Μια παλιά επεισοδιακή κουβέντα με την Sharon Jones, που έφυγε σήμερα στα 60 της χρόνια

Μια παλιά επεισοδιακή κουβέντα με την Sharon Jones, που έφυγε σήμερα στα 60 της χρόνια Facebook Twitter
0

Η συνέντευξη με την Sharon Jones είχε γίνει λίγες μέρες πριν έρθουν στο Gagarin για το περίφημο live τους. Ήταν 2008 και είχαμε κάνει τηλεφωνικά μια πολύ αγχωτική συνομιλία γιατί μιλούσε με έντονη προφορά (ήταν από τη Νότια Καρολίνα) και δεν καταλάβαινα χριστό από όσα έλεγε. Εγώ ρωτούσα, αυτή απαντούσε, και όταν έκλεισα το τηλέφωνο δεν είχα ιδέα τι μου είχε πει. Χρειάστηκε η βοήθεια του Φρέντι για να αποκωδικοποιήσουμε τα λόγια της. Σήμερα που ξαναδιαβάζω τη συνέντευξη, τα βρίσκω συγκινητικά. Η Sharon Jones άργησε πολύ να κάνει καριέρα, ξεκίνησε στα 40 της να έχει την αναγνώριση που της άξιζε, κι έζησε 20 πολύ δημιουργικά και λαμπερά χρόνια. Ήταν ένας πολύ ξεχωριστός άνθρωπος. Πάλεψε σκληρά για να αναγνωριστεί, να αποδείξει την αξία της και πάλεψε με την αρρώστια ακόμα πιο σκληρά. Κατάφερε να γίνει μία από τις πιο σπουδαίες τραγουδίστριες που είχε η σύγχρονη σόουλ και μέχρι την τελευταία μέρα της έκανε σχέδια για νέο δίσκο και εμφανίσεις στη Νέα Υόρκη. Όταν έχασε τα μαλλιά της από την χημειοθεραπεία, δεν φόρεσε ποτέ περούκα για να εμφανιστεί στη σκηνή. Ήταν πιο όμορφη από ποτέ. Ήταν μόλις 60 χρονών. 

H Sharon Jones είναι αφοπλιστικά ειλικρινής. Πληθωρική σε όλα, σε φωνή, σε εμφάνιση, με στόφα μεγάλης τραγουδίστριας των '60s και των '70s, χρειάστηκε να περιμένει τρεις δεκαετίες για να δει το πρώτο άλμπουμ της στα δισκάδικα και να διεκδικήσει τελικά το μερίδιό της στην επιτυχία. «Έκανα του κόσμου τις δουλειές, ενώ ήδη είχα αρχίσει να ασχολούμαι με το τραγούδι» λέει με βαριά νότια προφορά που με πολύ κόπο καταλαβαίνεις. «Ο λόγος; Μου έλεγαν ότι δεν έχω την εμφάνιση που χρειαζόταν για να γίνω τραγουδίστρια. Στα ’70s μου έλεγαν ότι δεν έχω το look, ότι είμαι πολύ κοντή και πολύ χοντρή κι αργότερα, όταν ήμουν 25, μου είπαν κι ότι ήμουν και πολύ μεγάλη! Γι' αυτό έπρεπε να κάνω διάφορες δουλειές για να τα βγάλω πέρα». Μιλάει γρήγορα και γελάει, αλλά κάθε φορά που αναφέρεται στον τρόπο που την αντιμετώπιζαν λόγω του «ακατάλληλου look» σοβαρεύει. «Βασικά δούλευα στο Rikers Island, τη φυλακή της Νέας Υόρκης, με τους άντρες, και δεν ήθελα καθόλου να είμαι εκεί. Δούλεψα για δυο χρόνια και μετά έπαθα ένα ατύχημα με το αυτοκίνητο κι έλειψα για 9 μήνες. Έτσι με έδιωξαν. Στη συνέχεια δούλεψα για τη Wells Fargo Bank, προστάτευα τα θωρακισμένα αυτοκίνητα που μετέφεραν τα λεφτά του χρηματιστηρίου. Φοβερές εμπειρίες. Τραγουδούσα εδώ κι εκεί στη Νέα Υόρκη, σε γάμους, έκανα backing vocals σε διάφορα κομμάτια σαν Lafaye Jones, μέχρι που γνώρισα τον Lee Fields το 1996. Μέσα απ' την Desco Records γνώρισα τα υπόλοιπα μέλη του γκρουπ, τους Dap Kings».

Μια παλιά επεισοδιακή κουβέντα με την Sharon Jones, που έφυγε σήμερα στα 60 της χρόνια Facebook Twitter

H Sharon Jones και οι Dap Kings πέρασαν πολλά μέχρι να βγάλουν τον πρώτο τους επίσημο δίσκο -το 2002. Ήταν το Dap Dippin' with Sharon Jones and the Dap-Kings που ηχογραφήθηκε στη Βαρκελώνη. Η παλιομοδίτικη σόουλ φανκ και η φωνή της ξεχώρισαν μέσα στον ορυμαγδό του μοδάτου R&B και γρήγορα ακολούθησαν κι άλλα δυο άλμπουμ. Το περσινό εξαιρετικό 100 Days, 100 Nights τους έκανε δημοφιλείς και πέρα από τα αμερικανικά σύνορα και οι κριτικές μιλούσαν για θρίαμβο. Σήμερα η Sharon αισθάνεται δικαιωμένη, παρόλο που είναι εμφανής η πικρία της όταν μιλάει για νεότερες τραγουδίστριες που λόγω εμφάνισης είχαν περισσότερες ευκαιρίες. «Δεν έχασα ποτέ την πίστη μου» λέει. «Βεβαίως κι αποθαρρύνθηκα, γι' αυτό έκανα όλες αυτές τις δουλειές, αλλά ήξερα ότι ο Θεός μου είχε δώσει ένα χάρισμα και μια μέρα οι άνθρωποι θα με αποδέχονταν για τη φωνή μου και όχι για το πώς μοιάζω. Κράτησα την πίστη μου κι έμεινα καρφωμένη εκεί. Αν κάτι υπάρχει βαθιά μέσα στην καρδιά σου, στην ψυχή σου, δεν το αφήνεις ποτέ. Μένεις εκεί, ό,τι κι αν πετάξει μπροστά σου ο Θεός. Το να βλέπω την Amy Winehouse να παίρνει το Grammy με συνοδεία το συγκρότημά μου δεν με χάλασε καθόλου, γιατί αυτή και ο Mark Ronson μας έβαλαν στο mainstream και τώρα μας ακούνε και νέα παιδιά. Μπορεί να παίρνει όλα τα πλεονεκτήματα της δόξας και την προσοχή, αλλά απ' την άλλη βλέπεις τι επιπτώσεις μπορούν να έχουν όλα αυτά. Υπάρχουμε 30 χρόνια και τώρα χάρη σ' αυτή μας πρόσεξαν διαφορετικοί άνθρωποι. Δες, μας καλέσατε ακόμα και στην Ελλάδα. Δεν έχω τίποτα κακό να πω για την Amy, τη χαίρομαι την επιτυχία της, ελπίζω μόνο να φτιάξει τη ζωή της, να συνέλθει και να συνεχίσει να κάνει μουσική. Όλοι τα διαβάζουμε αυτά που κάνει στις εφημερίδες». 

Τα λόγια της δεν έχουν ίχνος ειρωνείας, μιλάει σοβαρά. Αμέσως μετά όμως σκοτεινιάζει. «Πριν από λίγες μέρες πήγαν οι Dap Kings να ηχογραφήσουν το σάουντρακ για τη νέα ταινία του James Bond μαζί της, αλλά δεν θα το κάνει τελικά, το μετάνιωσε, διάβασα κάπου ότι θα τραγουδήσει η Beyonce. Γιατί δεν χρησιμοποιούν εμένα; Ίσως είμαι πολύ μεγάλη, ίσως δεν πουλάω τόσο, ίσως δεν τα πάω τόσο καλά, δεν ξέρω. Ξέρεις ποιος είναι ο λόγος που φτάσαμε στα Grammy και μας το έδωσαν; Η δισκογραφική μας είναι ανεξάρτητη».

«Στην Αθήνα θα σας πάμε πίσω στο χρόνο, στα '60s και στα '70s. Βγαίνουμε και του δίνουμε να καταλάβει. Ιδρώνουμε, το make up τρέχει, βγάζω τα παπούτσια μου και χορεύω. Χορεύω μέχρι τελικής πτώσης...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ