Το άγνωστο ντοκιμαντέρ του Χίτσκοκ για τα γερμανικά στρατόπεδα

Το άγνωστο ντοκιμαντέρ του Χίτσκοκ για τα γερμανικά στρατόπεδα Facebook Twitter
0
Το άγνωστο ντοκιμαντέρ του Χίτσκοκ για τα γερμανικά στρατόπεδα Facebook Twitter

Δεν είναι ευρέως γνωστό το γεγονός ότι ο μεγάλος σκηνοθέτης Αλφρεντ Χίτσκοκ συμμετείχε σκηνοθετικά σε μια ταινία για τα ναζιστικά στρατόπεδα θανάτου. Η ταινία δεν προβλήθηκε ποτέ.
Οι καμεραμέν της British Army Film Unit, οι οποίοι κινηματογράφησαν την απελευθέρωση του στρατοπέδου Μπέργκεν-Μπέλσεν, επί σειρά ετών περιέγραφαν, ως αστείο, την αντίδραση του μετρ του τρόμου όταν είδε το ντοκιμαντέρ.
Έπαθε σοκ και δεν πάτησε στα Pinewood Studios για μια εβδομάδα, συγκλονισμένος από τις εικόνες. Ο Χίτσκοκ είχε «στρατολογηθεί» για να πάρει μέρος στο ντοκιμαντέρ από τον φίλο και προστάτη του Σίντνεϊ Μπερνστάιν.
Το 1945 Αμερικανοί και Βρετανοί ήθελαν να βγει γρήγορα στην αγορά μια τέτοια ταινία, σχετικά με τις γερμανικές θηριωδίες, ώστε οι Γερμανοί πολίτες να αναλάβουν την ευθύνη τους για τις αγριότητες που συνέβαιναν εκεί.
Η ταινία πήρε πολύ περισσότερο χρόνο από αυτόν που είχε αρχικά προβλεφθεί και στα τέλη του 1945 η ανάγκη αυτή άρχισε να φθίνει. Αποφάσισαν ότι η παγκόσμια επίδειξη της ενοχής των Γερμανών δε θα βοηθούσε στην μεταπολεμική ανοικοδόμηση.

Το άγνωστο ντοκιμαντέρ του Χίτσκοκ για τα γερμανικά στρατόπεδα Facebook Twitter

Οι πέντε από τις έξι μπομπίνες της ταινίας κατατέθηκαν στο Αυτοκρατορικό Πολεμικό Μουσείο και το έργο είχε εντελώς ξεχαστεί . Στη δεκαετία του 80 το υλικό ανακαλύφθηκε σε ένα σκουριασμένο κουτί από έναν Αμερικανό ερευνητή.
Η ελλειπής έκδοση προβλήθηκε το 1984 στο φεστιβάλ του Βερολίνου και στη συνέχεια μεταδόθηκε, το 1985, από το αμερικανικό PBS με τίτλο «Memory of the Camps», αλλά σε κακή ποιότητα και με τη μια μπομπίνα να λείπει. Η αρχική αφήγηση έγινε από τον Τρέβορ Χάουαρντ.
Σήμερα, το Αυτοκρατορικό Πολεμικό Μουσείο αποκατέστησε με τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας το ντοκιμαντέρ και συνέδεσε το υπάρχον υλικό με την έκτη χαμένη μπομπίνα.
Βεβαίως, εβδομήντα σχεδόν χρόνια μετά, κανείς δεν ξέρει πόσο μεγάλη ήταν η συμβολή του Χίτσκοκ στην ταινία, ενώ η ανακοίνωση της προβολής του ντοκιμαντέρ μέσα στο 2014, έχει πυροδοτήσει έναν κύκλο συζητήσεων ανάμεσα στους θαυμαστές και τους μελετητές του έργου του σχετικά με το πόσο αυτό το ντοκιμαντέρ επηρέασε το έργο του συνολικά.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ