Πώς να γυρίσετε την τέλεια ερωτική σκηνή

Πώς να γυρίσετε την τέλεια ερωτική σκηνή Facebook Twitter
Μόλις οι ηθοποιοί συνειδητοποιήσουν ότι προστατεύονται και ότι υπηρετούν μια σωστή αφήγηση, τότε είναι που ξέρεις ότι το κάνεις σωστά.
0

Το σεξ ποτέ δεν έχει να κάνει μόνο με το σεξ

Στη σύγχρονη τηλεόραση χρησιμοποιούμε το σεξ για να αγγίξουμε ακανθώδη ζητήματα που αφορούν τις σχέσεις, την τάξη και την εξουσία. Αυτές οι σεξουαλικές σκηνές λειτουργούν όπως οι σκηνές μάχης σε μια ταινία δράσης ή ένα τραγούδι σε ένα μιούζικαλ. Είναι ένα μέσο αφήγησης που χρησιμοποιείται συχνά για να εκτονωθεί η ένταση.

Μια καλή σκηνή σεξ έρχεται μετά από μια κλιμάκωση της σεξουαλικής ή συναισθηματικής έντασης στην ιστορία και το σεξ προσφέρει μια εκτόνωση στη ροή της αφήγησης. Στην εισήγησή μου σχετικά με το γύρισμα των σκηνών σεξ τόσο για το Rivals όσο και για το Cheaters, είπα στους παραγωγούς ότι ήθελα να τις γυρίσω με τον ίδιο τρόπο που ο Μάρτιν Σκορσέζε γύρισε τις πυγμαχικές σκηνές μάχης στο «Οργισμένο είδωλο». Κάθε τέτοια σκηνή σ’ εκείνη την ταινία γυρίστηκε και μονταρίστηκε διαφορετικά, ανάλογα με την ψυχική κατάσταση του Τζέικ ΛαΜότα (Ρόμπερτ ντε Νίρο) – είτε πρόκειται για παράνοια, είτε για θυμό, είτε κάθαρση.

Όπως κάθε μορφή αφήγησης, όταν μια σεξουαλική σκηνή είναι κακοφτιαγμένη, φαίνεται βαρετή στον θεατή ή, ακόμα χειρότερα, άσκοπη. Αν το σεξ δεν προωθεί την ιστορία ή δεν εμβαθύνει την κατανόηση ενός χαρακτήρα, τότε είναι απλώς σεξ για το σεξ. Δηλαδή, πορνό.

Τι βιώνουν συναισθηματικά οι χαρακτήρες; Γιατί κάνουν σεξ; Ποιος έχει το πάνω χέρι; Αλλάζει η ισορροπία ισχύος κατά τη διάρκεια της σκηνής; Μια σκηνή σεξ είναι μια συνομιλία χωρίς διάλογο. Πάντα υπάρχει ένα σημείο που θέλει να διατυπωθεί, πάντα κάποιος το εκφράζει πρώτος, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή.

Χρησιμοποιείτε πάντα έναν «συντονιστή οικειότητας»

Η οπτικοποίηση μιας ερωτικής σκηνής ξεκινά πάντα με το σενάριο. Τις περισσότερες φορές ο σεναριογράφος, οι παραγωγοί κι εγώ συζητάμε ποια μπορεί να είναι η «συνομιλία» που γίνεται στην κρεβατοκάμαρα ή πάνω σε έναν τοίχο (ή μέσα στα στενά όρια μιας τουαλέτας αεροσκάφους, όπως συνέβη στο Rivals).

Στη συνέχεια, φέρνουμε τον συντονιστή οικειότητας (intimacy coordinator ή ΙC), έναν νέο και ζωτικό ρόλο στο κινηματογραφικό πλατό. Δεν θα γύριζα μια σκηνή χορού χωρίς χορογράφο ή μια σκηνή δράσης χωρίς συντονιστή των stunts. Με τον ίδιο τρόπο, δεν θα δούλευα χωρίς IC. Έχουν καταστεί ένα ζωτικό γρανάζι στη μηχανή της κινηματογραφικής παραγωγής και λειτουργούν ως αγωγός μεταξύ του σκηνοθέτη και των ηθοποιών.

Οι οργασμοί πρέπει να είναι αληθοφανείς

Με τον συντονιστή ή τη συντονίστρια οικειότητας αρχικά συζητάμε για την αφηγηματική σημασία της ερωτικής σκηνής και για την τοποθεσία. Στη συνέχεια μπαίνουμε στην ουσία και συζητάμε για τις σεξουαλικές στάσεις, τα επίπεδα του γυμνού, ακόμα και ποιος από τους χαρακτήρες θα φτάσει πρώτος σε οργασμό. Συχνά προκύπτουν ξεκαρδιστικά ζητήματα: «Είναι αυτή η στάση καν δυνατή;».

Για παράδειγμα, στην προαναφερθείσα τουαλέτα του αεροπλάνου, στην εναρκτήρια σκηνή του Rivals, το εξαιρετικό σενάριο του Dominic Treadwell-Collins σημειώνει ότι ο Rupert Campbell-Black δίνει στη δημοσιογράφο Beattie Johnson «τον πιο ένδοξο, εκστατικό, πρωτοχρονιάτικο οργασμό». Αλλά πώς; Οι περισσότερες γυναίκες δεν έχουν οργασμό μόνο από τη διείσδυση, οπότε η φανταστική μας IC, η Yarit Dor, πρότεινε να διεγείρει ο Rupert την Beattie ταυτοχρόνως και με το χέρι του. Έτσι η σκηνή αποκτούσε νόημα και από τις δύο οπτικές γωνίες και ξαφνικά έγινε πιστευτό ότι ο οργασμός της ήταν πράγματι «ένδοξος».

Πως να γυρίσετε την τέλεια ερωτική σκηνή Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης του Rivals, Έλιοτ Χέγκαρτι.

Οι ηθοποιοί πρέπει να συμμετέχουν στην προετοιμασία της σκηνής

Οι ηθοποιοί πρέπει να συμπεριλαμβάνονται σ’ αυτές τις συζητήσεις. Αφού χαρτογραφηθεί η σκηνή με τον IC, γίνεται μια κουβέντα με τους ηθοποιούς σχετικά με το όραμα, τις προοπτικές και τις ιδέες για τη σκηνή. Όταν έχουν συμβάλει στη δημιουργία της, η θέση μου είναι ότι μπορούν να αλλάξουν γνώμη ανά πάσα στιγμή. Δεν υπάρχει πρόβλημα. Είναι δικαίωμά τους. Μπορεί ξαφνικά να νιώσουν ότι δεν θέλουν να γδυθούν μπροστά σε ένα πλήθος ανθρώπων (ακόμη και αν πρόκειται για αυτό που λέγεται «κλειστό σετ») και ποιος θα μπορούσε να τους κατηγορήσει; Υπάρχει πάντα πεδίο για αλλαγή κατεύθυνσης.

Να κρατάτε (μεταφορικά) το χέρι των ηθοποιών την ώρα που γυρίζεται η σκηνή

Σύμφωνα με την εμπειρία μου, όταν γυρίζεται μια σεξουαλική σκηνή, συνήθως όλα τείνουν να κυλάνε φυσιολογικά αφού φύγει από τη μέση η αμήχανη πρώτη λήψη. Πάντα μιλάω στους ηθοποιούς για τις κινήσεις ενώ την ώρα που οι κάμερες τραβάνε –«Βάλε το χέρι σου εκεί. Σήκωσε το κεφάλι σου. Βγάλε το πόδι σου από το φως»– οπότε η κατάσταση δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από μια ερωτική ατμόσφαιρα.

Όπως κάθε μορφή αφήγησης, όταν μια σεξουαλική σκηνή είναι κακοφτιαγμένη, φαίνεται βαρετή στον θεατή ή, ακόμα χειρότερα, άσκοπη. Αν το σεξ δεν προωθεί την ιστορία ή δεν εμβαθύνει την κατανόηση ενός χαρακτήρα, τότε είναι απλώς σεξ για το σεξ. Δηλαδή, πορνό.

Μόλις όμως οι ηθοποιοί συνειδητοποιήσουν ότι προστατεύονται και ότι υπηρετούν μια σωστή αφήγηση, τότε είναι που ξέρεις ότι το κάνεις σωστά.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ