Χαρά και λύπη στις φαβέλες του Ρίο ντε Τζανέιρο Facebook Twitter
Ένα αγόρι και το βουνό Sugarloaf. Η θέα από την Morro dos Prazeres, μία φαβέλα στα βόρεια του Ρίο. Φωτογραφία: Elisângela Leite/Horniman Museum

Χαρά και λύπη στις φαβέλες του Ρίο ντε Τζανέιρο

0
Χαρά και λύπη στις φαβέλες του Ρίο ντε Τζανέιρο Facebook Twitter
Η γιορτή του Αγίου Ιωάννη στη Maré.Φωτογραφία: AF Rodrigues/Horniman Museum

Η έκθεση Favela: joy and pain in the city, παρουσιάζει την οπτική τριών νέων φωτογράφων της Βραζιλίας για τη ζωή στις φαβέλες του Ρίο ντε Τζανέιρο. Οι Bira, Elisângela και Adriano μεγάλωσαν στη φαβέλα Maré, μία περιοχή που μαστίζεται καθημερινά από τη βία, τόσο ώστε το 2014 στα πλαίσια του Παγκοσμίου Κυπέλλου είχε καταληφθεί από στρατό για να αποφευχθούν εντάσεις και επεισόδια. Μέσα από τις φωτογραφίες τους, οι νεαροί Βραζιλιάνοι παρουσιάζουν την πολυπλοκότητα της καθημερινής ζωής στις πολυπληθέστατες φαβέλες: τη χαρά των παιδιών που παίζουν ποδόσφαιρο και κάνουν σκέιτ μπορντ, τους ερμηνευτές του καρναβάλιού, ανθρώπους να τραγουδούν και να χορεύουν τον ύμνο του Ρίο το Cidade Maravilhosa όπως επίσης τη φτώχεια, την παρουσία των ενόπλων δυνάμεων και τις συμμορίες ναρκωτικών. Οπως λέει ο Tim Corum ο υπεύθυνος της έκθεσης στο Horniman Museum: "Αυτές οι φωτογραφίες προσφέρουν μια συναρπαστική εικόνα για τη ζωή των ανθρώπων που ζουν στις φαβέλες του Ρίο, καθώς η καλύτερη καταγραφή της ζωής μιας πόλης γίνεται από εκείνους που τη γνωρίζουν καλύτερα."

Χαρά και λύπη στις φαβέλες του Ρίο ντε Τζανέιρο Facebook Twitter
Ημέρα αναψυχής στην Avenida στη Μπραζίλια.Φωτογραφία: Elisângela Leite/Horniman Museum
Χαρά και λύπη στις φαβέλες του Ρίο ντε Τζανέιρο Facebook Twitter
Βροχή και παιχνίδι στη Maré.Φωτογραφία: AF Rodrigues/Horniman Museum
Χαρά και λύπη στις φαβέλες του Ρίο ντε Τζανέιρο Facebook Twitter
Η στρατιωτική αστυνομία καταλαμβάνει την Cajú, μία φαβέλα στην περιοχή Docklands του Ρίο. Φωτογραφία: AF Rodrigues/Horniman Museum
Χαρά και λύπη στις φαβέλες του Ρίο ντε Τζανέιρο Facebook Twitter
Πανοραμική άποψη της φαβέλας Alemão από τελεφερίκ.Φωτογραφία: AF Rodrigues/Horniman Museum
Χαρά και λύπη στις φαβέλες του Ρίο ντε Τζανέιρο Facebook Twitter
Παιδιά παίζουν με χαρταετό στην Nova Holanda, στη φαβέλα Maré.Φωτογραφία: Bira Carvalho/Horniman Museum
Χαρά και λύπη στις φαβέλες του Ρίο ντε Τζανέιρο Facebook Twitter
Κάνοντας μπάνιο στη πισίνα μία ζεστή καλοκαιρινή μέρα στη Nova Holanda, στη Maré.Φωτογραφία: Elisângela Leite/Horniman Museum
Χαρά και λύπη στις φαβέλες του Ρίο ντε Τζανέιρο Facebook Twitter
Διακοσμημένος δρόμος στο Morro das Palmeiras στο συγκρότημα Alemão.Φωτογραφία: Elisângela Leite/Horniman Museum
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Juergen Teller: «Παίρνω το χιούμορ πολύ στα σοβαρά»

Φωτογραφία / Juergen Teller: «Παίρνω το χιούμορ πολύ στα σοβαρά»

Παρακολουθώντας τη συζήτηση μεταξύ του φωτογράφου Juergen Teller και της καλλιτεχνικής διευθύντριας της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, Αφροδίτης Παναγιωτάκου, στο πλαίσιο της έκθεσης «you are invited» στο Onassis Ready, μας αποκαλύφθηκε πού συναντιέται ο Πάπας Φραγκίσκος με τον O.J. Simpson και η Linda Evangelista με τον Καραβάτζιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στις φωτογραφίες του Γιούργκεν Τέλερ όλοι μεταμορφώνονται σε καθημερινά πρόσωπα

Φωτογραφία / Στις φωτογραφίες του Γιούργκεν Τέλερ όλοι μεταμορφώνονται σε καθημερινά πρόσωπα

Διεθνώς αναγνωρισμένος φωτογράφος, είδωλο των ’90s, πρότυπο των ’00s, ένας τύπος που φορά γυαλιστερά σορτσάκια σε φλούο χρώματα, σύζυγος και πατέρας, ντροπαλός ονειροπόλος ή Γερμανός παραμυθάς της εικόνας; Με αφορμή την έκθεσή του που ξεκινά σήμερα στο Onassis Ready ανατρέχουμε στο έργο ενός από τους σημαντικότερους φωτογράφους της εποχής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Χους εις τέφραν, εις ύδωρ. Στα νερά του Γάγγη κλείνει ο κύκλος

Φωτογραφία / Άλλη μια μέρα στον Γάγγη που καίνε νεκρούς

Μια φωτογραφική περιπλάνηση στο Βαρανάσι και στον κόσμο του, με τελικό προορισμό τον Γάγγη, όπου η καύση νεκρών, παρότι ενέχει το στοιχείο του μεταφυσικού, μοιάζει με μία ακόμα καθημερινή δραστηριότητα.
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΣ
Pissing Women: H φωτογραφική σειρά των ‘90s επιστρέφει τριάντα χρόνια μετά

Φωτογραφία / Pissing Women: H φωτογραφική σειρά των ‘90s επιστρέφει τριάντα χρόνια μετά

Οι φωτογραφίες της Sophy Rickett με τις νεαρές γυναίκες που το 1995 ουρούσαν δημοσίως στις ζώνες εξουσίας του Λονδίνου φορώντας εταιρική ενδυμασία, εκτίθενται αυτές τις μέρες στην βρετανική μητρόπολη.
THE LIFO TEAM
Anders Petersen: Συμβουλές σε νέους φωτογράφους από έναν κορυφαίο του είδους

Φωτογραφία / Anders Petersen: Συμβουλές σε νέους φωτογράφους από έναν κορυφαίο του είδους

Με αφορμή την έκθεση που φιλοξενείται στο Nationalmuseum της Στοκχόλμης και τη μεγάλη ρετροσπεκτίβα που ετοιμάζεται να παρουσιαστεί στο Liljevalchs, ανατρέχουμε στην καλλιτεχνική φιλοσοφία του κορυφαίου Ευρωπαίου φωτογράφου, η οποία συνοψίζεται σε μία φράση: Νιώσε – δεν χρειάζεται να προσπαθείς ιδιαίτερα.
THE LIFO TEAM
Juergen Teller, ο φωτογράφος που αποθέωσε την ατέλεια 

Φωτογραφία / Juergen Teller, ο φωτογράφος που αποδόμησε το glamour έρχεται στην Αθήνα

Στις εικόνες του ξεδιπλώνει με θάρρος, ωμότητα και χιούμορ την ανθρώπινη ιστορία. Διέλυσε τη γυαλιστερή όψη των περιοδικών και έβαλε, μέσω αυτών, σε κάθε σπίτι τις αντιθέσεις ενός ολόκληρου κόσμου. Σύντομα θα εγκαινιάσει το Onassis Ready με την έκθεση «you are invited».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Φωτογραφία / Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Μέσα σε μια ξεχασμένη στοά της Πανεπιστημίου, ένα από τα παλαιότερα φωτογραφεία της Αθήνας φυλά φιλμ και αρνητικά που κρύβουν μισό αιώνα ζωής της πόλης – από πολιτικές πορείες και εγκλήματα μέχρι καθημερινές στιγμές που έχουν χαθεί για πάντα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Φωτογραφία / Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Σήμερα, η Meiselas θεωρείται ότι άνοιξε τον δρόμο όχι μόνο για τους πολιτικά δεσμευμένους φωτογράφους που καταγράφουν προσεκτικά, προβληματίζονται και πλαισιώνουν το έργο τους, αλλά και για τους φωτογράφους που επίμονα εργάζονται σε συνεργασία με τα θέματά τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Φωτογραφία / «Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία επανεκδίδεται αυτό τον μήνα το φωτογραφικό λεύκωμα της Adrienne Salinger με πορτρέτα εφήβων στα υπνοδωμάτιά τους, σε μια εποχή πριν τα smartphones και τα social media.
THE LIFO TEAM
Nelly's: Η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση για τη σπουδαιότερη Ελληνίδα φωτογράφο

Φωτογραφία / Nelly's: Η κορυφαία Ελληνίδα φωτογράφος

Πεθαίνει σαν σήμερα η γυναίκα που είναι μέχρι τις μέρες μας η πιο γνωστή Ελληνίδα φωτογράφος. Ποια ήταν η Έλλη Σουγιουλτζόγλου; Και πώς έφτασε να φωτογραφίζει διάσημες χορεύτριες στην Ακρόπολη; Η Αλίκη Τσίργιαλου, υπεύθυνη των φωτογραφικών αρχείων του Μουσείου Μπενάκη μας εξηγεί.
M. HULOT
«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT