28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή

28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
0
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής

H όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι του Βιντζέντζο Μπελλίνι, η οποία θα παρουσιαστεί από τις 13 Νοεμβρίου και για έξι παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, εγκαινιάζει την συνεργασία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με δύο σπουδαίες όπερες της Ιταλίας: την Αρένα της Βερόνας και το Τεάτρο Λα Φενίτσε της Βενετίας.

Σύμφωνα με την σκηνοθετική σύλληψη του Μπερνάρ, οι ήρωες του έργου ξεπηδούν μέσα από τους πίνακες ενός Μουσείου με αναγεννησιακά έργα. Καθώς η ιστορία εξελίσσεται, περιπλανιόμαστε από αίθουσα σε αίθουσα του μουσείου, ενώ οι ήρωες - φαντάσματα ζωντανεύουν και έρχονται αντιμέτωποι με τους σημερινούς χρήστες του χώρου. Ο σκηνοθέτης επιχειρεί να συνδέσει τους ρομαντικούς ήρωες του Μπελλίνι με τους θεατές του σήμερα.

Αν και σήμερα, το γεγονός ότι ο ρόλος του Ρωμαίου γράφτηκε για γυναικεία φωνή μοιάζει σχεδόν ακραίο, εντούτοις στις αρχές του 19ου αιώνα ήταν ακόμα συνηθισμένο για αισθητικούς, αλλά και πρακτικούς λόγους. Έτσι, για την πρώτη παρουσίαση του έργου στην Βενετία ο Μπελλίνι είχε στη διάθεση του τη σπουδαία τραγουδίστρια της εποχής, την Τζουντίττα Γκρίζι και έναν "πολύ αδύναμο" τενόρο, τον Λορέντζο Μπονφίλι.


Με δεδομένο ότι στις αρχές του 19ου αιώνα ο ρεαλισμός δεν αποτελούσε ακόμα κύριο ζητούμενο στην όπερα, ο Μπελλίνι επέλεξε τελικά την τραγουδίστρια για να ερμηνεύσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Ρωμαίου.

Σεβόμενος τη δομή της όπερας του Μπελλίνι, τρεις σκηνές στην Α' Πράξη και τρεις στη δεύτερη, περιπλανιόμαστε στο μουσείο από αίθουσα σε αίθουσα και συναντούμε αυτούς τους χαρακτήρες-φαντάσματα, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με τους σημερινούς χρήστες του χώρου. Συνεπώς, ιστορική διαδρομή, διαδρομή ψυχολογική, διαδρομή προς το μαύρο του θανάτου.


Η σκηνογραφία υποστηρίζει αυτές τις διαδρομές: από το επιδεικτικό χρυσό του μεγαλείου περνάμε στο ζωηρό κόκκινο των εντάσεων και το τρεμάμενης λάμψης πράσινο του πάθους. Περνάμε μέσα από μυστικούς διαδρόμους και από το ένα δωμάτιο στο επόμενο χωρίς να σταματάμε τη μουσική, η οποία είναι ο πραγματικός μίτος της Αριάδνης για αυτή την όπερα: ενώνει τον τόπο, ενώνει το χρόνο, ενώνει τη δράση".

28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής

Info:

Καπουλέτοι και Μοντέκκοι

Βιντσέντζο Μπελλίνι

Εθνική Λυρική Σκηνή

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Αίθουσα Α. Τριάντη

Πρεμιέρα: 13 Νοεμβρίου, 2015

Παραστάσεις: 13, 14, 15, 18, 20, 21 Νοεμβρίου 2015

Ώρα έναρξης: 20.00

Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός

Σκηνοθεσία - Φωτισμοί: Αρνώ Μπερνάρ

Νέα παραγωγή - Πρώτη παρουσίαση από την ΕΛΣ - Συμπαραγωγή με την Αρένα της Βερόνας και το Τεάτρο Λα Φενίτσε της Βενετίας

Σκηνικά: Αλεσσάντρο Κάμερα

Κοστούμια: Κάρλα Ρικόττι

Επιμέλεια φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου

Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος

Καπέλλιο: Τάσος Αποστόλου (13, 14, 15, 18, 20, 21/11)

Ιουλιέττα: Μιχαέλα Μάρκου (13, 15, 20/11) - Έλενα Ξανθουδάκη (14, 18, 21/11)

Ρωμαίος: Μαίρη-Έλεν Νέζη (13, 15, 20/11) - Ειρήνη Καράγιαννη (14, 18, 21/11)

Τεμπάλντο: Γιάννης Χριστόπουλος (13, 15, 20/11) - Αντώνης Κορωναίος (14, 18, 21/11)

Λορέντζο: Πέτρος Μαγουλάς (13, 15, 20/11) - Διονύσης Τσαντίνης (14, 18, 21/11)

Με την Ορχήστρα, τη Χορωδία και Μονωδούς της ΕΛΣ


*Οι φωτογραφίες προέρχονται από την τεχνική δοκιμή, που έγινε στις 6 Νοεμβρίου, στην Αίθουσα Α. Τριάντη - Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ