Οι «κερδισμένοι» της απαγόρευσης του TikTok στις ΗΠΑ: Ποιοι θα ωφεληθούν αν περάσει το νομοσχέδιο

Οι «κερδισμένοι» της απαγόρευσης του TikTok στις ΗΠΑ: Ποιοι θα ωφεληθούν αν περάσει το νομοσχέδιο Facebook Twitter
0

Με την απαγόρευση του TikTok στις ΗΠΑ να είναι πλέον ένα πολύ σοβαρό ενδεχόμενο, οι χρήστες της πλατφόρμας που προσβλέπουν σε οικονομικό όφελος, στρέφονται ήδη προς τον ανταγωνισμό. 

Εάν η Γερουσία των ΗΠΑ προχωρήσει στην απαγόρευση του TikTok (μετά την έγκριση του νομοσχεδίου από τη Βουλή των Αντιπροσώπων την περασμένη εβδομάδα), οι διαφημιστές που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να προωθήσουν στους νέους καταναλωτές προϊόντα και υπηρεσίες, ετοιμάζουν ήδη «σχέδια έκτακτης ανάγκης». Οι Ρεπουμπλικάνοι της Βουλής των Αντιπροσώπων υπερψήφισαν την Τετάρτη (13/3) το νομοσχέδιο που αναγκάζει την κινεζική εταιρεία τεχνολογίας ByteDance να πουλήσει το TikTok μέσα σε έξι μήνες, διαφορετικά αυτό θα απαγορευτεί στις ΗΠΑ. Ο Λευκός Οίκος προέτρεψε τη Γερουσία να περάσει το νομοσχέδιο και ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν δεσμεύτηκε να το υπογράψει.

Τα Reels της Meta και τα Shorts του YouTube, οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές του TikTok, πρόκειται να επωφεληθούν από αυτό το ενδεχόμενο, καθώς τα διαφημιστικά κονδύλια θα κατευθυνθούν σε αυτούς. «Η δυναμική γύρω από αυτή τη νομοθεσία είναι μεγαλύτερη από ό,τι σε προηγούμενες εθνικές προσπάθειες για τον περιορισμό ή την πώληση του TikTok και οι διαφημιστές παρακολουθούν έντονα τις εξελίξεις», επισημαίνει στο Reuters η Jasmine Enberg, κύρια αναλύτρια στην ερευνητική εταιρεία Insider Intelligence. Εάν το νομοσχέδιο προχωρήσει, «θα είμαστε σε εγρήγορση», δηλώνει ο Jack Johnston, ανώτερος διευθυντής κοινωνικής καινοτομίας στην Tinuiti, μια δημοφιλή εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ.

Το TikTok δεν σχολιάζει προς το παρόν την κατάσταση και η ByteDance έχει δηλώσει ότι θα ασκήσει τα νόμιμα δικαιώματά της για να αποτρέψει την απαγόρευση, η οποία θα «βγάλει δισεκατομμύρια δολάρια από τις τσέπες των δημιουργών και των μικρών επιχειρήσεων».

Ακόμα τρεις εταιρείες ψηφιακού μάρκετινγκ, συμπεριλαμβανομένης της Tinuiti, είπαν στο Reuters ότι συμβουλεύουν τους πελάτες τους να διατηρήσουν μια προσέγγιση "business as usual" στο TikTok, σημειώνοντας ότι η viral εφαρμογή έχει επιβιώσει από πολλές προηγούμενες προσπάθειες περιορισμού της στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένης μιας εκτελεστικής εντολής από τον τότε πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ. Ενώ οι διαφημιστικοί προϋπολογισμοί προγραμματίζονται μήνες νωρίτερα, οι επωνυμίες μπορούν άμεσα να αλλάξουν τους σχεδιασμούς τους, για να ανταποκριθούν σε γεγονότα.

Τα βίντεο στο TikTok έχει αποδειχθεί ότι μπορούν να ξεκινήσουν τις νέες τάσεις στη μουσική, τη μόδα και την ομορφιά και οι επωνυμίες χρησιμοποιούν κατά κόρον την εφαρμογή αυτή. Η Insider Intelligence εκτιμά ότι το TikTok θα δημιουργήσει 8,66 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από διαφημίσεις στις ΗΠΑ φέτος. Ως εκ τούτου, πολλοί πιστεύουν ότι το ενδεχόμενο πλήρους απαγόρευσης είναι απίθανο, ακόμα και τώρα και θεωρούν πως τελικά, η εφαρμογή θα πουληθεί. 

Αξίζει να σημειωθεί πάντως, ότι ακόμα και τα budget των εταιρειών διοχετευτούν τελικά προς τα Reels και τα Shorts, δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα έχουν την ίδια απόδοση με το TikTok. «Ενώ ένα μεγάλο μέρος των χρηστών του TikTok είναι ενεργό και σε άλλες πλατφόρμες, υπάρχει ένα πολύ ισχυρό ποσοστό που χρησιμοποιεί το TikTok ως το κύριο κανάλι κατανάλωσης πολυμέσων. Τα Reels και τα Shorts ταιριάζουν πράγματι με τη μορφή περιεχομένου του TikTok, αλλά αυτό από μόνο του δεν σημαίνει ότι θα κατευθυνθούν εκεί οι χρήστες απαραίτητα», σχολιάζουν ειδικοί.


 

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα στερείται βασικά αγαθά- Πρωταθλήτρια στην παιδική στέρηση

Οικονομία / Ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα στερείται βασικά αγαθά- Πρωταθλήτρια στην παιδική στέρηση

Στο 33,6% το ποσοστό των παιδιών που μεγαλώνουν χωρίς βασικά είδη ένδυσης, τροφής, παιγνιδιών ή πρόσβασης σε δραστηριότητες – Δραματική η επίδραση του μορφωτικού επιπέδου των γονέων
LIFO NEWSROOM
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νομοσχέδιο για επιδότηση ενοικίου: Η ΠΟΜΙΔΑ καταγγέλλει «επιβράβευση» ασυνεπών ενοικιαστών με δημόσιο χρήμα

Οικονομία / Νομοσχέδιο για επιδότηση ενοικίου: Η ΠΟΜΙΔΑ καταγγέλλει «επιβράβευση» ασυνεπών ενοικιαστών με δημόσιο χρήμα

Η Ομοσπονδία υπενθυμίζει ότι αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και με το ήδη ισχύον επίδομα ενοικίου, που από το 2016 καταβάλλεται απευθείας στους ενοικιαστές «χωρίς να υπάρχει εγγύηση πως αυτοί αποδίδουν τα χρήματα στους ιδιοκτήτες»
LIFO NEWSROOM