Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο

Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Ο Paul Cézanne στο ατελιέ του. Les Lauves, 1904. Φωτ. του ζωγράφου και φίλου του Émile Bernard.
1

ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΥΡΟ ΣΤΑΒΕΡΗ

 

Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Αριστερά: Ο Paul Cézanne το 1861. Δεξιά: Πορτρέτο του Cézanne από τον Emile Bernard (Aix-en-Provence, 1904).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Atelier Les Lauves, 13 Απριλίου του 1906. Πορτρέτο του Paul Cézanne από την Gertrude Osthaus, γυναίκα του Karl Ernst Osthaus, ιδρυτή του Folkwang Museum στη Γερμανία.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Αριστερά: Ο Paul Cézanne σε μία φωτογραφία του Émile Bernard. Δεξιά: Φωτογραφία του 1874, Cézanne, Taschen Verlag 2007.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Ο Cézanne και ο Camille Pissarro επί το έργον (οι φωτογραφίες του Cézanne είναι από τον ζωγράφο Kerr-Xavier Roussel - 1906). Ο Camille Pissarro με τον Paul Cézanne στο προάστειο του Παρισιού Pontoise το 1873 (φωτο κάτω αριστερά).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Φιλική παρέα στον κήπο του Camille Pissarro στην Pontoise (1877). Ο Paul Cézanne κάθεται στο παγκάκι. Ο Pissarro στέκεται όρθιος (δεξιά).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Asnieres, 1886. O Emile Bernard με τον Van Vogh (πλάτη).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Το σπίτι-ατελιέ του Paul Cézanne. Κάτω φωτο: Neil Folberg.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Το όρος Sainte-Victoire, από τα αγαπημένα θέματα του Paul Cézanne. Καρτ ποστάλ Delcampe.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Le Mont Sainte-Victoire.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
L'horloge de marbre noire, 1869-1871. Ανήκει στη συλλογή Stavros Niarchos.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Αριστερά: Portrait d' Achille Emperaire (1868). Musée d'Orsay. Δεξιά: Αυτοπροσωπογραφία. Ο ζωγράφος Achille Emperaire υπήρξε στενός φίλος του Cézanne. Τα έργα του, στα οποία ο ίδιος δεν έδινε μεγάλη σημασία σε αντίθεση με τον Cézanne που τα θαύμαζε, σώθηκαν από θαύμα από έναν άλλο φίλο του ζωγράφο τη στιγμή που ο ανηψιός του ετοιμαζόταν να τα κάψει.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Hortense allaitant au sein Paul. Η σχέση του Paul Cézanne με την Hortense Fiquet κρατήθηκε πολλά χρόνια κρυφή από τον πατέρα του Cézanne. Μπόρεσαν τελικά να παντρευτούν με τις ευλογίες του μετά από 17 χρόνια. Ο Cézanne, που κατηγορούσε τη γυναίκα του ότι την ενδιέφεραν μόνο η Ελβετία και η λεμονάδα, άφησε όλη την περιουσία του στο γιο του Paul.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Hortense Fiquet en robe rouge (1890). New York Metropolitan Museum of Art. Δεξιά, η Hortense Fiquet σε γάμο (?).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Jeune fille au piano ou L'Ouverture de Tannhäuser (1869). Musée de l'Ermitage, St. Petersburg. Απεικονίζονται η μητέρα και η αδερφή του ζωγράφου.

Ο χειρότερος ζωγράφος της Γαλλίας είναι ακριβώς ο κύριος Paul Cezanne. Είναι ο ζωγράφος ο πιο αδέξιος, ο πιο καταστροφικός, αυτός που βούτηξε τη σύγχρονη τέχνη μέσα στα μεγαλειώδη σκατά που μας καταπίνουν όλους. Αντιθέτως, ο Ernest Meissonier, ξεχασμένος όπως θα ξέρετε, είναι ο πραγματικός βιρτουόζος, ένα αληθινό αηδόνι του πινέλου. - Salvador Dali

Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Les Grandes Baigneuses (1874-75). Metropolitan Museum of Art, New York.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Sept Baigneurs (1900). Fondation Beyeler Riehen, Basel. Ο πίνακας εκτίθεται αυτές τις μέρες στο Leopold Museum της Βιέννης στα πλαίσια της έθεσης "Ανδρες γυμνοί".
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
L'Enlèvement (1867). The Keynes collection.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
La Tentation de Saint Antoine (1870).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Le Meurtre (1870). Walker Art Gallery, Liverpool.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Nature morte aux pommes et aux oranges (1895-1900). Musée d'Orsay.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Une moderne Olympia (Pasha).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
L'après-midi à Naples ou le punch au rhum (1876).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Une moderne Olympia (1873-1874). Musée d'Orsay.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Les Joueurs de Cartes. Ο πιο ακριβοπληρωμένος πίνακας στον κόσμο. Πουλήθηκε στις αρχές του 2012 από την οικογένεια Εμπειρίκου στον Εμίρη του Qatar έναντι 191 εκατομμυρίων ευρώ. Είναι ο "μαγνήτης" του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης του Qatar.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Οι άλλες τέσσερις εκδοχές του πίνακα Les Joueurs de Cartes. Fondation Barnes, Metropolitan Museum, Courtauld Gallery, Μusée ­d’Orsay.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
"House on the Marne" by Paul Cezanne. Photo John F. Kennedy Presidential Library. June 28, 1961. (Via John J. Tacket).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
"The Forest" by Paul Cezanne. Photo: John F. Kennedy Presidential Library. June 28, 1961. (Via John J. Tacket).
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Σε συνεργασία με τις ελβετικές αρχές, η αστυνομία της Σερβίας εντόπισε τον περασμένο Απρίλη τον πίνακα του Cézanne "Le Garçon au gilet rouge" που είχε κλαπεί από τη Συλλογή E.G. Bührle στη Ζυρίχη μαζί με άλλους τρεις πίνακες των Claude Monet, Vincent Van Gogh και Edgar Degas.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
After Cézanne (1999 - 2000), Lucian Freud.
Η ζωή του Cézanne, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Εικαστικά
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ