28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή

28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
0
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής

H όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι του Βιντζέντζο Μπελλίνι, η οποία θα παρουσιαστεί από τις 13 Νοεμβρίου και για έξι παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, εγκαινιάζει την συνεργασία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με δύο σπουδαίες όπερες της Ιταλίας: την Αρένα της Βερόνας και το Τεάτρο Λα Φενίτσε της Βενετίας.

Σύμφωνα με την σκηνοθετική σύλληψη του Μπερνάρ, οι ήρωες του έργου ξεπηδούν μέσα από τους πίνακες ενός Μουσείου με αναγεννησιακά έργα. Καθώς η ιστορία εξελίσσεται, περιπλανιόμαστε από αίθουσα σε αίθουσα του μουσείου, ενώ οι ήρωες - φαντάσματα ζωντανεύουν και έρχονται αντιμέτωποι με τους σημερινούς χρήστες του χώρου. Ο σκηνοθέτης επιχειρεί να συνδέσει τους ρομαντικούς ήρωες του Μπελλίνι με τους θεατές του σήμερα.

Αν και σήμερα, το γεγονός ότι ο ρόλος του Ρωμαίου γράφτηκε για γυναικεία φωνή μοιάζει σχεδόν ακραίο, εντούτοις στις αρχές του 19ου αιώνα ήταν ακόμα συνηθισμένο για αισθητικούς, αλλά και πρακτικούς λόγους. Έτσι, για την πρώτη παρουσίαση του έργου στην Βενετία ο Μπελλίνι είχε στη διάθεση του τη σπουδαία τραγουδίστρια της εποχής, την Τζουντίττα Γκρίζι και έναν "πολύ αδύναμο" τενόρο, τον Λορέντζο Μπονφίλι.


Με δεδομένο ότι στις αρχές του 19ου αιώνα ο ρεαλισμός δεν αποτελούσε ακόμα κύριο ζητούμενο στην όπερα, ο Μπελλίνι επέλεξε τελικά την τραγουδίστρια για να ερμηνεύσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Ρωμαίου.

Σεβόμενος τη δομή της όπερας του Μπελλίνι, τρεις σκηνές στην Α' Πράξη και τρεις στη δεύτερη, περιπλανιόμαστε στο μουσείο από αίθουσα σε αίθουσα και συναντούμε αυτούς τους χαρακτήρες-φαντάσματα, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με τους σημερινούς χρήστες του χώρου. Συνεπώς, ιστορική διαδρομή, διαδρομή ψυχολογική, διαδρομή προς το μαύρο του θανάτου.


Η σκηνογραφία υποστηρίζει αυτές τις διαδρομές: από το επιδεικτικό χρυσό του μεγαλείου περνάμε στο ζωηρό κόκκινο των εντάσεων και το τρεμάμενης λάμψης πράσινο του πάθους. Περνάμε μέσα από μυστικούς διαδρόμους και από το ένα δωμάτιο στο επόμενο χωρίς να σταματάμε τη μουσική, η οποία είναι ο πραγματικός μίτος της Αριάδνης για αυτή την όπερα: ενώνει τον τόπο, ενώνει το χρόνο, ενώνει τη δράση".

28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής

Info:

Καπουλέτοι και Μοντέκκοι

Βιντσέντζο Μπελλίνι

Εθνική Λυρική Σκηνή

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Αίθουσα Α. Τριάντη

Πρεμιέρα: 13 Νοεμβρίου, 2015

Παραστάσεις: 13, 14, 15, 18, 20, 21 Νοεμβρίου 2015

Ώρα έναρξης: 20.00

Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός

Σκηνοθεσία - Φωτισμοί: Αρνώ Μπερνάρ

Νέα παραγωγή - Πρώτη παρουσίαση από την ΕΛΣ - Συμπαραγωγή με την Αρένα της Βερόνας και το Τεάτρο Λα Φενίτσε της Βενετίας

Σκηνικά: Αλεσσάντρο Κάμερα

Κοστούμια: Κάρλα Ρικόττι

Επιμέλεια φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου

Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος

Καπέλλιο: Τάσος Αποστόλου (13, 14, 15, 18, 20, 21/11)

Ιουλιέττα: Μιχαέλα Μάρκου (13, 15, 20/11) - Έλενα Ξανθουδάκη (14, 18, 21/11)

Ρωμαίος: Μαίρη-Έλεν Νέζη (13, 15, 20/11) - Ειρήνη Καράγιαννη (14, 18, 21/11)

Τεμπάλντο: Γιάννης Χριστόπουλος (13, 15, 20/11) - Αντώνης Κορωναίος (14, 18, 21/11)

Λορέντζο: Πέτρος Μαγουλάς (13, 15, 20/11) - Διονύσης Τσαντίνης (14, 18, 21/11)

Με την Ορχήστρα, τη Χορωδία και Μονωδούς της ΕΛΣ


*Οι φωτογραφίες προέρχονται από την τεχνική δοκιμή, που έγινε στις 6 Νοεμβρίου, στην Αίθουσα Α. Τριάντη - Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ