Η μόδα κινείται γρήγορα, για το καλό και το κακό της. Φαίνεται σαν να έχει περάσει πολύς καιρός από τη στιγμή που ο Jack McCollough και ο Lazaro Hernandez αποχώρησαν από τον Proenza Schouler, την αγαπημένη ετικέτα των κομψών Νεοϋρκέζων και των it- girls που οι δυο τους δημιούργησαν το 2002, παραμένοντας επί 20 χρόνια τα χρυσά αγόρια της αμερικάνικης μόδας. Συνέβη, όμως, μόλις πέρσι τον Ιανουάριο. Στους μήνες που ακολούθησαν, ο Jonathan Anderson αποχαιρέτισε την Loewe για τον Dior, και τον Μάρτιο οι Hernandez και McCollough ανακοινώθηκαν ως διάδοχοί του, με το δικό τους «σπίτι» να παραδίδεται στην Rachel Scott.
Όσο κρίσιμο κι αν ήταν το στοίχημα του Anderson να ανανεώσει τον γνωστότερο παρισινό οίκο μόδας, τόσο πιεστική υπήρξε και η πρόκληση των δυο Αμερικάνων σχεδιαστών να φανούν αντάξιοι του Βορειο-ιρλανδού που στα 11 χρόνια δημιουργικής διεύθυνσης του στην Loewe μεταμόρφωσε τον κοιμισμένο γίγαντα της ισπανικής μόδας σε ένα θαυμαστό πολιτιστικό brand με πωλήσεις-ρεκόρ (από 230 εκ. ευρω το 2014, εκτιμήθηκαν μεταξύ 1,5 έως 2 δις ευρω το 2024) που έβαλαν τα γυαλιά σε πολλά μεγάλα ονόματα.
Αυτή η χαρούμενη ενέργεια στην νέα Loewe, εμποτισμένη με ρεαλισμό, sexiness και crafts, είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται σήμερα η μόδα, και είναι ενδιαφέρον ότι μας έρχεται από την Αμερική, δια μέσου Ισπανίας και Παρισιού.
Μέσα σε αυτό το κλίμα έντασης και προσμονής, οι δυο σχεδιαστές παρουσίασαν την Παρασκευή το δικό τους όραμα για την Loewe στην καρδιά της Πανεπιστημιούπολης στο Παρίσι, μέσα έναν κατασκευασμένο κάτασπρο κύβο που παλλόταν από ενθουσιασμό, με τον Pedro Almodóvar, την Parker Posey, την Anna Wintour και ένα σωρό ακόμα δηλωμένους λάτρεις του ντουέτου των Proenza Schouler να αδημονούν ανάμεσα στο κοινό.
Η συλλογή τους, μια νέα πρόταση Αμερικανισμού γεμάτη νεανική ενέργεια, χρώμα και τολμηρές ιδέες, δεν απογοήτευσε κανέναν. Ούτε τους καλοπροαίρετους φίλους των Αμερικανών σχεδιαστών, ούτε τους ψαγμένους πελάτες της Loewe που έχουν τραφεί με τις διασκεδαστικές παραδοξότητες του Anderson.

Με αβίαστη ευθυβολία που επισημάνθηκε από τους πάντες, οι Νεοϋορκέζοι Jack και Lazaro ντεμπουτάρισαν στο Παρίσι για έναν ιστορικό ισπανικό οίκο δερμάτινων ειδών (η Loewe είναι ο δεύτερος αρχαιότερος οίκος στον κόσμο μετά την Hermès, με έτος ίδρυσης το 1846, στην Μαδρίτη) θυμίζοντας σε όλους ποια είναι η Αμερική που αγαπάμε: ελεύθερη, άνετη και ελκυστική μέσα στην απλότητά της.
Και το έκαναν με μια από τις πιο εκρηκτικές συλλογές της σεζόν στο Παρίσι, μέχρις στιγμής, που «φώναζε» άνοιξη και χαρά της ζωής. Τον τόνο έδινε ο πίνακας Κίτρινη Λωρίδα με Κόκκινη Καμπύλη του Ellsworth Kelly στην είσοδο του show (δάνειο από έναν φίλο συλλέκτη), με τα ηλιόλουστα χρώματα που δηλώνει ο τίτλος του έργου να προεκτείνονται στην πασαρέλα, σε ξεκάθαρα αλλά περίπλοκα τεχνικά ρούχα.
Ανεπηρέαστοι από το σύμπλεγμα του Αμερικανού που στο σοφιστικέ Παρίσι αισθάνεται κάπως άξεστος, το ντουέτο απέδειξε στους Γάλλους fashionistas πως διαθέτει και φαντασία και τεχνικές γνώσεις, καθώς και μια εκπληκτική αίσθηση συγχρονισμού με την εποχή.
Σμιλεμένα δερμάτινα σακάκια σε σχήμα καμπάνας, αμάνικα μίνι φορέματα σε κοφτερές αποχρώσεις του μπλε, του κόκκινου και του κίτρινου, άλλα ως το γόνατο, συναρμολογημένα από επάλληλα φύλλα υφάσματος που σχημάτιζαν στο πλάι έναν καταρράκτη από βολάν, παντελόνια και τζάκετ με όψη ντένιμ που στην πραγματικότητα είχαν φτιαχτεί από δέρμα επεξεργασμένο στο χέρι ώστε να μοιάζει με χνουδωτό βαμβακερό, ριγέ φορεματάκια με οριζόντιες ρίγες και polo γιακά και στράπλες από πετσετέ ύφασμα, τυπωμένα 3-D και ζωγραφισμένα στο χέρι και πλαστικά jelly γοβάκια φορεμένα με καλτσάκια διαφορετικού χρώματος (ώστε να ταιριάζουν με το ρούχο) ήταν μερικές μόνο από τις υπέροχες ιδέες της νέας Loewe. Ένα αθλητικό, στην ουσία του, ντύσιμο, «πειραγμένο» με τεχνικές υψηλής τεχνικής ακρίβειας. Η πρόταση ολοκληρωνόταν με αδιάβροχα καπέλα με μπορ, κομψά αντιανεμικά από μεταξωτό gore-tex και μια boxy τσάντα Amazona με ένα χερούλι (σε σουέντ, δέρμα ή κροκό) που προβλέπεται να είναι μια από τις bestseller της άνοιξης.




«Το πιο δυνατό τους σημείο είναι η ενέργεια και η χαρά», σχολίασε ο «πολύς» Sidney Toledano, σύμβουλος στην LVMH, και ο CEO του, Bernard Arnault συμφώνησε. «Είναι εξαιρετικά θετικοί, γεμάτοι ζωτικότητα. Τους είπα Βρήκατε τον σωστό δρόμο, και είναι μόνο η αρχή. Τα ατελιέ είναι στο πλευρό τους», κατέληξε, αναφερόμενος στα μαγικά χέρια των artisans της Loewe που υλοποίησαν το όραμα των δύο σχεδιαστών.
«Ήταν ένα τολμηρό, φωτεινό, ηλεκτρισμένο ντεμπούτο για τον Jack και τον Laz», επιβεβαίωσε η νέα επικεφαλής περιεχομένου της Vogue, Chloe Malle. «Υπήρξαν ισχυρά ίχνη από τις σιλουέτες τους που αγαπήσαμε στους Proenza, όπως οι ασύμμετροι ποδόγυροι και οι στρογγυλοί ώμοι, αλλά και μια γερή δόση αγέρωχου ισπανικού χαρακτήρα από την κληρονομιά της Loewe».
Αυτή η χαρούμενη ενέργεια στην νέα Loewe, εμποτισμένη με ρεαλισμό, sexiness και crafts, είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται σήμερα η μόδα, και είναι ενδιαφέρον ότι μας έρχεται από την Αμερική, δια μέσου Ισπανίας και Παρισιού.