Mετά από τέσσερα χρόνια και λίφτινγκ 200 εκατ. $ το θρυλικό Ritz στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του

Mετά από τέσσερα χρόνια και λίφτινγκ 200 εκατ. $ το θρυλικό Ritz στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του Facebook Twitter
0

Σε όλο τον πλανήτη, υπάρχουν πολλά ξενοδοχεία που θεωρούνται ιστορικά και εμβληματικά, αλλά είναι κοινή ομολογία πως το θρυλικότερο όλων είναι το Ritz στο Παρίσι.

Το φημισμένο ξενοδοχείο της γαλλικής πρωτεύουσας επαναλειτουργεί μετά από τέσσερα χρόνια ανακαίνισης.

Έκλεισε από τον Αύγουστο του 2012 για  εργασίες και κανονικά θα άνοιγε πριν τρεις μήνες, αλλά μια πυρκαγιά τον περασμένο Ιανουάριο προκάλεσε σοβαρές ζημιές σε δύο σουίτες και τμήματα της οροφής, καθυστερώντας την επαναλειτουργία.

Επισήμως ο αρχικός προϋπολογισμός για την ανακαίνιση ήταν τα 200 εκατ. δολάρια, αλλά ένας εκπρόσωπος του ξενοδοχείου είπε στους New York Times ότι τελικά το κόστος ήταν πολύ μεγαλύτερο ενώ η Washington Post αναφέρει ότι η ανακαίνιση κόστισε 450 εκατομμύρια $.

Mετά από τέσσερα χρόνια και λίφτινγκ 200 εκατ. $ το θρυλικό Ritz στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του Facebook Twitter

Ο Αιγύπτιος επιχειρηματίας Mohamed Al-Fayed, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου, είπε ότι το κλείσιμο ήταν απαραίτητο για να διατηρηθεί η εξέχουσα θέση και η ιστορία του Ritz.

Πού πήγαν όμως όλα αυτά τα χρήματα;

Το λίφτινγκ ήταν γενικό και έγινε κυρίως στο εσωτερικό. Αισθητικά, το ξενοδοχείο διατηρεί το στιλ του 18ου αιώνα και την φινετσάτη γαλλική διακόσμηση που οι επισκέπτες του αγάπησαν αλλά η διαφορά τώρα είναι ότι υπάρχει μια πιο φρέσκια αίσθηση στο σύνολο. Μεγάλες ήταν όμως οι αλλαγές και στο τεχνολογικό κομμάτι της λειτουργίας, κάτι που όπως τονίζει η διεύθυνση είναι ανεπαίσθητο οπτικά, αλλά αλλάζει και ανεβάζει το επίπεδο φιλοξενίας.

 

Το πρώην ιδιωτικό μέγαρο, το οποίο άνοιξε αρχικά το 1898 ως ξενοδοχείο, διαθέτει πλέον ολοκαίνουργια συστήματα ψύξης και θέρμανσης και υδραυλικά και υψηλής ταχύτητας Wi-Fi. Τα 159 δωμάτιά που είχε έχουν μετατραπεί σε 142 δωμάτια, συμπεριλαμβανομένων 71 σουιτών, 15 εκ των οποίων είναι θεματικές και αφιερωμένες στουw διάσημους πελάτες του Ritz, μεταξύ των οποίων ήταν η Maria Callas, ο Marcel Proust, ο Ernest Hemingway, η Coco Chanel, ο Charlie Chaplin και ο F. Scott Fitzgerald.  Όλες οι σουίτες έχουν εξοπλιστεί με μουσειακές αντίκες και θερμαινόμενο δάπεδο και μια από τις νέες προθήκες είναι το πρώτο στον κόσμο Chanel Spa. Καινούργια είναι επίσης η υπόγεια αίθουσα χορού και το Salon Προυστ, όπου οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν απογευματινό τσάι. Το θρυλικό μπαρ Χέμινγουεϊ έχει επίσης ανακαινιστεί και όλα τα δωμάτια άλλαξαν έπιπλα.

 

118 χρόνια μετά τα εγκαίνια του 1898, το ιστορικό ξενοδοχείο είναι και πάλι ανοιχτό με σκοπό να υπηρετήσει το όραμα του πρώτου ιδιοκτήτή του, César Ritz. Λέγεται πως όταν αγόρασε το ακίνητο φιλοδοξούσε να ανοίξει το πιο πολυτελές ξενοδοχείο στον κόσμο και δήλωνε πως θα έπρεπε να έχει όλη τη φινέτσα που ένας πρίγκιπας θα επιθυμούσε στο ίδιο του το σπίτι. Έκτοτε το Ritz αποτελεί ένα έμβλημα για την πόλη και έχει προσελκύσει ισχυρούς ηγέτες και επιχειρηματίες, διεθνείς προσωπικότητες των τεχνών και των γραμμάτων, αριστοκράτες και ποπ ινδάλματα. Όλοι έχουν περάσει από το Ritz και όλοι ονειρεύονται μια βραδιά σε αυτό.

 

Mετά από τέσσερα χρόνια και λίφτινγκ 200 εκατ. $ το θρυλικό Ritz στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του Facebook Twitter
H είσοδος του ξενοδοεχείου (EPA/CAROLINE BLUMBERG)

 

Mετά από τέσσερα χρόνια και λίφτινγκ 200 εκατ. $ το θρυλικό Ritz στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του Facebook Twitter
Η πισίνα του Ritz (Andreas Meichsner / The New York Times)

 

Mετά από τέσσερα χρόνια και λίφτινγκ 200 εκατ. $ το θρυλικό Ritz στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του Facebook Twitter
Η κεντρική σκάλα (Andreas Meichsner / The New York Times)
Mετά από τέσσερα χρόνια και λίφτινγκ 200 εκατ. $ το θρυλικό Ritz στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του Facebook Twitter
Ο κεντρικός διάδρομος (Andreas Meichsner / The New York Times)

 

Mετά από τέσσερα χρόνια και λίφτινγκ 200 εκατ. $ το θρυλικό Ritz στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του Facebook Twitter
Το ανακαινισμένο εστιατόριο L'Espadon (Andreas Meichsner / The New York Times)

 

Mετά από τέσσερα χρόνια και λίφτινγκ 200 εκατ. $ το θρυλικό Ritz στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του Facebook Twitter
Το θρυλικό Bar Hemingway

 

Mετά από τέσσερα χρόνια και λίφτινγκ 200 εκατ. $ το θρυλικό Ritz στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του Facebook Twitter
Η σουίτα Vendôme (Vincent Leroux)

 

Mετά από τέσσερα χρόνια και λίφτινγκ 200 εκατ. $ το θρυλικό Ritz στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του Facebook Twitter
Η σουίτα F. Scott Fitzgerald

 

Mετά από τέσσερα χρόνια και λίφτινγκ 200 εκατ. $ το θρυλικό Ritz στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του Facebook Twitter
Το θρυλικό Bar Hemingway (Andreas Meichsner / The New York Times)
Mετά από τέσσερα χρόνια και λίφτινγκ 200 εκατ. $ το θρυλικό Ritz στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του Facebook Twitter
Το Salon Proust

 

 

Mετά από τέσσερα χρόνια και λίφτινγκ 200 εκατ. $ το θρυλικό Ritz στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του Facebook Twitter
Αντίκα σε σουίτα του Ritz
Mετά από τέσσερα χρόνια και λίφτινγκ 200 εκατ. $ το θρυλικό Ritz στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του Facebook Twitter
Καινούργιες αντίκες στα δωμάτια του ξενοδοχείου

Mετά από τέσσερα χρόνια και λίφτινγκ 200 εκατ. $ το θρυλικό Ritz στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του Facebook Twitter
Το Salon Proust

 

Mετά από τέσσερα χρόνια και λίφτινγκ 200 εκατ. $ το θρυλικό Ritz στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του Facebook Twitter
Η σουίτα Coco Chanel

 

Mετά από τέσσερα χρόνια και λίφτινγκ 200 εκατ. $ το θρυλικό Ritz στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του Facebook Twitter

 

Mετά από τέσσερα χρόνια και λίφτινγκ 200 εκατ. $ το θρυλικό Ritz στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του Facebook Twitter
Άποψη δωματίου του Ritz

 

Το φιλμάκι της Ζ. Κασσαβέτη για το άνοιγμα του Ritz:

 

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ