Άλις Κούπερ: Εταιρεία τερματίζει τη συνεργασία μαζί του, λόγω των τρανσφοβικών του δηλώσεων

Άλις Κούπερ: Εταιρεία τερματίζει τη συνεργασία μαζί του, λόγω των τρανσφοβικών του δηλώσεων Facebook Twitter
0

Πριν από λίγες ημέρες ο Άλις Κούπερ εξέφρασε μία σειρά από τρανσφοβικές απόψεις κατά τη διάρκεια συνέντευξής του: αμέσως μετά τερματίστηκε η συνεργασία του με το vegan brand μακιγιάζ Vampyre Cosmetics. 

Κάποιοι έσπευσαν να υπερασπιστούν το δικαίωμα στην άποψη του γερόλυκου Cooper και κυρίως το προχωρημένο της ηλικίας του. Δυστυχώς, όμως, το να αποκαλεί κάποιος την υγειονομική περίθαλψη των τρανς ατόμων «μόδα» -όπως ακριβώς έκανε ο Κούπερ στη συνέντευξή του στο Stereogum- είναι αγνή τρανσφοβία.

Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε την περασμένη Τετάρτη και η Vampyre Cosmetics εξέδωσε ανακοίνωση την Παρασκευή, στην οποία ανέφερε ότι τερματίζει άμεσα τη συνεργασία της με τον ρόκερ.

«Στεκόμαστε στο πλευρό όλων των μελών της LGBTQIA+ κοινότητας και πιστεύουμε ότι όλοι πρέπει να έχουν πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη», ανέφερε στην ανακοίνωσή της που φρόντισε να κοινοποιήσει μέσω Instagram το brand προϊόντων make up.

Η προπώληση ήταν ανοιχτή από τις 14 Αυγούστου και η συλλογή περιελάμβανε παλέτες σκιών ματιών, κραγιόν και μια επικαιροποιημένη εκδοχή της μάσκαρα Whiplash του Κούπερ, η οποία περιγράφεται στην ιστοσελίδα του ως προϊόν unisex.

Στο μεταξύ, το ιδιοκτησιακό καθεστώς του brand αποτελείται από γυναίκες, άτομα με αναπηρία και μέλη της LGBTQ+ κοινότητας, σύμφωνα και με τα όσα αναφέρονται στην ιστοσελίδα της επιχείρησης, οπότε είναι απολύτως λογικό ότι τερματίστηκε άμεσα η συνεργασία με τον Κούπερ.

Ναι, φυσικά, υπάρχει η προφανής ειρωνεία του γεγονότος ότι ένας cis άνδρας που έγινε διάσημος τουλάχιστον εν μέρει λόγω της περιφρόνησης του στους ρόλους των φύλων του, δηλώνει ότι η τρανς ταυτότητα μπορεί να είναι «τέτοιο μπέρδεμα για ένα παιδί». Αλλά τελικά, είναι όλο αυτό μια δυσάρεστη έκπληξη από έναν ηλικιωμένο cis λευκό άντρα που έχει πει ότι το ροκ πρέπει να είναι «αντιπολιτικό» και που είναι φίλος με τον Ted Nugent, έναν δεξιό ροκά που ισχυρίζεται ότι ο συστημικός ρατσισμός δεν υπάρχει;

Όπως έγραψε ο Νίκος Στρατής σε ένα πρόσφατο άρθρο του στο περιοδικό Paste, ο Κούπερ και οι όμοιοί του «είναι βαριετέ και μπογιατισμένο νεκροζώντανο δράμα με ψηλά τακούνια και αυτά τα πράγματα δεν είναι καν χαστούκια στο τόξο των έμφυλων ζητημάτων, αλλά απλώς μάρκετινγκ». Ο ίδιος μάλιστα πρόσθεσε ότι ότι «πρέπει να σταματήσουμε να εκπλησσόμαστε, όταν το μάρκετινγκ δεν ταιριάζει με την ιδέα».

Το πραγματικά ενδιαφέρον μέρος της ιστορίας είναι το σημείο όπου ο Κούπερ αντιμετώπισε πραγματικά τις συνέπειες της τρανσφοβικής του ρητορικής, κάτι που δυστυχώς είναι κάπως σπάνιο στις μέρες μας. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο ιστότοπος them.us η φετινή χρονιά χαρακτηρίστηκε σε μεγάλο βαθμό από τις εμπορικές φίρμες που συνθηκολόγησαν με τις εκστρατείες μίσους της δεξιάς και απαγόρευσαν τη σημαία του Pride στα καταστήματα και τα παραρτήματά τους.

«Ξεχάστε τις αλκυονίδες μέρες του 2016, όταν μεγάλες εταιρείες μποϊκοτάρισαν τη Βόρεια Καρολίνα για το τρανσφοβικό νομοσχέδιο για τις τουαλέτες και όταν η Target ξόδεψε 20 εκατομμύρια δολάρια για τουαλέτες μονής θέσης σε ευθυγράμμιση με την πολιτική της για τις τουαλέτες που περιλαμβάνει τρανς.Τώρα, ακόμη και όταν οι μάρκες χρησιμοποιούν ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα σε μια προσπάθεια να φανούν "συμπεριληπτικοί", αυτοί οι πρεσβευτές ή συνεργάτες της μάρκας μπορεί να μείνουν αβοήθητοι απέναντι στα ακροδεξιά όρνια, όταν η ακροδεξιά πτέρυγα το επιτάσσει», γράφει το Them.Us.

Μάλιστα, ως πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της κατάστασης το site αναφέρει την περίπτωση της τρανς influencer Dylan Mulvaney, η οποία δέχτηκε τα πυρά των συντηρητικών μετά τη συνεργασία της με την Bud Light για ένα βίντεο στο Instagram νωρίτερα φέτος. Ισχυρίστηκε ότι παρόλο που η παρενόχληση έφτασε στο σημείο να την ακολουθούν και να την γελοιοποιούν δημόσια, η Bud Light δεν την προσέγγισε ποτέ, ένα αποτέλεσμα που όπως είπε ήταν «χειρότερο... από το να μην προσλάβεις καθόλου τρανς άτομο για τη συνεργασία σου».

Δεν είναι ότι εταιρείες όπως η Target και η Anheuser-Busch έχουν πολλά να χάσουν από την παροχή της ελάχιστης δυνατής υποστήριξης σε ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα. Μια ανεξάρτητη μάρκα όπως η Vampyre Cosmetics, ωστόσο, αντιμετωπίζει πολύ περισσότερες πιθανές επιπτώσεις, ειδικά από τη στιγμή που η διακοπή της συνεργασίας με τον Κούπερ σημαίνει πιθανότατα την απώλεια μιας σημαντικής πηγής εσόδων.

Αλλά και πάλι, είναι λογικό - η μάρκα μακιγιάζ ανήκει περήφανα στους LGBTQ+, ενώ η κοινότητα έγινε δημογραφικό στοιχείο που αξίζει να προωθηθεί για τις περισσότερες πολυεθνικές εταιρείες σχετικά πρόσφατα. (Και ακόμα και τότε, μόνο ένα μικρό, "αξιοσέβαστο" κομμάτι των queer και trans ατόμων θεωρούνταν ούτως ή άλλως άξιο μάρκετινγκ...).

«Όλα αυτά σημαίνουν ότι ενώ οι μεγάλες εταιρείες και τα brand δεν θα είναι ποτέ και δεν ήταν ποτέ "φίλοι" μας, η Vampyre Cosmetics που υπερασπίζεται το σωστό είναι απολύτως άξια συγχαρητηρίων. Σε μια εποχή που η υποστήριξη των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων (ειδικά των τρανς) χάνει το πολιτιστικό κύρος που είχε κάποτε, αξίζει να τονίζουμε σε κάθε δυνατή ευκαιρία ότι το να χάνουν οι τρανσφοβικοί τις συμφωνίες και τις συνεργασίες τους με μεγάλα brands είναι τελικά το σωστό!», καταλήγει το άρθρο του Them.us.

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ελλάδα ήδη από τον Μάιο είχε καταθέσει τις θέσεις της για τις θαλάσσιες ζώνες στην Αν. Μεσόγειο

Διεθνή / Η Ελλάδα είχε καταθέσει τις θέσεις της για τις θαλάσσιες ζώνες στην ανατολική Μεσόγειο από τον Μάιο

Η Ελλάδα διατυπώνει στον ΟΗΕ τις θέσεις της για την Ανατολική Μεσόγειο, τη θαλάσσια ασφάλεια, τις τριμερείς συνεργασίες, το Κυπριακό, το Παλαιστινιακό και τη Συρία, εστιάζοντας στη νομιμότητα και την περιφερειακή σταθερότητα
LIFO NEWSROOM
Γερμανία: Απειλούν το προσωπικό του ζωολογικού κήπου που σκότωσε 12 μπαμπουίνους και τάισε τα λιοντάρια

Διεθνή / Γερμανία: Απειλούν το προσωπικό του ζωολογικού κήπου που σκότωσε 12 μπαμπουίνους και τάισε τα λιοντάρια

Ο διευθυντής του ζωολογικού κήπου υπερασπίστηκε την απόφαση, αναφέροντας ότι οι προσπάθειες στείρωσης και μεταφοράς κάποιων μπαμπουίνων είχαν αποτύχει. - «Αγαπάμε τα ζώα, μας λένε Ναζί»
LIFO NEWSROOM
Νέα βιογραφία για τον πρίγκιπα Άντριου: Η φιλία με τον Έπσταϊαν, ο τσακωμός με το Χάρι και τα αινιγματικά οικονομικά

Διεθνή / Νέα βιογραφία για τον πρίγκιπα Άντριου: Η σχέση με τον Έπσταϊν, ο τσακωμός με τον Χάρι και τα αινιγματικά οικονομικά του

Το βιβλίο με τίτλο «The Rise and Fall of the House of York» του ιστορικού Andrew Lownie εξετάζει όχι μόνο τις σχέσεις τού πρίγκιπα Άντριου με διάφορες γυναίκες , αλλά εστιάζει ιδιαίτερα στη στενή –και επικίνδυνη– φιλία του με τον Τζέφρι Έπσταϊν
LIFO NEWSROOM
Λούλα ντα Σίλβα στο Reuters: «Δεν θα ταπεινώσω τον εαυτό μου» συνομιλώντας για δασμούς με τον Τραμπ

Διεθνή / Λούλα ντα Σίλβα στο Reuters: «Δεν θα ταπεινώσω τον εαυτό μου» συνομιλώντας για δασμούς με τον Τραμπ

Ο πρόεδρος της Βραζιλίας δεν προτίθεται να συνομιλήσει με τον Τραμπ, εν μέσω απαιτήσεων των ΗΠΑ για Μπολσονάρου - Οι δασμοί των ΗΠΑ στη Βραζιλία αυξήθηκαν στο 50% από την Τετάρτη
LIFO NEWSROOM
Δασμούς 100% στα μικροτσίπ από τον Τραμπ, ενώ η Apple ανακοινώνει επενδύσεις $100 δισ. στις ΗΠΑ

Διεθνή / Δασμοί 100% στα μικροτσίπ από τον Τραμπ, ενώ η Apple ανακοινώνει επενδύσεις $100 δισ. στις ΗΠΑ

Μετά την πίεση του Αμερικανού προέδρου, η Apple δεσμεύτηκε για νέα επένδυση 100 δισ. δολαρίων στην αμερικανική αγορά - Δασμοί-μαμούθ σε ημιαγωγούς και εξαρτήματα, αν δεν μεταφερθεί η παραγωγή στις ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM