Το TCM και η Criterion δημιουργούν την μεγαλύτερη ψηφιακή ταινιοθήκη online

Το TCM και η Criterion δημιουργούν την μεγαλύτερη ψηφιακή ταινιοθήκη online Facebook Twitter
0

Το TCM και η Criterion δημιουργούν την μεγαλύτερη ψηφιακή ταινιοθήκη online Facebook Twitter
Το μεν TCM εντάσσει αυτή την κίνηση σε μια γενικότερη πολιτική της μητρικής εταιρίας Turner, που στρέφεται στις νέες τεχνολογίες και σε άλλους τομείς όπου δραστηριοποιείται, όπως τον αθλητισμό, ενώ η Criterion για να διαθέσει μαζί με τους ήδη υπάρχοντες τίτλους της, καινούριους, που πιθανά δεν θα έπαιρνε το ρίσκο να κυκλοφορήσει σε φυσικό μέσο, προσθέτοντας έτσι ακόμη πιο μεγάλη ποικιλία στην ταινιοθήκη της.


Το FilmStruck θα ξεκινήσει τη λειτουργία του μέσα στο φθινόπωρο του 2016, ως τέκνο ενός ονειρεμένου -στο μυαλό ενός κινηματογραφόφιλου- γάμου. Ο λόγος για τον γάμο ανάμεσα στο TCM, το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο (που κοιτά πίσω στην ιστορία του κινηματογράφου της χώρας και την προβάλλει αδιάκοπα) με την Criterion, την εταιρία διανομής που μετέτρεψε τα φυσικά μέσα (DVD και Blu-Ray) σε έργα τέχνης, που φιλοξενούν αλησμόνητα έργα τέχνης, ταινίες από όλο τον κόσμο, νέες φωνές και κλασικά αριστουργήματα.


Η ανακοίνωση για τη δημιουργία της καινούριας αυτής ψηφιακής συνδρομητικής πλατφόρμας έγινε πριν από λίγες ημέρες με 2 ξεχωριστά κείμενα από τις συνεργαζόμενες πλευρές, που αναλύουν τους λόγους για τους οποίους προχωρούν σ' αυτό το εγχείρημα. Το μεν TCM εντάσσει αυτή την κίνηση σε μια γενικότερη πολιτική της μητρικής εταιρίας Turner, που στρέφεται στις νέες τεχνολογίες και σε άλλους τομείς όπου δραστηριοποιείται, όπως τον αθλητισμό, ενώ η Criterion για να διαθέσει μαζί με τους ήδη υπάρχοντες τίτλους της, καινούριους, που πιθανά δεν θα έπαιρνε το ρίσκο να κυκλοφορήσει σε φυσικό μέσο, προσθέτοντας έτσι ακόμη πιο μεγάλη ποικιλία στην ταινιοθήκη της. Άλλωστε αυτή είναι μάλλον και η μεγαλύτερη υπόσχεση του προϊόντος, οι εντυπωσιακοί, σε αριθμό και είδη, κατάλογοι των 2 εταίρων, που θα καλύψουν τη γκρίνια που υπάρχει για τις περιορισμένες επιλογές που δίνει το Netflix, το οποίο δείχνει να βολεύεται με το σύγχρονο εμπορικό φιλμ.

Με δεδομένη λοιπόν τη δυναμική και του TCM και της Criterion εκτός ΗΠΑ, κάτι που μετριέται εύκολα από τα social media, μια αντίστοιχη, παγκόσμιας εμβέλειας, πλατφόρμα μπορεί να συμβεί σχετικά σύντομα στο μέλλον.


Χωρίς να έχουν γραφτεί οι λεπτομέρειες της λειτουργίας του FilmStruck σε κάποια από τις 2 ανακοινώσεις, λογικά θα αφορά προς το παρόν την αγορά της Β. Αμερικής. Η εξάπλωσή του όμως δε μπορεί να αποκλειστεί από τη στιγμή που η Criterion πρόσφατα μπήκε για πρώτη φορά στην ευρωπαϊκή αγορά, κυκλοφορώντας Blu-Ray περιοχής Β (ο κωδικός της Ευρώπης) και από το ότι κάτι τέτοιο πλέον αρχίζει να γίνεται εφικτό, όπως απέδειξαν άλλες, ανταγωνιστικές συνδρομητικές πλατφόρμες. Το Netflix άρχισε να λειτουργεί από τις αρχές της χρονιάς στον μισό πλανήτη, με διαφορετικούς καταλόγους για κάθε χώρα ανάλογα με τα εκάστοτε δικαιώματα, αλλά και με βασικό όπλο πως πλέον είναι σε θέση να κάνει δικές του παραγωγές, άρα καθορίζει αυτό τα δικαιώματα τους. Και αν το Netflix έχει τη στάμπα του mainstream, αυτό δε μπορεί να ειπωθεί για το Mubi, που επίσης μπορεί κάποιος να γίνει συνδρομητής στη χώρα μας, το οποίο προσφέρει 30 ταινίες το μήνα (κάθε μέρα φεύγει μία που έχει παραμείνει για 30 μέρες και αντίστοιχα προστίθεται μια καινούρια), όλες σχεδόν ανεξάρτητες, φεστιβαλικές και κλασικές από όλο τον κόσμο – τη στιγμή που γράφεται το άρθρο μπορεί κάποιος να δει την Κόκκινη Ταινία του Κισλόφσκι, τα 400 Χτυπήματα του Τρυφώ, το Άσε το Κακό να Μπει του Άλφρεντσον ή το, σχετικά άγνωστο, Ημερολόγιο του Ατόμ Εγκογιάν. Με δεδομένη λοιπόν τη δυναμική και του TCM και της Criterion εκτός ΗΠΑ, κάτι που μετριέται εύκολα από τα social media, μια αντίστοιχη, παγκόσμιας εμβέλειας, πλατφόρμα μπορεί να συμβεί σχετικά σύντομα στο μέλλον.


Πάντως καμιά από τις 2 εταιρίες δε σκοπεύει να αποσυρθεί από τους τομείς όπου μεγαλούργησαν – την τηλεόραση και το home entertainment αντίστοιχα. Αντιθέτως, μαζί με το FilmStruck θα συνεχίσουν να διανέμουν τις ταινίες των καταλόγων τους και σε φυσικά μέσα (και το TCM βγάζει πολλά και ενδιαφέροντα δισκάκια), επιλέγοντας να μην κλειστούν σε μια αγορά που ποντάρει μόνο στον ελιτισμό των πελατών της αλλά και να μην την εγκαταλείψουν για να παρέχουν αποκλειστικά κάτι άυλο, ακολουθώντας ένα μοντέλο που καθιερώνεται πλέον και στη μουσική. Η εντυπωσιακή αύξηση τα τελευταία χρόνια των πωλήσεων για δίσκους βινυλίου δείχνει πως υπάρχει έδαφος για μια αγορά 2 ταχυτήτων, την προσιτή οικονομικά ψηφιακή διανομή σε συνδυασμό με το ακριβότερο σπορ του φυσικού μέσου (βινύλιο) το οποίο φαίνεται να παραμένει ελκυστικό ακόμη και για τις νεότερες γενιές. Κάτι αντίστοιχο οραματίζονται εταιρίες σαν την Criterion, επενδύοντας δυναμικά στη ψηφιακή διανομή, μια αγορά όπου ο καταναλωτής θα μπορεί με μια μικρή συνδρομή να έχει πρόσβαση σε ένα κινηματογραφικό σχολείο και πλάι σε αυτήν, μια ακριβότερη αγορά εντυπωσιακών εκδόσεων Blu-Ray για όσους έχουν όρεξη και χρήμα, με την ελπίδα πως αυτά τα δισκάκια πιθανά να αποκτήσουν στο μέλλον και μεταπωλητική αξία, κάτι που σπάνια συνέβαινε ως τώρα.


Info:

http://filmstruck.com/

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μάς έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο, για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ