«Γεύση από Έρωτα»: Μία κοινωνική ταινία του Φράνσις Κάραμποτ από το 1966

«Γεύση από Έρωτα»: μία κοινωνική ταινία του Φράνσις Κάραμποτ από το 1966 Facebook Twitter
Ο Γιώργος Τζώρτζης και η Λίλιαν Μηνιάτη στην ταινία του Φράνσις Κάραμποτ «Γεύση από Έρωτα» (1966)
0

Το 1966 ήταν μια κομβική χρονιά για το εγχώριο σινεμά. Βασικά, γιατί στο 7ο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης (22-28 Σεπτεμβρίου 1966) θα προβάλλονταν, μεταξύ άλλων, οι ταινίες «Ο Θάνατος του Αλέξανδρου» του Δημήτρη Κολλάτου, «Μέχρι το Πλοίο» του Αλέξη Δαμιανού, «Πρόσωπο με Πρόσωπο» του Ροβήρου Μανθούλη, «Εκδρομή» του Τάκη Κανελλόπουλου, «Με τη Λάμψη στα Μάτια» του Πάνου Γλυκοφρύδη, «Ο Ζεστός Μήνας Αύγουστος» του Σωκράτη Καψάσκη και «Τζίμης ο Τίγρης» του Παντελή Βούλγαρη – ταινίες, που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο θα επιχειρούσαν να αρθρώσουν έναν άλλο κινηματογραφικό λόγο, τοποθετημένο μακριά από την κυρίαρχη αισθητική (εκείνη που είχε καθιερώσει η Finos Films) και σε σχέση με την αφήγηση, μα και σε σχέση με τα θέματα.

Αυτές τις «ελευθερίες» τις παρείχε ναι μεν η εποχή, καθώς τα διδάγματα της νουβέλ-βαγκ κυρίως κατέφθαναν από τη Γαλλία, αλλά και η πολιτική συγκυρία, αφού μετά από την επικράτηση της Ενώσεως Κέντρου, στις εκλογές του Φεβρουαρίου 1964, θα άρχιζε να πνέει ένας άνεμος «αλλαγής» στις Τέχνες και τα Γράμματα.

Μπορεί το 1966 να μην κυβερνούσε πια η παράταξη του «κέντρου», όμως η Τέχνη και δη ο κινηματογράφος εξακολουθούσε να πειραματίζεται, σε κάθε επίπεδο, επιζητώντας μια νέα ταυτότητα – πιο τολμηρή, πιο ουσιαστική και πιο κοντά στην πραγματικότητα τόσο στο αισθητικό, όσο και στο κοινωνικό πεδίο. Έτσι, διάφοροι παραγωγοί, οι οποίοι όλα τα προηγούμενα χρόνια επένδυαν μόνο σε ταινίες «για όλη την οικογένεια», πλέον δοκίμαζαν να απευθυνθούν και σ’ ένα πιο υποψιασμένο κοινό, προτείνοντάς του απαιτητικότερες επιλογές.

Εκείνο που δημιουργεί μια πρώτη θετική εντύπωση στην ταινία του Κάραμποτ είναι το θέμα της βασικά, και όχι η φόρμα της, η οποία δεν ξεφεύγει από το ύφος του τυπικού αφηγηματικού κινηματογράφου της εποχής.

Φερ’ ειπείν η εταιρεία Αφοί Ρουσσόπουλοι, Γ. Λαζαρίδης, Δ. Σαρρής-Κ. Ψαρράς μπορεί να υπήρχε από το 1959, προσφέροντας ποικίλες επιτυχημένες ταινίες για το «μέσο γούστο», όμως θα έπρεπε να φθάσει το 1966 για να ρίξει χρήμα σε κάτι πιο ιδιαίτερο, όπως ήταν οι παραγωγές της «Η 7η Ημέρα της Δημιουργίας», σε σκηνοθεσία Βασίλη Γεωργιάδη και «Γεύση από Έρωτα» σε σκηνοθεσία Φράνσις Κάραμποτ.

Ο Κάραμποτ δεν ήταν ένας άγνωστος σκηνοθέτης –στη δεδομένη συγκυρία–, βασικά γιατί ήταν ένας ήδη βραβευμένος «μικρομηκάς», αφού το 1964 είχε γυρίσει το σχετικό με τη Δανία ντοκιμαντέρ «4.500.000 Φίλοι» (που είχε προβληθεί στη Θεσσαλονίκη και σε διεθνή φεστιβάλ, βραβευμένο με Α Κρατικό Βραβείο) και «Ήπειρος» (Β Κρατικό Βραβείο για το 1965), ενώ την ίδια χρονιά θα ετοίμαζε και μια άλλη ταινία, με προσχηματική υπόθεση τούτη τη φορά, που είχε τίτλο «Αναμνήσεις από την Ελλάδα» και που θα προβαλλόταν στις Κάννες και σε άλλα διεθνή φεστιβάλ, για να βραβευτεί, και αυτή, με Γ Κρατικό Βραβείο. Και κάπως έτσι το πέρασμά του από τις ταινίες μικρού μήκους σε μια «κανονική» παραγωγή, δεν μπορεί παρά να ήταν αναμενόμενο.

Λέμε λοιπόν για την ταινία «Γεύση από Έρωτα» (1966) σε παραγωγή της εταιρείας Αφοί Ρουσσόπουλοι, Γ. Λαζαρίδης, Δ. Σαρρής-Κ. Ψαρράς, με σενάριο-σκηνοθεσία από τον Φράνσις Κάραμποτ, και με συνεργάτες τον Νίκο Νικολαΐδη στα ντεκόρ, τους Συράκο Δανάλη, Αριστείδη Καρύδη-Fuchs και Γρηγόρη Δανάλη στη φωτογραφία (τρεις διευθυντές, προφανώς γιατί τα «επεισόδια» ήταν γυρισμένα σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και από διαφορετικά συνεργεία) και με τον ήδη καταξιωμένο συνθέτη Αργύρη Κουνάδη στη μουσική (που θα είχε κοντά του και τον Γεράσιμο Μηλιαρέση στη σόλο κιθάρα).

«Γεύση από Έρωτα»: μία κοινωνική ταινία του Φράνσις Κάραμποτ από το 1966 Facebook Twitter
Η Λίλιαν Μηνιάτη στην ταινία «Γεύση από Έρωτα» (1966) του Φράνσις Κάραμποτ

Εκείνο που δημιουργεί μια πρώτη θετική εντύπωση στην ταινία του Κάραμποτ είναι το θέμα της βασικά, και όχι η φόρμα της, η οποία δεν ξεφεύγει από το ύφος του τυπικού αφηγηματικού κινηματογράφου της εποχής.

Μπορεί να υπάρχει αυτό το πήγαινε-έλα στο παρόν και στο παρελθόν, με τις εναλλαγές και τα flashbacks, αλλά η χωροχρονική άρθρωση της ταινίας είναι συμβατική, και όχι όσο θα μπορούσε ανατρεπτική – αν υποθέσουμε πως υπάρχουν επιρροές από τη νουβέλ-βαγκ. Και όντως υπάρχουν, αλλά αυτές είναι πρωτόλειες και σε κάθε περίπτωση δεν γίνεται να συγκριθούν με την «ανάγνωση» στα διδάγματα του γαλλικού «νέου κύματος», που είχε κάνει την ίδια εποχή ο Ροβήρος Μανθούλης στο «Πρόσωπο με Πρόσωπο». Όμως στη «Γεύση από Έρωτα» υπάρχει «θέμα», σοβαρό, και αυτό δεν μπορεί παρά να είναι σημαντικό από μόνο του.

Ο Φράνσις Κάραμποτ επιχειρεί να κάνει μια ταινία ανατέμνοντας την ερωτική ψυχολογία μιας νέας γυναίκας της εποχής του – κάτι που θα συνέβαινε μάλλον για πρώτη φορά στον ελληνικό κινηματογράφο. Μπορεί να υπήρχαν κι άλλες «ερωτικές» ταινίες, γυρισμένες την ίδια εποχή, αλλά δεν θυμάμαι καμία, που να καλύπτει, καθ’ όλη τη διάρκειά της, με την προσήλωση του ντοκιμαντέρ στο ζητούμενο, την ερωτική συμπεριφορά μιας μικροαστής, που, επί της ουσίας, χαραμίζει τη ζωή της, αδυνατώντας να απολαύσει τον έρωτα στην ολότητα και την ολοκλήρωσή του.

«Γεύση από Έρωτα»: μία κοινωνική ταινία του Φράνσις Κάραμποτ από το 1966 Facebook Twitter
Η ταινία «Γεύση από Έρωτα» στο περιοδικό «Σινεμά» [τεύχος #11, Ιούνιος 1966]

Βασικά, η πρωταγωνίστρια παίρνει μια... γεύση από έρωτα, που δεν είναι καν σαρκική, σωματική, καθώς αφήνεται να γεράσει «κουμπωμένη» και με «κομμένα τα φτερά», μέσα από τις συμβάσεις και τα πλαίσια, που έχουν αποφασίσει άλλοι (η οικογένειά της, ο κοντινός περίγυρός της, η κοινωνία) για ’κείνη. Όπως θα έλεγε ο ίδιος ο Φράνσις Κάραμποτ στο περιοδικό «Εικόνες» (Ιούνιος 1966):

«Το “Γεύση από Έρωτα” είναι η αισθηματική πορεία μιας κοπέλας του καιρού μας, που σαν όλα τα κορίτσια των καλών και ευπόρων μικροαστικών σπιτιών αρχίζει τη ζωή της από την μέση. Η Λένα ξέρει τα πάντα από δεύτερο χέρι. Τι είναι φόβος, τι είναι πόλεμος, τι είναι αγάπη, τι καθήκον, τι συζυγική ζωή, όλα τα έχει η Λένα “ακουστά”, όλα βρίσκονται τακτοποιημένα στο μυαλό της με μια ετικέτα, σύμφωνα με τον κώδικα συμπεριφοράς των δικών της και του περιβάλλοντός της. Στο σχολείο η Λένα είναι πάντα η πρώτη μαθήτρια. Όχι επειδή αγαπούσε τα γράμματα, αλλά επειδή η μητέρα και η γιαγιά της έπαιρναν, κι αυτές, πάντα άριστα. Στον έρωτα όμως; Στα 18 ή και στα 23 της χρόνια η Λένα δεν είναι ακόμα ώριμη ν’ αποφασίσει, να πάρει μια πρωτοβουλία. Έτσι περνά χωρίς να την αγγίξει η ιστορία τού πρώτου φλερτ, έτσι ξεγλιστρά από τα χέρια της, δίχως να το καταλάβει, ο μεγάλος έρωτας. Όταν, όμως, θα συνειδητοποιήσει τι ακριβώς συνέβη, και πώς, θα είναι πια αργά. Η Λένα είναι τώρα ώριμη, για να ζήσει την ατέλειωτη ρουτίνα ενός αξιοπρεπούς και “λογικού” γάμου».

«Γεύση από Έρωτα»: μία κοινωνική ταινία του Φράνσις Κάραμποτ από το 1966 Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης της ταινίας Φράνσις Κάραμποτ

Η ταινία του Φράνσις Κάραμποτ, όπως προαναφέραμε, πηγαίνει «μπρος-πίσω». Η Λένα –την οποία υποδύεται με εσωτερική συνέπεια και σοβαρότητα μια ηθοποιός, που πέρασε σαν βέλος από το ελληνικό κινηματογράφο και το θέατρο, στο μέσο του ’60, υποδυόμενη συνήθως ρόλους ενζενί, εγκαταλείποντας τα πλατώ πολύ νωρίς, η Λίλιαν Μηνιάτη – ζει στο τώρα. Έχει μόλις επιστρέψει από το γαμήλιο ταξίδι της στη Ρώμη και καθώς δέχεται ένα τηλεφώνημα από την άσπονδη φίλη της Αλίκη (παίζει, σε πρώτη εμφάνιση, η Βίλμα Λαδοπούλου, ηθοποιός και τραγουδίστρια της εποχής, συνεργάτιδα και φίλη του Βαγγέλη Παπαθανασίου) αναστατώνεται.

Η Λένα πληροφορείται την άφιξη στην Αθήνα μια παλιάς σχέσης της, του μοναδικού ανθρώπου που η ίδια θα ερωτευόταν και θα αγαπούσε πραγματικά – ένα γεγονός, που θα την οδηγήσει σταδιακά πίσω στο χρόνο, καθώς επανέρχονται στη μνήμη της όλοι οι άντρες που ερωτεύτηκε, πλατωνικά ας το πούμε, ή σχετίστηκαν μαζί της.

Είναι ο καθηγητής της γυμναστικής στο Γυμνάσιο, τον οποίον επιπόλαια ερωτεύεται, είναι ένας συμμαθητής της, ο οποίος ενδιαφέρεται σοβαρά για ’κείνη (πρώτη εμφάνιση στον κινηματογράφο για τον Δημήτρη Ποταμίτη), αλλά η Λένα τον περιπαίζει, είναι ο Πάνος (Γιώργος Τζώρτζης), ένας νέος φοιτητής / επιστήμονας, με ανοιχτή καριέρα μπροστά του, τον οποίον η Λένα θα ερωτευθεί αληθινά (είναι ο πρώτος και τελευταίος αληθινός έρωτάς της), αλλά η ατολμία της θα την οδηγήσει να τον χάσει μέσα από τα χέρια της, είναι το αφεντικό της (παίζει ο Πάρις Αλεξάντερ), ένας πλεϊμπόι, στον οποίον η Λένα θα δοθεί σχεδόν δίχως να το καταλάβει και τέλος είναι ο άντρας της, ένας τακτοποιημένος επαγγελματικά 40άρης (υποδύεται ο Θεόδωρος Έξαρχος), στον οποίον η Λένα θα βρει μόνο τη «σιγουριά» και τίποτα παραπάνω. Μέσα απ’ αυτό το πλέγμα των σχέσεων αποκαλύπτεται ο χώρος που κινείται η Λένα και ο οποίος (χώρος), οικογενειακός και κοινωνικός, αποβαίνει καταδικαστικός για την περίπτωσή της.

«Γεύση από Έρωτα»: μία κοινωνική ταινία του Φράνσις Κάραμποτ από το 1966 Facebook Twitter
Λίλιαν Μηνιάτη

Κατά βάση η Λένα είναι δυστυχισμένη. Ζει μέσα στις μικροαστικές συμβάσεις, σ’ ένα περιβάλλον αρτηριοσκληρωτικό, το οποίο προσδιορίζεται από δύο τινά – μια κάποια οικονομική άνεση κι έναν συναισθηματικό καθωσπρεπισμό. Όλη η ζωή της και όλες οι επιλογές της καταλήγουν πάντα σ’ ένα «πρέπει», καθώς η ίδια δεν έχει την δύναμη να αποφασίσει αληθινά για τον εαυτό της, ακολουθώντας διαδρομές επιβεβλημένες από άλλους. Ουσιαστικά η Λένα ζει μια ζωή στο ρελαντί, ανίκανη να κάνει το βήμα ή το άλμα, που θα την φέρει σε κόντρα με την τάξη της και τον κοινωνικό περίγυρό της, επιλέγοντας να ζήσει δίχως λαχτάρα, εκμηδενισμένη ουσιαστικά στο πλευρό ενός συζύγου, αρκετά μεγαλύτερού της, επειδή έτσι αρμόζει.

Η ταινία διαθέτει αρκετές ενδιαφέρουσες σκηνές, με την τελευταία όλων να είναι απλώς συγκλονιστική – αληθινά ανατριχιαστική. Η Λένα περπατά μόνη της στο δρόμο, πάντα με το ίδιο ντύσιμο και με το ίδιο στυλ, ενώ σε κάθε βήμα της, όταν η κάμερα κινηματογραφεί πότε τα πόδια της και πότε το πρόσωπό της, τη βλέπουμε να μεταμορφώνεται από νέα, σε μεσόκοπη και από ’κει σε ηλικιωμένη (το μακιγιάζ έχει κάτι το τρομώδες). Όλη η ζωή της έχει κυλήσει πάνω σε μια ευθεία, χωρίς τίποτα να την διαταράξει, βασικά μέσα στη μηδαμινότητα και τη συναισθηματική ανυπαρξία.

«Γεύση από Έρωτα»: μία κοινωνική ταινία του Φράνσις Κάραμποτ από το 1966 Facebook Twitter
Lobby card της ταινίας «Γεύση από Έρωτα» (1966) του Φράνσις Κάραμποτ

Λίγες μέρες πριν από την προβολή της ταινίας θα έγραφε η εφημερίδα «Εμπρός» (15 Οκτ. 1966): «Γεύση από Έρωτα λέγεται η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους, που γύρισε ο βραβευμένος σκηνοθέτης Φράνσις Κάραμποτ, για λογαριασμό της εταιρείας Λαζαρίδης, Ψαρράς κ.λπ., σε σενάριο δικό του. Πρόκειται για μία ταινία που το γύρισμά της κράτησε έξι μήνες –ρεκόρ χρονικού διαστήματος για ελληνική ταινία– και καταβλήθηκε κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να είναι κάτι το απολύτως διαφορετικό και ξεχωριστό απ’ ό,τι βλέπουμε συνήθως.(...) Η υπόθεση στηρίζεται στην ιστορία μιας γυναίκας, που στη ζωή της δε συνέβη τίποτα το συνταραχτικό, αντίθετα με τις ηρωίδες των ξένων ταινιών, οι πλάτες των οποίων σηκώνουν όλες τις δραματικές καταστάσεις των σεναριογράφων τους. Είναι η ιστορία χιλιάδων γυναικών, που δεν ασχολήθηκε ποτέ μαζί τους ο Τύπος και η δημοσιότης. Η ζωή της καθημερινής γυναίκας, όπως τη βλέπουμε κάτω από το πρίσμα αστικών συνηθειών, πλαισιωμένων από θρησκευτικά και κοινωνικά ταμπού. Την μουσική έγραψε ο Αργύρης Κουνάδης. Η σύνθεσή του δεν μπήκε στην ταινία σαν ένας δευτερεύων παράγων, αλλά σαν βασικός συντελεστής, που υπογραμμίζει και τονίζει τις κύριες καταστάσεις του έργου».

«Γεύση από Έρωτα»: μία κοινωνική ταινία του Φράνσις Κάραμποτ από το 1966 Facebook Twitter
Η ταινία «Γεύση από Έρωτα» του Φράνσις Κάραμποτ, στις αίθουσες της Αθήνας, το τελευταίο δεκαήμερο του Οκτωβρίου 1966

Όντως, η μουσική του Αργύρη Κουνάδη είναι πολύ καλή (ακόμη και τζαζ επιρροές ανιχνεύονται σ’ αυτή), αλλά το μεγάλο ατού της ταινίας του Φράνσις Κάραμποτ ήταν η εντυπωσιακή Λίλιαν Μηνιάτη – η βασική ηθοποιός, που παίρνει πάνω της όλο το σενάριο, δημιουργώντας, ασυζητητί, τον κορυφαίο ρόλο της μικρής κινηματογραφικής διαδρομής της (η Μηνιάτη θα πρωταγωνιστούσε σε δώδεκα μόλις ταινίες, στο διάστημα 1964-1967).

Η «Γεύση από Έρωτα» θα βγει στις αίθουσες την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 1966, θα πέσει πάνω στην ταινία του Αλέκου Σακελλάριου «Η Κόρη μου η Σοσιαλίστρια», με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, και, χοντρικά, θα καταπλακωθεί από τα μπλοκμπάστερ της εποχής, κάτι που θα καταγραφόταν και στον πίνακα εισπράξεων της σεζόν 1966-67, με την ταινία να τοποθετείται στη θέση #87 (μεταξύ των 117 ταινιών της περιόδου), κόβοντας μόλις 53.362 εισιτήρια, στις αίθουσες πρώτης προβολής της Αθήνας, του Πειραιά και των προαστίων. Σίγουρα της άξιζε καλύτερη τύχη...

Αργύρης Κουνάδης - Γεύση από Έρωτα

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ