Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter
0

[Aπό τον Θανάση Χαραμή]

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

Το δημιούργημα των αρχιτεκτόνων Michael Hansmeyer και Benjamin Dillenburger θα μπορούσε να είναι βγαλμένο από τα εργαστήρια του Ελβετού καλλιτέχνη H. R. Giger και να αποτελεί τμήμα του σουρεάλ εφιαλτικού τοπίου ενός ακόμη έργου του.

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ανάμεσα στη χαοτική φαντασία και την αυστηρή μαθηματική τάξη των αλγορίθμων, το Digital Grotesque αδιαφορεί εντελώς για την λειτουργικότητα του και με αυθάδεια ξεδιπλώνει έναν ζωντανό αρχιτεκτονικό οργανισμό που επιδιώκει να εξερευνήσει τα μονοπάτια που οδηγούν τη φαντασία στις εκφραστικές δυνατότητες των ψηφιακών τεχνολογιών. 

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

Με άξονα την εξέλιξη της αρχιτεκτονικής και το πόσο καθοριστικό ρόλο έπαιξαν σε αυτή τα νέα υλικά, οι καινοτόμες τεχνοτροπίες και η χρήση της τεχνολογίας μέσα στους αιώνες, η ψηφιακή γλυπτική ενός τόσο μεγάλης κλίμακας έργου, επιδιώκει να αναθεωρήσει βασικές κατασκευαστικές αρχές και να εισαγάγει ένα τόσο περίπλοκο θεώρημα στην εξέλιξη της. 

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

11 τόνοι λευκής άμμου συμπιέστηκαν και μοιράστηκαν σε 30 εκατομμύρια ογκοστοιχεία και 260 εκατομμύρια επιφάνειες, για να δημιουργήσουν το τριών μέτρων ύψους, immersive Digital Grotesque και τις εξωφρενικά λεπτομερείς, σχεδόν ζωντανές, απεικονίσεις του.

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Θα μπορούσε να είναι ξεριζωμένο τμήμα του προβοκατόρικου, σχεδόν χυδαίου τρούλου, ενός αμαρτωλού Καθεδρικού. Φαλλικά σύμβολα, υγρές οπές, μύες μυθικών τεράτων, άναρχες φόρμες, διάπλατα απολιθωμένα σαγόνια, καμπυλώσεις γυμνών κορμιών που ερωτοτροπούν και έμβρυα από διεστραμμένες συνευρέσεις, χτίζουν ένα σκηνικό που αυτό που θέλει να αποδείξει είναι πως πλέον η τεχνολογία μπορεί να πραγματώσει κάθε παράτολμο σενάριο φαντασίας.

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Σκοπός των εμπνευστών του project είναι να αναδείξουν μέσα από τον υπερβολή πως τέτοιου είδους εφαρμογές θα μπορούσαν αν αποδώσουν πολύ πρακτικά στην σύγχρονη αρχιτεκτονική. Το πειραματικό τους έργο αποδεικνύει πως η τεχνολογία του fabrication μέσω 3D είναι ικανή να βρει πεδία δράσης σε κατασκευές, συντηρήσεις και αποκαταστάσεις ιστορικών μνημείων με απόλυτη ακρίβεια και χωρίς κανένα απολύτως περιορισμό.

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

Ψηφιακό γκροτέσκ σε 3D εκτύπωση Facebook Twitter

 

 

 

 

 

 

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ