Το άγνωστο ντοκιμαντέρ του Χίτσκοκ για τα γερμανικά στρατόπεδα

Το άγνωστο ντοκιμαντέρ του Χίτσκοκ για τα γερμανικά στρατόπεδα Facebook Twitter
0
Το άγνωστο ντοκιμαντέρ του Χίτσκοκ για τα γερμανικά στρατόπεδα Facebook Twitter

Δεν είναι ευρέως γνωστό το γεγονός ότι ο μεγάλος σκηνοθέτης Αλφρεντ Χίτσκοκ συμμετείχε σκηνοθετικά σε μια ταινία για τα ναζιστικά στρατόπεδα θανάτου. Η ταινία δεν προβλήθηκε ποτέ.
Οι καμεραμέν της British Army Film Unit, οι οποίοι κινηματογράφησαν την απελευθέρωση του στρατοπέδου Μπέργκεν-Μπέλσεν, επί σειρά ετών περιέγραφαν, ως αστείο, την αντίδραση του μετρ του τρόμου όταν είδε το ντοκιμαντέρ.
Έπαθε σοκ και δεν πάτησε στα Pinewood Studios για μια εβδομάδα, συγκλονισμένος από τις εικόνες. Ο Χίτσκοκ είχε «στρατολογηθεί» για να πάρει μέρος στο ντοκιμαντέρ από τον φίλο και προστάτη του Σίντνεϊ Μπερνστάιν.
Το 1945 Αμερικανοί και Βρετανοί ήθελαν να βγει γρήγορα στην αγορά μια τέτοια ταινία, σχετικά με τις γερμανικές θηριωδίες, ώστε οι Γερμανοί πολίτες να αναλάβουν την ευθύνη τους για τις αγριότητες που συνέβαιναν εκεί.
Η ταινία πήρε πολύ περισσότερο χρόνο από αυτόν που είχε αρχικά προβλεφθεί και στα τέλη του 1945 η ανάγκη αυτή άρχισε να φθίνει. Αποφάσισαν ότι η παγκόσμια επίδειξη της ενοχής των Γερμανών δε θα βοηθούσε στην μεταπολεμική ανοικοδόμηση.

Το άγνωστο ντοκιμαντέρ του Χίτσκοκ για τα γερμανικά στρατόπεδα Facebook Twitter

Οι πέντε από τις έξι μπομπίνες της ταινίας κατατέθηκαν στο Αυτοκρατορικό Πολεμικό Μουσείο και το έργο είχε εντελώς ξεχαστεί . Στη δεκαετία του 80 το υλικό ανακαλύφθηκε σε ένα σκουριασμένο κουτί από έναν Αμερικανό ερευνητή.
Η ελλειπής έκδοση προβλήθηκε το 1984 στο φεστιβάλ του Βερολίνου και στη συνέχεια μεταδόθηκε, το 1985, από το αμερικανικό PBS με τίτλο «Memory of the Camps», αλλά σε κακή ποιότητα και με τη μια μπομπίνα να λείπει. Η αρχική αφήγηση έγινε από τον Τρέβορ Χάουαρντ.
Σήμερα, το Αυτοκρατορικό Πολεμικό Μουσείο αποκατέστησε με τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας το ντοκιμαντέρ και συνέδεσε το υπάρχον υλικό με την έκτη χαμένη μπομπίνα.
Βεβαίως, εβδομήντα σχεδόν χρόνια μετά, κανείς δεν ξέρει πόσο μεγάλη ήταν η συμβολή του Χίτσκοκ στην ταινία, ενώ η ανακοίνωση της προβολής του ντοκιμαντέρ μέσα στο 2014, έχει πυροδοτήσει έναν κύκλο συζητήσεων ανάμεσα στους θαυμαστές και τους μελετητές του έργου του σχετικά με το πόσο αυτό το ντοκιμαντέρ επηρέασε το έργο του συνολικά.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ινδία, Νεπάλ, Μπουτάν: Καταγράφοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, την τεχνητή νοημοσύνη και όσα πρεσβεύει η «γκουρού» Βαντάνα Σίβα

Οθόνες / Δύο Έλληνες κινηματογραφιστές ψάχνουν στην Ινδία μια απάντηση για το μέλλον του πλανήτη

Ο Χρόνης Πεχλιβανίδης και η Μαρία Γιαννούλη ξεκίνησαν μια έρευνα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και την «έξυπνη γεωργία», ταξίδεψαν σε Ινδία, Νεπάλ και Μπουτάν και συζήτησαν με τη διάσημη περιβαλλοντική ακτιβίστρια, Βαντάνα Σίβα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ