Ο Μάικλ Φασμπέντερ, η Αλίσια Βικάντερ και ο Ντέρεκ Σιανφράνς μιλούν στη LIFO

Ο Μάικλ Φασμπέντερ, η Αλίσια Βικάντερ και ο Ντέρεκ Σιανφράνς μιλούν στη LIFO Facebook Twitter
Η Βικάντερ με τον Φασμπέντερ είναι όπως το θρυλικό άλογο κούρσας Seabiscuit και ο Μοχάμεντ Άλι: το καθαρόαιμο και ο βαρέων βαρών πυγμάχος. Αυτός θα μπορούσε να τη βγάλει νοκ άουτ από την αρχή, αλλά εκείνη επέμεινε κι έμεινε όρθια στον δεύτερο γύρο.
0

MICHAEL FASSBENDER

 

Η ΑΛΙΣΙΑ ΒΙΚΑΝΤΕΡ

Ήταν φανερό πως ήταν συγκεντρωμένη και θαρραλέα. Και κυρίως, είχε αξιοθαύμαστη αντοχή, που προφανώς οφείλει στην πολυετή, έντονη εκπαίδευσή της στο μπαλέτο. Είχε μια ανεξάντλητη πηγή ενέργειας. Μου έκανε εντύπωση πώς μια τόσο όμορφη κοπέλα δεν δίστασε να δείξει τις άσχημες πλευρές του χαρακτήρα. Το λέω γιατί οι ηθοποιοί συνήθως φοβόμαστε την αποξένωση από τους θεατές. Οι επιλογές της είναι πρωτότυπες. Δείτε το «Κορίτσι από τη Δανία». Μετέτρεψε την Γκέρτα Βέγκενερ σε μια μοντέρνα γυναίκα.

Η ΕΞΟΧΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΖΗΛΑΝΔΙΑ

Στην αρχή, είπαμε «με τίποτα!» Πόσο λάθος κάναμε... Η απομόνωση είναι υπέροχη, αλλά εγκυμονεί κινδύνους, αν δεν βρεις την ισορροπία. Απολαύσαμε την ομορφιά του τοπίου, κοιμόμασταν έξω, τρώγαμε καβούρια και καραβίδες, ακούγαμε μουσική. Σαν καλοκαιρινή κατασκήνωση − ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα

ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ

Κακομαθαίνεις με τις πολλές επιλογές που σου προσφέρει η Νέα Ζηλανδία. Περιττό να πω πως τα συνεργεία είναι πλέον πεπειραμένα και δουλεύουν σε υψηλότατο επίπεδο. Κάναμε τα γυρίσματα στο ακρωτήρι Campbell και προσποιηθήκαμε πως ήμασταν σε νησί, όπως ορίζει το σενάριο. Αν και χερσόνησος στην ουσία, το αποτέλεσμα ήταν εξίσου βίαιο, με τα κύματα να σκάνε με δύναμη στα βράχια από το πρωί ως το βράδυ. Μου προκαλούσε θυμό, απελπισία, νοσταλγία.

ΤΟ «ΜΩΡΟ» ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ

Το παιδάκι ορίζει τι θα γίνει στο πλατό. Αυτό αποφάσιζε, με τον τρόπο και τη διάθεσή του, ποια λήψη είναι η καλή. Σαν τα ζώα, αν και δεν είναι σωστό να τα βάλω στην ίδια κατηγορία.

Ο Μάικλ Φασμπέντερ, η Αλίσια Βικάντερ και ο Ντέρεκ Σιανφράνς μιλούν στη LIFO Facebook Twitter
Το παιδάκι ορίζει τι θα γίνει στο πλατό. Αυτό αποφάσιζε, με τον τρόπο και τη διάθεσή του, ποια λήψη είναι η καλή. Σαν τα ζώα, αν και δεν είναι σωστό να τα βάλω στην ίδια κατηγορία.

ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ

Περισσότερο και από τα ρούχα, τα παπούτσια σε βάζουν μέσα στον ρόλο σε μια ταινία εποχής. Προσθέτουν «στρώμα» στον χαρακτήρα και δεν φαίνονται συνήθως στα πλάνα, τα νιώθει ο ηθοποιός, χωρίς να ανησυχεί πώς θα δείχνουν ή αν κάθονται σωστά στο σώμα του.

Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ

Ο Τομ κινείται με μια απαρασάλευτη ηθική πυξίδα, είναι δυνατός, παλαιών αρχών. Η ζόρικη ζωή σκληραίνει τον χαρακτήρα. Όσο για το αν ανήκει σε μια άλλη εποχή, δεν συμφωνώ. Οι αξίες κάνουν κύκλους. Κοιτώντας παλιές ταινίες για να αποκτήσω μια σαφέστερη ιδέα, ανακάλυψα πόσο σοφιστικέ είναι η ανάπτυξη και ο χειρισμός σε πολλές από αυτές. Δεν είναι απολιθώματα. Στην ουσία, δεν έχουν αλλάξει και πολλά τα τελευταία 100 χρόνια.

ALICIA VIKANDER

Ο Μάικλ Φασμπέντερ, η Αλίσια Βικάντερ και ο Ντέρεκ Σιανφράνς μιλούν στη LIFO Facebook Twitter
Η Ιζαμπέλ που υποδύεται η Αλίσια Βικάντερ είναι μια διασταύρωση της Βίβιαν Λι από το «Όσα παίρνει ο άνεμος», της Έμιλι Γουότσον από το «Δαμάζοντας τα κύματα» και της Τζίνα Ρόουλαντς από το «Woman under the influence».

Ο ΜΑΪΚΛ ΦΑΣΜΠΕΝΤΕΡ

Δεν σκέφτηκα ούτε μια στιγμή αν θα πω ναι στον ρόλο, αφού είχε συμφωνήσει ο Μάικλ. Χειρίζεται το συναίσθημα με τέτοιον ρεαλισμό, που ο θεατής το αναγνωρίζει ως δικό του. Ο Μάικλ είναι αναντίρρητα ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς του σινεμά αυτήν τη στιγμή. Το «Hunger» και το «Fish Tank» με χτύπησαν σαν γροθιά στο στομάχι. Χρειάστηκε να ανέβω επίπεδο για να σταθώ δίπλα του. Την πρώτη ημέρα των γυρισμάτων ήμουν νευρική σε βαθμό λιποθυμίας. Μου έδινε καθημερινά αφορμές να σκεφτώ πώς θα πω τα λόγια μου, πώς θα κινηθώ.

ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΠΟΧΗΣ

Το πρόβλημα είναι πώς θα αποφύγει ο ηθοποιός την ακαμψία που νομίζει πως συνεπάγεται η παλιότερη εποχή. Ωστόσο, η αλήθεια είναι πως ο συναισθηματικός πυρήνας είναι ο ίδιος. Το «Royal Affair» ήταν για μένα μια αποκάλυψη επί του θέματος: μια 16χρονη πριγκίπισσα παντρεύεται τον Δανό βασιλιά, ο γάμος της αποτυγχάνει και γράφει επιστολές σε 6 γλώσσες. Τα πράγματα που λέει 300 χρόνια πριν, ηχούν ανατριχιαστικά σύγχρονα. Θα μπορούσαν να έχουν γραφτεί σήμερα.

ΤΑ ΟΣΚΑΡ

Αυτά που ισχυρίζονται όσοι κερδίζουν είναι εντελώς αληθινά: η εμπειρία είναι σουρεαλιστική και δεν θυμάμαι απολύτως τίποτε. Άρχισα να ανακτώ τις αισθήσεις μου στην αίθουσα Τύπου. Αλλά είναι μια ευκαιρία να γιορτάσεις με τους φίλους, τους συναδέλφους, την οικογένειά σου αλλά και την καινούρια οικογένεια που δημιουργείς στη διάρκεια των εκδηλώσεων που προηγούνται της μεγάλης βραδιάς.

DEREK CIANFRANCE

Ο Μάικλ Φασμπέντερ, η Αλίσια Βικάντερ και ο Ντέρεκ Σιανφράνς μιλούν στη LIFO Facebook Twitter
O Ντέρεκ Σιανφράνς με την Αλίσια Βικάντερ στα γυρίσματα της ταινίας

Προετοιμάστηκα να ξεκινήσω γυρίσματα στην Αυστραλία, αλλά οι «Πειρατές της Καραϊβικής» μας πρόλαβαν και καπάρωσαν όλο το tax credit που αναλογούσε στις ξένες παραγωγές για τη χρονιά. Τι να κάνουμε, αυτά συμβαίνουν... Είμαι σίγουρος πως οι «Πειρατές» θα είναι μια χαρά ταινία!

- Ο Τζον Κασσαβέτης είναι ο αγαπημένος μου σκηνοθέτης, γιατί κάθε ταινία του αντιστοιχούσε στη συναισθητική φάση που περνούσε την εκάστοτε περίοδο.

- Είμαι ανοιχτό βιβλίο, δεν έχω μυστικά.

- Το παιδί μου ρουφάει όλη την ενέργεια από τη σχέση μου με τη γυναίκα μου και επειδή σκοπεύω να παραμείνω παντρεμένος και να προσπαθήσω, όσο μπορώ, να κάνω τον γάμο να είναι λειτουργικός, γύρισα αυτό το ρομάντσο για έναν έρωτα που επιζεί πέρα από τα παιδιά.

- Μπορώ να υπερηφανευτώ πως κανείς δεν είχε εξερευνήσει την καρδιά του Μάικλ Φασμπέντερ πριν από αυτή την ταινία.

- Η Ιζαμπέλ που υποδύεται η Αλίσια Βικάντερ είναι μια διασταύρωση της Βίβιαν Λι από το «Όσα παίρνει ο άνεμος», της Έμιλι Γουότσον από το «Δαμάζοντας τα κύματα» και της Τζίνα Ρόουλαντς από το «Woman under the influence».

- Η Βικάντερ με τον Φασμπέντερ είναι όπως το θρυλικό άλογο κούρσας Seabiscuit και ο Μοχάμεντ Άλι: το καθαρόαιμο και ο βαρέων βαρών πυγμάχος. Αυτός θα μπορούσε να τη βγάλει νοκ άουτ από την αρχή, αλλά εκείνη επέμεινε κι έμεινε όρθια στον δεύτερο γύρο.

- Με το ζόρι παρακολουθώ ταινίες. Μου φαίνονται ψόφιες. Προτιμώ τα ντοκιμαντέρ των Maysles και Pennebaker.

- Μου αρέσουν οι ανοιχτές ταινίες.

- Σιχαίνομαι τον θυμό, τα δάκρυα, τα γέλια, αλλά το συναίσθημα πάντα θριαμβεύει.

- Προκαλώ και αναμοχλεύω, παρά προσφέρω διασκέδαση.

- Όποιος δεν μισεί τον εαυτό του, λατρεύει ό,τι κι αν κάνει. Εγώ λατρεύω το self loathing και φροντίζω να έχω ρυθμισμένο στο τέρμα το φίλτρο μαλακίας. Γι' αυτό και αγαπώ τα όρια. Η πολλή ελευθερία δεν κάνει ποτέ καλό...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ