Ο λόγος που δεν θυμάστε ποιος σχεδιάζει τα Marni και η αξία μιας Μιλανέζας

Ο λόγος που δεν θυμάστε ποιος σχεδιάζει τα Marni και η αξία μιας Μιλανέζας Facebook Twitter
0
Ο λόγος που δεν θυμάστε ποιος σχεδιάζει τα Marni και η αξία μιας Μιλανέζας Facebook Twitter
H Consuelo αντιπαθεί τη λέξη «sex», δεν είναι το όχημά της. Τα ρούχα της δεν είναι αυτά της παραδοσιακής πλανεύτρας, είναι άχρονα, σαγηνευτικά άσχημα, αν είσαι εκείνη η εγκεφαλική περσόνα που λατρεύει να κάνει παρέα.

Η πιο πάνω πληροφορία αφορά τους ένθερμους ακόλουθους της βιομηχανίας της μόδας που παρακολουθούν τα νέα του τομέα με την ίδια ένταση που προκαλεί το κρεσέντο επεισοδίου σαπουνόπερας. Δηλαδή, ακόμα και αν δεν καταλάβατε τίποτε από τον τίτλο, μην ανησυχείτε, είστε μια χαρά άνθρωποι! Η παράνοια και το ενδιαφέρον με το οποίο παρακολουθούμε με αγωνία ποιος θα πάρει τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή στον Dior και μετά στον Raf Simons μας κάνει να νιώθουμε σημαντικοί και (κάπως) εστέτ, μας ενώνει με ένα κομμάτι μύθου που χαρακτηρίζει άμεσα και ένα κομμάτι χαρακτήρα μας.


Έτσι, λοιπόν, όταν είδα την είδηση πως η Consuelo Castiglioni αφήνει την καλλιτεχνική διεύθυνση του οίκου Marni που ίδρυσε η ίδια, παραχωρώντας την στον Francesco Risso, συνειδητοποίησα πως ούτε καν θυμόμουν το όνομα της γυναίκας αυτής που «έτρεχε» πάνω από μια εικοσαετία έναν τόσο αγαπημένο οίκο.


Πράγμα πολύ περίεργο, καθώς η γυναίκα σχεδιάστρια στη μόδα είναι μια σταρ, συνήθως η ζωντανή βιτρίνα του γούστου της, αυτού που θα πουλάει για πάντα στις άλλες γυναίκες. Ίσως να φταίει ένα τόσο δα μικρούλι κόμπλεξ κατωτερότητας, μαζί με το απαραίτητο εμπορικό δαιμόνιο; Η Castiglioni δεν είναι σχεδιάστρια. Ξεκίνησε το 1992, μαζί με τον άντρα της, να φτιάχνει μια «έξυπνη» χειμωνιάτικη σειρά βασισμένη σε γούνες, που ήταν και η επιχείρηση της οικογένειας. Το όνομα Marni είναι το υποκοριστικό του ονόματος Marina, της αδελφής της Consuelo. Marni σημαίνει ακόμα «γεμάτος χαρά» στα εβραϊκά.

Eίναι ιταλικά και δεν έχουν τη γλύκα της Γαλλίδας, το πρωτοποριακό του Ιάπωνα, το ψυχρό αβανγκάρντ του Βέλγου, την αυθάδεια του Άγγλου. Είναι απλώς Marni.


Τι θα φορούσε, λοιπόν, η Μarni στο Μιλάνο; Αυτό είναι το ερώτημα, καθώς η Consuelo, για τα επόμενα 20 και βάλε χρόνια, θα επαναλαμβάνει παντού το μάντρα «Marni woman» – και, ναι, πρόκειται για την υπέροχη υποκατηγορία Μιλανέζας, εκείνης της ενθουσιώδους διανοούμενης Ιταλίδας απροσδιορίστου ηλικίας που μιλά πολύ με τα χέρια, φορώντας υπέροχα, παράταιρα ρούχα και αξεσουάρ, χωρίς να είναι ποτέ, μα ποτέ ρετρό. Δύσκολο; Ναι, αλλά ο ιταλικός μοντερνισμός ήταν πάντα έτσι.

Ο λόγος που δεν θυμάστε ποιος σχεδιάζει τα Marni και η αξία μιας Μιλανέζας Facebook Twitter
Consuelo Castiglioni
Ο λόγος που δεν θυμάστε ποιος σχεδιάζει τα Marni και η αξία μιας Μιλανέζας Facebook Twitter
Μarni FW2016


Γιατί το «made in Italy» και αυτό που λέμε συχνά ιταλικό στυλ δεν είναι ποτέ ένα πράγμα. Ξεκινά από το αρχέγονο ένστικτο της γυναίκας του Νότου, φτιαγμένο από κολλητά στο σώμα υφάσματα και χρυσάφι, περνά από το παραμυθένιο της Ρομάνας γλεντζούς, προχωρά στη γυναίκα καριέρας που πάει στην Αμερική και, για να μην μακρηγορώ, φτάνει στην τρελούτσικη, υπέροχη καθηγήτρια τέχνης της Marni.


H Consuelo αντιπαθεί τη λέξη «sex», δεν είναι το όχημά της. Τα ρούχα της δεν είναι αυτά της παραδοσιακής πλανεύτρας, είναι άχρονα, σαγηνευτικά άσχημα, αν είσαι εκείνη η εγκεφαλική περσόνα που λατρεύει να κάνει παρέα. Είναι ο λόγος που υπάρχουν τα υπέροχα άσχημα παπούτσια σήμερα (πρώτη τα λάνσαρε η Marni γύρω στο 2000), οι μεγάλες τσέπες στα ρούχα, τα παράλογα εκθαμβωτικά χρώματα σε γεωμετρικά ρομαντικούς συνδυασμούς, οι περίεργες φούστες. Τα Marni δεν είναι φτιαγμένα για πυροτεχνήματα αλλά για χαρακτήρες που με τον χρόνο γίνονται πιο συμπαγείς και μοιραίοι.


Και επειδή είναι ιταλικά, δεν έχουν τη γλύκα της Γαλλίδας, το πρωτοποριακό του Ιάπωνα, το ψυχρό αβανγκάρντ του Βέλγου, την αυθάδεια του Άγγλου. Είναι απλώς Marni.


O επόμενος σχεδιαστής που θα αναλάβει τα ηνία υπόσχεται πως έχει πάρει το μάθημά του. O Francesco Risso έχει δουλέψει στην Prada (δηλαδή τα Marni ντοπαρισμένα), είναι νέος και φέρελπις. Η Consuelo Castiglioni στο επίσημο Δελτίο Τύπου αναφέρει πως είναι έτοιμη να ξεκουραστεί και να απολαύσει την οικογενειακή ζωή (από τον οίκο Marni αποσύρεται και ο σύζυγός της, CEO της εταιρείας). Απομένει να δούμε αν ο κύριος Risso θα ανταποκριθεί στο όνειρο της Marni ή θα απογοητεύσει, δίνοντας σ' εμάς τη γλυκόπικρη χαρά του χαροκαμένου φανατικού που έχασε ένα κομμάτι του δεσμού που θεωρούσε απόλυτα προσωπικό με έναν μύθο.

Ο λόγος που δεν θυμάστε ποιος σχεδιάζει τα Marni και η αξία μιας Μιλανέζας Facebook Twitter
Μarni FW2016
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικό design: Υπάρχει και αυτή είναι η ιστορία του

Μόδα & Στυλ / Η ιδέα της Ελλάδας στη μόδα: ένα στοίχημα που επιτέλους αποδίδει

Πώς μια χούφτα brands και fashion insiders πήραν την απόφαση να χτίσουν πάνω στα αχαρτογράφητα νερά της «ελληνικότητας» και να μιλήσουν με όρους σύγχρονου design και marketing γι’ αυτό που θα μπορούσε να είναι το ελληνικό προϊόν στη διεθνή μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η νοσταλγία του καλοκαιριού

Μόδα & Στυλ / Jacquemus: Ο μοντερνιστής με καρδιά μικρού παιδιού, έφερε τη μόδα του στην Ελλάδα

Με το ολοκαίνουριο κατάστημά του στο Nammos Beach της Μυκόνου, τον χαιρετίζουμε, αναγνωρίζοντάς τον ως βασιλιά της καλοκαιρινής ανεμελιάς σε κάθε σικ προορισμό στη Μεσόγειο.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Το ήθος της χειρονομίας

Μόδα & Στυλ / Η νέα καμπάνια της Bottega Veneta και το ήθος της χειρονομίας

Καλλιτέχνες και τεχνίτες μπλέκουν τα χέρια τους για χάρη του οίκου, δημιουργώντας ένα εγχειρίδιο χειρονομιών γεμάτο εσωτερικότητα, χορογραφημένο από τη Λενιώ Κακλέα, που μιλά στη LiFO από το Παρίσι.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΕΠΕΞ Σοφία Κοκοσαλάκη: Η Κρήτη μέσα της (or Greek Drama)

Μόδα & Στυλ / Η Σοφία Κοκοσαλάκη που πορεύτηκε χωρίς logos, εντυπωσιασμούς και εύκολο marketing

Το ανεξάρτητο κορίτσι της μόδας από την Κρήτη, που δημιούργησε το δικό της Grecian chic στυλ, με αναφορές στην ελληνική ιστορία, τη λαϊκή παράδοση και τον μινωικό πολιτισμό, άφησε πίσω της μια διαχρονική κληρονομιά που αξίζει να γιορτάζεται.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Μόδα & Στυλ / H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Η Soraya Oronti είναι μια σχεδιάστρια 25 ετών που κατάγεται από τη Λεμεσό της Κύπρου. Μένει σε ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη, αλλά έχει αλλού το ατελιέ της. Εμπνέεται από την αισθητική και το ήθος των Iannis Xenakis, Hussein Chalayan και HR Giger. Σπούδασε στο Λονδίνο και ήταν από τους βασικούς διοργανωτές του pop-up φεστιβάλ εγχώριας μόδας και τέχνης SOLACE. Μέσα από τις σουέντ μαύρες μπότες πυγμαχίας φοράει νέον πρασινο-πορτοκαλί κάλτσες.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΙΤΗ
75’ με τη Lysa Cooper

Μόδα & Στυλ / «Αν ζούσαν άνθρωποι σαν τον Basquiat, δεν θα υπήρχε όλη αυτή η μετριότητα»

Προσωπική φίλη του Jean-Michel Basquiat και θρυλική στυλίστρια, η Lysa Cooper, σε μια συνέντευξη-χείμαρρο στη LIFO, περιγράφει την εποχή όπου η τέχνη δεν κυνηγούσε νούμερα, αναγγέλλει την επικράτηση της ασημαντότητας, κατακεραυνώνει τον Τραμπ και παραδέχεται πως η ίδια απλώς ήταν εκεί «όταν συνέβαιναν όλα, στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή».
M. HULOT