Λες, τελικά, ο Birdman να διαθέτει την Απρόσμενη Αρετή της Ανατροπής;

Λες, τελικά, ο Birdman να διαθέτει την Απρόσμενη Αρετή της Ανατροπής; Facebook Twitter
0

Στα SAG Awards, τα βραβεία του αμερικανικού σωματείου των ηθοποιών, τα φαβορί επικράτησαν στις επιμέρους κατηγορίες, αλλά το τοπίο για την καλύτερη ταινία στα Όσκαρ θόλωσε ακόμη περισσότερο. Και θα πείτε, τι σχέση έχει η συντεχνία των ηθοποιών με το μεγάλο βραβείο της Ακαδημίας, αφού τα μέλη των μεν με τους ψηφοφόρους τωνδε εφάπτονται κατά ένα μικρό, και ίσως άσχετο ποσοστό;


Επειδή όλες οι προβλέψεις γίνονται με συνδυασμούς, το παραισθησιογόνο, υπαρξιακό δράμα του Ινιάριτου εμφανίζεται όψιμα ενισχυμένο, καθώς στην κατηγορία των SAG όπου βραβεύεται το καστ μιας ταινίας, νικητής δεν βγήκε το Boyhood, αλλά το Birdman. Με δεδομένο πως μια άλλη ισχυρότατη συντεχνία, εκείνη των παραγωγών, έδωσε το μεγάλης επιρροής στα Όσκαρ (ποσοστό 75% σωστής πρόβλεψης) στο Birdman, ανατρέποντας τα προγνωστικά, ευνοημένος είναι και ο Μάϊκλ Κίτον, ο οποίος έχασε τη μάχη στη γιορτή των ηθοποιών από τον Έντι Ρεντμέϊν, όχι όμως και τον πόλεμο. Τρεις στους τέσσερεις νικητές, τα SAG συνήθως τους πετυχαίνουν, όταν δεν πέφτουν εντελώς μέσα σε κάποιες χρονιές, όπως στην περυσινή, όπου το κουαρτέτο τους, επανέλαβε το θρίαμβο και στα Όσκαρ. Φέτος όμως, ο Σίμονς, η Αρκέτ και η Μουρ κλειδώνουν από τώρα τις νίκες τους, αλλά ο Ρεντμέϊν τελικά δεν απειλείται τόσο από τον φίλο και συμπατριώτη του, Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, αλλά από τον Αμερικανό και μοναδικό ηθοποιό που δεν υποδύεται αληθινό χαρακτήρα, τον Μάϊκλ Κίτον στο ρόλο του τρελο-Ρίγκαν του ξοφλημένου.


Στην αρχή της κούρσας των βραβείων, όλοι περίμεναν πως το Παιχνίδι της Μίμησης θα δικαιωθεί σε κάποια βραβεία, με τον Κάμπερμπατς αιχμή του δόρατος, λόγω του αμφιλεγόμενου περιεχομένου του ρόλου, αλλά και φοβερά λεπτής ερμηνείας. Κάποιοι παρατηρητές στα PGA, τα βραβεία των παραγωγών, δεν προέβλεπαν με ασφάλεια το Μεγαλώνοντας, αλλά αντίθετα μια σκληρή μάχη ανάμεσα στη Μίμηση και την Αφέλεια. Τελικά ο Birdman νίκησε χωρίς να προκαλέσει την έκπληξη που νομίζαμε εμείς, και στα SAG απλώς επιστέγασε ένα ομαλό momentum, με το ισχυρό ατού να είναι ουσιαστικά μια ταινία με επίκεντρο τους ηθοποιούς, που σαγηνεύει τους ηθοποιούς. Πέρυσι, τα βραβείο του καστη πήγε στον Οδηγό Επιβίωσης, που βρήκε την πόρτα των Όσκαρ τελείως κλειστή, παρά τις πολλές υποψηφιότητες του.

Το Birdman είναι διαφορετική ιστορία, που θα ξεκαθαρίσει κάπως, όταν με το καλό η ένωση σκηνοθετών αποφασίσει ποιός τελικά είναι ο καλύτερος. Αν τελικά το δώσει στον Ινιάριτου, το Μεγαλώνοντας μπαίνει σε δεύτερη μοίρα, όπως είχε συμβεί το 1997, που το Λος Άντζελες Εμπιστευτικό είχε σαρώσει ότι βραβείο κριτικών υπήρχε, για να υποχωρήσει μπροστά στη λαίλαπα του Τιτανικού και του Τζέϊμς Κάμερον. Αν το δώσουν στον Λινκλέϊτερ, θα πρέπει να περιμένουμε μια ακόμη πιθανή μοιρασιά των όκαρ ανάμεσα στα βραβεία της καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσία, όπως έγινε πέρυσι και πρόπερσι.


Και σε όλη αυτή την εικοτολογία, δεν είναι απίθανο ο Μάϊκλ Κίτον να είναι το χαρούμενο θύμα της καραμπόλας. (Μεταξύ μας, μια χαρά ήταν στο ρόλο, αλλά ο Ρεντεμέϊν έπιασε στρατοσφαιρική επίδοση).

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM