Γιατί η Σκάρλετ Γιόχανσον είναι η πιο ατρόμητη γυναίκα στο Χόλιγουντ Facebook Twitter
Παρ' όλη τη θέση της αμερικανικής κινηματογραφικής βιομηχανίας υπέρ των ισχυρών και ανεξάρτητων γυναικείων προτύπων, η Γιόχανσον είναι ένα από τα λίγα μέλη της Α-list που πραγματικά υπηρετούν αυτές τις αξίες. Φωτ.: Vittorio Zunino Celotto/Getty Images/Ideal Images

Γιατί η Σκάρλετ Γιόχανσον είναι η πιο ατρόμητη γυναίκα στο Χόλιγουντ

0

HER: σπάνια μια απλή λέξη τριών γραμμάτων έχει τόσα πολλά να πει. Ήταν αυτό που έγραψε ο Σαμ Άλτμαν, διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X την ημέρα που κυκλοφόρησε η ολοκαίνουργια φωνή του chatbot της εταιρείας του. Δεν έδωσε κανένα πλαίσιο, δεν έβαλε κανένα σημείο στίξης, ούτε καν κεφαλαίο H.

Όμως η ανάρτηση θεωρήθηκε από όλους αναφορά στο ομώνυμο, βραβευμένο με Όσκαρ δράμα επιστημονικής φαντασίας του 2013, για έναν άνδρα που ερωτεύεται ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης. Και στην ταινία, η ζεστή, βραχνή, παρηγορητική, ηδυπαθής φωνή του προγράμματος ήταν εκείνη της Σκάρλετ Γιόχανσον.

Αλλά, αν το καλοσκεφτούμε, και το νέο chatbot της OpenAI, το όνομα του οποίου είναι Sky, δεν ακουγόταν πολύ σαν τη Γιόχανσον; Όπως αποδείχθηκε, αυτό δεν ήταν καθόλου τυχαίο. Σε μια πρόσφατη δήλωσή της, η 39χρονη ηθοποιός αποκάλυψε ότι ο Άλτμαν είχε επικοινωνήσει μαζί της τον περασμένο Σεπτέμβριο, προτείνοντάς της να δώσει φωνή στο επερχόμενο σύστημα ChatGPT 4.0. Κι εκείνη αρνήθηκε.

Όπως δηλώνει η ίδια τώρα: «Εννέα μήνες αργότερα, οι φίλοι μου, η οικογένειά μου και το ευρύ κοινό σχολίασαν πόσο πολύ το νεότερο σύστημα με το όνομα Sky ακουγόταν σαν εμένα. Όταν άκουσα το demo που κυκλοφόρησε, σοκαρίστηκα, θύμωσα και μου φάνηκε αδιανόητο ότι ο Άλτμαν είχε αναζητήσει μια φωνή που ακουγόταν τόσο εξωφρενικά πανομοιότυπη με τη δική μου. Σε σημείο που οι πιο στενοί μου φίλοι και τα ειδησεογραφικά πρακτορεία δεν μπορούσαν να καταλάβουν τη διαφορά». 

Δικαίως ή όχι, περιστατικά όπως αυτό το μόνο που αποδεικνύουν είναι την αξία της Γιόχανσον ως ερμηνεύτριας και ότι η παρουσία της –είτε είναι φυσική είτε φωνητική– είναι αναντικατάστατη. Ακόμα και ένα chatbot τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε να μας πει ότι δεν θα το έπαιρνε με καλό μάτι αν την έκλεβαν.

Η OpenAI απάντησε με μια δική της δήλωση, στην οποία υποστήριξε ότι η φωνή της Sky δεν ήταν «απομίμηση» της φωνής της Γιόχανσον, αλλά είχε ερμηνευτεί από μια άλλη ηθοποιό (η οποία, για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων, δεν μπορούσε να κατονομαστεί). Ωστόσο είναι δύσκολο να μην αντιτάξουμε την ανάρτηση του Άλτμαν στο X, η οποία αποκτά τρομακτική διάσταση σε συνδυασμό με τις προηγούμενες ενέργειές του. 

Γιατί η Scarlett Johansson είναι η πιο ατρόμητη γυναίκα στο Χόλιγουντ Facebook Twitter
O Σαμ Άλτμαν, διευθύνων σύμβουλος της OpenAI. Φωτ.: Kent Nishimura/Getty Images/Ideal Images

Άκουσε τη φωνή της Γιόχανσον και την ήθελε. Εκείνη είπε όχι, εκείνος την πήρε παρ' όλα αυτά. Αυτό που προφανώς δεν κατάλαβε –και θα το είχε καταλάβει, αν είχε δώσει την παραμικρή σημασία στην καριέρα της– είναι ότι η Σκάρλετ Γιόχανσον δεν είναι μια γυναίκα που λέει «ναι» σε όλα και αποδέχεται άνευ όρων τη μοίρα της. 

Παρ' όλη τη θέση της αμερικανικής κινηματογραφικής βιομηχανίας υπέρ των ισχυρών και ανεξάρτητων γυναικείων προτύπων, η Γιόχανσον είναι ένα από τα λίγα μέλη της Α-list που πραγματικά υπηρετούν αυτές τις αξίες. Και το κάνει χωρίς να φοβάται το πώς θα μπορούσε να ερμηνευτεί η στάση της από τα στελέχη ή από το διαδίκτυο ή ακόμα περισσότερο από τους μεγιστάνες της τεχνολογίας, η κατανόηση των οποίων για το τι εστί συναίνεση απέχει πολύ από την ιδεατή. 

Γιατί η Scarlett Johansson είναι η πιο ατρόμητη γυναίκα στο Χόλιγουντ Facebook Twitter
Όταν η ηθοποιός έπαιξε το 2003 στην ταινία «Χαμένοι στη μετάφραση», ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά της ήταν μια αύρα παλιού Χόλιγουντ.

Όταν η ηθοποιός έπαιξε το 2003 στην ταινία «Χαμένοι στη μετάφραση», ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά της ήταν μια αύρα παλιού Χόλιγουντ. Ήταν σαν να ανήκε στο είδος των σταρ που θα μπορούσες να τις φανταστείς να ανταλλάσσουν τον καπνό του τσιγάρου τους με τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ ή να καταστρέφουν τη ζωή του Άλαν Λαντ με ένα δολοφονικό βλέμμα πάνω από ένα ποτήρι μαρτίνι. Ωστόσο, αυτή η ήρεμη προκλητικότητα που την έκανε τόσο μαγνητική στην οθόνη αποδείχθηκε ότι υπήρχε και έξω από αυτή. Τα επόμενα 21 χρόνια απέδειξε σε αρκετές περιστάσεις ότι διέθετε την πυγμή της Μπέτι Ντέιβις και περισσότερα κότσια από όλους τους άντρες της ολυμπιακής ομάδας στίβου στο «Οι άντρες προτιμούν τις ξανθές»

Ας θυμηθούμε την αντιδικία της με τη Marvel το 2021, σε μια εποχή που η  παντοδύναμη εταιρεία παραγωγής κυριαρχούσε στο είδος των blockbuster. Χρειάστηκαν χρόνια υποστηρικτικών εμφανίσεων στη σειρά ταινιών «Οι Εκδικητές» («The Avengers») για να αποκτήσει επιτέλους ο χαρακτήρας της Black Widow τη δική του ταινία. 

Η ομώνυμη ταινία γυρίστηκε πριν από τον Covid, αλλά μετά την πανδημία η Disney, μητρική εταιρεία της Marvel, ανακοίνωσε ότι θα προβαλλόταν ταυτόχρονα στις αίθουσες και στην πλατφόρμα streaming Disney+ – αντί να ξεκινήσει (όπως υποσχόταν στα συμβόλαια) αποκλειστικά με κινηματογραφικές προβολές, από τα κέρδη των οποίων προέρχονται τα μπόνους των αστέρων που συμμετέχουν στις ταινίες. 

Πολλοί ηθοποιοί θα δεχόντουσαν την προσβολή, γνωρίζοντας συνειδητά ότι θα είχαν μια σταθερή ροή απασχόλησης και τη διευρυμένη βάση θαυμαστών που μπορεί να προσφέρει ένα franchise. Όμως η Γιόχανσον υπέβαλε μήνυση, λέγοντας ότι η απόφαση αυτή της στέρησε πιθανά κέρδη. Στην αρχή, το στούντιο αντέδρασε. 

Γιατί η Scarlett Johansson είναι η πιο ατρόμητη γυναίκα στο Χόλιγουντ Facebook Twitter
H Γιόχανσον ήταν από τους λίγους ηθοποιούς που στάθηκαν στο πλευρό του Γούντι Άλεν, με τον οποίο είχε γυρίσει τρεις ταινίες. Φωτ.: Peter Kramer/Getty Images/Ideal Images

Η ανακοίνωση της Disney ανέφερε ότι «η μήνυση είναι ιδιαίτερα λυπηρή και οδυνηρή λόγω της ανάλγητης αδιαφορίας της για τις τρομακτικές και παρατεταμένες παγκόσμιες επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19», ενώ έφτασε να αποκαλύψει, επιδεικνύοντας μεγάλη αγένεια, τον μισθό της ηθοποιού, ύψους 20 εκατομμυρίων δολαρίων. (Το υπονοούμενο προφανώς είναι: πόσο περισσότερα μπορεί να χρειάζεται;)

Παρ' όλα αυτά, δύο μήνες αργότερα, η εταιρεία ήρθε σε συμβιβασμό μαζί της. Οι όροι της συμφωνίας δεν δημοσιοποιήθηκαν ποτέ, αν και μια αναφορά στο εταιρικό έντυπο «Deadline» ανέφερε ότι η Γιόχανσον έλαβε περισσότερα από 40 εκατομμύρια δολάρια για να αποφευχθεί η αναμέτρηση στα δικαστήρια. 

Και μήπως έμεινε εκτός λίστα της Marvel; Όχι βέβαια. Μόλις την περασμένη εβδομάδα την επανέφεραν στο δυναμικό της εταιρείας με το ενδεχόμενο να πρωταγωνιστήσει στο «The Blonde Phantom», μια σειρά βασισμένη σε μια μοιραία γυναίκα που πολεμά το έγκλημα τη δεκαετία του 1940, για το Disney+.

Έτσι, απ’ ό,τι φαίνεται, τα στούντιο αδυνατούν να την «ακυρώσουν» και, όσο κι αν προσπαθεί, δεν φαίνεται να τα καταφέρνει ούτε το διαδίκτυο. Όταν το Χόλιγουντ στράφηκε εναντίον του Γούντι Άλεν το 2017, μετά την ανανεωμένη κατηγορία περί κακοποίησης από την υιοθετημένη κόρη του Ντίλαν Φάροου, η Γιόχανσον ήταν από τους λίγους ηθοποιούς που στάθηκαν στο πλευρό του σκηνοθέτη, με τον οποίο είχε γυρίσει τρεις ταινίες. Δήλωσε μάλιστα στο «Hollywood Reporter»: «Αγαπώ τον Γούντι, τον πιστεύω και θα δούλευα μαζί του ανά πάσα στιγμή», συμπληρώνοντας ότι ο εξοστρακισμός του ήρθε «σε μια εποχή που ο κόσμος είναι πολύ αναστατωμένος, και δικαιολογημένα», εννοώντας το ευρύτερο πλαίσιο του κινήματος #MeToo. 

Από την εποχή που η Φάροου έκανε τις πρώτες της καταγγελίες στη δεκαετία του 1990, με φόντο μια πικρή οικογενειακή διαμάχη, ο Άλεν ερευνήθηκε δύο φορές, από την Κλινική Σεξουαλικής Κακοποίησης Παιδιών του Νοσοκομείου Yale-New Haven και από τη Διοίκηση Παιδικής Πρόνοιας της Νέας Υόρκης. Και στις δυο περιπτώσεις κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι δεν αποδεικνυόταν σεξουαλική κακοποίηση.

Γιατί η Scarlett Johansson είναι η πιο ατρόμητη γυναίκα στο Χόλιγουντ Facebook Twitter
Χρειάστηκαν χρόνια υποστηρικτικών εμφανίσεων στη σειρά ταινιών «Οι Εκδικητές» (The Avengers) για να αποκτήσει επιτέλους ο χαρακτήρας της Black Widow τη δική του ταινία.

Όμως, στο εύθραυστο κλίμα του τέλους της δεκαετίας του 2010, για να υπονοήσει μια δημοφιλής ηθοποιός ότι δεν είναι απαραίτητο να έχει βάση κάθε ισχυρισμός που είχε συνδεθεί με το #MeToo χρειαζόταν μεγάλη ακεραιότητα και θάρρος. Φυσικά, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ξέσπασαν εναντίον της. Αλλά, όπως δήλωσε αργότερα η Γιόχανσον στο «Vanity Fair»: «Νομίζω ότι είναι επικίνδυνο να περιορίζεις τον τρόπο με τον οποίο εκφράζεσαι στη δημόσια σφαίρα μόνο και μόνο επειδή φοβάσαι αυτού του είδους τις αντιδράσεις. Αυτό δεν μου φαίνεται καθόλου προοδευτικό αλλά μάλλον τρομακτικό». 

Όμως το Twitter είχε ήδη βάλει στο μάτι τη Γιόχανσον. Η απόφασή της να αναλάβει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο blockbuster «Ghost in the Shell» του 2017 αντιμετωπίστηκε με κατηγορίες για whitewashing επειδή το animation στο οποίο είχε βασιστεί η ταινία ήταν ιαπωνικό. Ο σκηνοθέτης της πρωτότυπης ταινίας του 1995, Mamoru Oshii, αντέκρουσε την οργή δηλώνοντας: «Το μόνο που μπορώ να φανταστώ για τους ανθρώπους που αντιδρούν είναι το πολιτικό κίνητρο και πιστεύω ότι η καλλιτεχνική έκφραση πρέπει να είναι ανεξάρτητη από την πολιτική», προσθέτοντας ότι εφόσον ο χαρακτήρας της Γιόχανσον ήταν ένα cyborg, δεν είχε φυλή. Αυτό όμως δεν κατάφερε να καθησυχάσει τους χρήστες του Twitter, από τους οποίους περίπου 104.000 υπέγραψαν μια αίτηση –η οποία τελικά αγνοήθηκε– για αντικατάστασή της στην ταινία. 

Γιατί η Scarlett Johansson είναι η πιο ατρόμητη γυναίκα στο Χόλιγουντ Facebook Twitter
Η απόφασή της να αναλάβει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο blockbuster «Ghost in the Shell» του 2017 αντιμετωπίστηκε με κατηγορίες για whitewashing επειδή το animation στο οποίο είχε βασιστεί η ταινία ήταν ιαπωνικό.

Ίσως αυτό να εξηγεί εν μέρει τη σφοδρότητα των αντιδράσεων όταν μαθεύτηκε τον επόμενο χρόνο ότι είχε αναλάβει τον ρόλο του τρανς γκάνγκστερ και νταβατζή Dante «Tex» Gill στο αστυνομικό δράμα «Rub & Tug». Η αρχική της απάντηση σε αυτή την κατακραυγή ήταν χαρακτηριστικά δυναμική, αναφέροντας τρεις άλλους ηθοποιούς, τον Τζέφρι Τάμπορ, τον Τζάρεντ Λίτο και τη Φελίσιτι Χάφμαν, οι οποίοι είχαν υποδυθεί τρανς χαρακτήρες με ευρεία αποδοχή. Αλλά αργότερα, αφού χαρακτήρισε την αρχική της αντίδραση ως «λανθασμένη», εγκατέλειψε το πρότζεκτ και πήγε να γυρίσει το «Jojo Rabbit», για το οποίο ήταν υποψήφια για Όσκαρ.

Τι απέγινε το «Rub & Tug» χωρίς αυτήν; Αμέσως κατέρρευσε – και ενώ το 2020 διαδόθηκε ότι η ταινία ετοιμάζεται εκ νέου ως τηλεοπτική σειρά, με τρανς άτομο στον πρωταγωνιστικό ρόλο, έκτοτε δεν υπήρξαν άλλα νέα. Δικαίως ή όχι, περιστατικά όπως αυτό το μόνο που αποδεικνύουν είναι την αξία της Γιόχανσον ως ερμηνεύτριας και ότι η παρουσία της –είτε είναι φυσική είτε φωνητική– είναι αναντικατάστατη. Ακόμα και ένα chatbot τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε να μας πει ότι δεν θα το έπαιρνε με καλό μάτι αν την έκλεβαν. Αν και από εδώ και στο εξής θα πρέπει να μας το λέει με λιγότερο αναγνωρίσιμη φωνή.

Με πληροφορίες από The Telegraph

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ