κόσμους στο χαρτί χωρίς χρώμα. Η δυναμική της σύνθεσης είναι ο λόγος που με τραβάει η δουλειά του.

2.

Gustav Klimt

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Ο ερωτισμός με τον οποίο ο Klimt ζωγραφίζει είναι εκλεπτυσμένος και δίνει σε κάθε έργο του μια σύντομης διάρκειας ζωή. Κάθε πίνακας του ζει και πεθαίνει. Αισθάνομαι έντονα ότι το μήνυμα που υπονοείται πίσω από τα έργα του είναι η αποδοχή του θανάτου. Παρόμοιο είναι το θέμα και των δικών μου έργων και έχω επηρεαστεί από τις δουλειές του.

3.

Kyosai Kawanabe

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Το παραμορφωμένο μοτίβο είναι η τεχνική που αποδεικνύει πως τα μάτια του συλλαμβάνουν το θέμα στην λεπτομέρεια, και τα έργα του έχουν χιούμορ, ένα χιούμορ το οποίο μου προσφέρεται ασταμάτητα κάθε φορά που βλέπω έργο του. Οι δυναμικοί πίνακες του με κάνουν να αισθάνομαι τη ροή του χρόνου και τον άνεμο που φυσά.

4.

Hayao Miyazaki

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Εντυπωσιάζομαι από το γεγονός ότι πάντοτε καταπιάνεται με σοβαρότερους προβληματισμούς. Επίσης μου αρέσει το πώς η δουλειά του εξελίσσεται. Μαθαίνοντας λίγα πράγματα από τους άλλους ίσως να μαθαίνω κάτι σπουδαίο για τον ίδιο μου τον εαυτό. Οι ταινίες του δίνουν ελπίδα. Αγαπώ ιδιαίτερα τα "Kiki's delivery service” και τα "Spirited Away". Τα παρακολουθώ όταν χρειάζεται να παλέψω.

Τα μελλοντικά σου σχέδια;

Να συνεχίσω να ζωγραφίζω. Θα μου άρεσε να «επανεφευρίσκω» τον εαυτό μου καθημερινά.

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Θα ήθελα να εξακολουθήσω να ψάχνω τον ρόλο μου στην κοινωνία μέσω της ζωγραφικής...
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Η ζωγραφική θα είναι μια απόδειξη ότι έζησα σε αυτό τον κόσμο...

Οι εικόνες που συνοδεύουν την συνέντευξη παραχωρήθηκαν από την ζωγράφο για αποκλειστική χρήση από το LIFO.gr. Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση τους χωρίς την άδεια της.

 Info

official site

facebook

Εικαστικά
0

Βαγγέλης Μακρής

Ξεκίνησε να γράφει στο LIFO.gr από τους πρώτους του μήνες, με το ψευδώνυμο Vam33
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ