«Weapons»: Οι αδερφοί Γκριμ στα αμερικανικά προάστια

«Weapons»: Οι αδερφοί Γκριμ στα αμερικανικά προάστια ***1/2 Facebook Twitter
Η ηθοποιός Julia Garnner.
0

Η Νύχτα του Κυνηγού (1955), το αριστουργηματικό φιλμ του Τσαρλς Λότον που προσάρμοσε τα παραμύθια των αδερφών Γκριμ στο ιδίωμα του southern gothic, κλείνει με την παρακάτω φράση: «Κύριε, προστάτευσε τα παιδιά. Ο άνεμος φυσάει και η βροχή είναι τόσο κρύα. Κι όμως εκείνα συνεχίζουν να υπάρχουν και αντέχουν». 

Αν και δεν θυμίζει αισθητικά την εξπρεσιονιστική δημιουργία του Λότον το Weapons του Ζακ Κρέγκερ (Barbarian), υπάρχουν αρκετές συγγένειες. Η ιστορία – εδώ η μυστηριώδης, ταυτόχρονη εξαφάνιση 17 παιδιών μιας σχολικής τάξης ένα βράδυ στις 02.17 – είναι ειπωμένη μέσα από το βλέμμα ενός μικρού παιδιού.  Το βασικό σημείο αναφοράς είναι και πάλι τα παραμύθια των αδερφών Γκριμ, αλλά τη θέση των βαλτότοπων της Δυτικής Βιρτζίνια παίρνει μια αμερικανική κωμόπολη και του southern gothic η σάτιρα των προαστίων. Πάνω από όλα, έχουμε και πάλι παιδιά σε κίνδυνο, παιδιά σε διαρκή μάχη για την ψυχική τους ισορροπία και για τη σωματική τους ακεραιότητα, με τους υπεύθυνους ενήλικες να δρουν ανεύθυνα, αδυνατώντας να τα φροντίσουν και αφήνοντάς τα εκτεθειμένα στο Κακό: τη θέση του «Κακού Λύκου» Ρόμπερτ Μίτσαμ εδώ παίρνει μια αλλόκοτη φιγούρα, βγαλμένη, θαρρείς, από το σύμπαν του Twin Peaks - αλλά δεν κάνει να αποκαλύψουμε περισσότερα.

Παιδιά σε κίνδυνο, παιδιά σε διαρκή μάχη για την ψυχική τους ισορροπία και για τη σωματική τους ακεραιότητα, με τους υπεύθυνους ενήλικες να δρουν ανεύθυνα, αδυνατώντας να τα φροντίσουν και αφήνοντάς τα εκτεθειμένα στο Κακό.

Οι ενήλικες της ταινίας απαρτίζονται από έναν οργίλο, συντηρητικό πατέρα, μια δασκάλα πρόθυμη να βοηθήσει, αλλά «ευνουχισμένη» από έναν διευθυντή προσανατολισμένο αποκλειστικά στην αποσόβηση νομικών και πάσης φύσεως ευθυνών του σχολικού ιδρύματος (και του ίδιου), έναν αργόστροφο αστυνομικός, πολύ απασχολημένο με το κυνήγι μικροεγκλημάτων (και την κακομεταχείριση των δραστών) και έναν ακόμα πιο αργόστροφο εκπρόσωπος της νεότερης γενιάς ενηλίκων, χαμένο στον κόσμο του και αφοσιωμένο στο κυνήγι του ευκαιριακού κέρδους.

Κάθε κεφάλαιο της επιδέξιας αφήγησης του Κρέκγκερ αφιερώνεται σε έναν από τους παραπάνω, προσεκτικά (και συμβολικά) επιλεγμένους εκπροσώπους από το σύνολο των αποτυχημένων «φροντιστών», για να έρθει το τελευταίο, που δίνει το λόγο στα παιδιά, τα οποία, αβοήθητα σε αυτό τον κόσμο, όπου το Κακό δρα ανενόχλητο, παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους – πανούργα η σχετική σεκάνς με τους ενήλικες των προαστίων να παρατηρούν αμέτοχοι, σταματώντας πρόσκαιρα τις καθημερινές τους ασχολίες, καθώς η τραγωδία λαμβάνει το αιματηρό της τέλος.

Κι επειδή η τραγωδία αυτή, αν και δοσμένη στο πλαίσιο του φανταστικού, αφορά τον δικό μας, πραγματικό κόσμο, μοναδικό «όπλο» για να τη διασκεδάσουμε είναι το χιούμορ. Ο Ζακ Κρέγκερ χρησιμοποιεί αρκετό από αυτό, άλλοτε δηκτικό, άλλοτε εναρμονισμένο με τη συχνότητα του κοενικού παραλόγου, δίχως να παραλείπει τις τρομάρες και τις φρικιαστικές εκπλήξεις, καθιστώντας αυτό το βιρτουόζικα γυρισμένο, μακάβριο παραμύθι μια πραγματική λιχουδιά για τους φίλους του είδους και κερδίζοντας με το σπαθί του μια θέση στη μεγάλη κατηγορία των νεότερων δημιουργών.

Το «Weapons» κυκλοφορεί στους κινηματογράφους από αύριο Πέμπτη 21 Αυγούστου.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ